Przykładowo - Zapisujesz znajdujący się tu tekst skryptu notatnikiem do pliku "cam.sqs" - zapisujesz go do misji gdzie będziesz robił screeny. W lini inicjacji jednostki umieść nazwa jednostki exec "cam.sqs" . Poruszasz się nią tak jak śmigłowcem. czyli WSAD a same screeny klawisz "Print screen".
Jest tez inna łatwiejsza metoda - ale nie chcę wkurzać aszka. Na forum już jest chyba wątek temu poświęcony.
[Skrypt] Kamera z teleportem do robiena screenshotów
Moderator: Inkwizytor
Re: screenshoty
To może jeszcze ciutkę przybliże aspekt sterowania kamerą, bo może nie jest to oczywiste.
Kamerę można ustawić w dowolnym miejscu na mapie, wchodzimy w mapę i LPM wskazujemy miejsce w którym chcemy coś uchwycić.
Kamerka natychmiast pojawia się w danym miejscu, ale jest na ziemi.
Steruje się ją jak śmigłowcem. Oznacza to, że można ją obracać, ustawiać kąt pod jakim coś obserwujemy, robić zbliżenia, podnosić lub obniżać.
Celowo nie opisywałem czym się nią steruję, bo to jest uzależnione od bindowania klawiatury.
Osobiście nie używam WSAD.
U mnie [PgUp], [PgDown] - podnoszenie/obniżenie
Kursory - poruszanie kamerą w X/Y
[Num8], [Num2] - ustawienie kąta
[Num4], [Num6] - rotacja względem osi Z
[Num+], [Num-] - zoom
Kiedy mamy ujęcie, robimy screenshota. Ja nie korzystam z pomocy zewnętrznych aplikacji i zadawala mnie zrzucanie ekranu do schowka [PrintScreen], [Alt-Tab] wracamy na pulpit, a schowek wklejam do np. Painta i zapisuje. Można też mieć jakąś aplikację w tle która to sama zrobi.
Po takiej sesji zdjęciowej obniżamy kamęre do samej ziemi (patrzymy przez trawkę), i nie kręcimy, nie jeździmy. Po 5 sekundach bezruchu kamera się wyłączy (wracamy do widoku gracza). Od razu można wybrać następne miejsce na mapie i zabawę z fotkami zacząć od nowa.
Skrypt napisałem tak, aby nie musieć jeździć kamerą do miejsca docelowego, ale aby go wskazać na mapie i tam się od razu zająć robieniem fotek. A potem móc sobie natychmiast przeskoczyć nawet na drugi koniec mapy.
Gdyby nie możliwość teleportacji, to skrypt nie różniłby się znacząco od BISowskiego (poza mechanizmem automatycznego wyłączenia - w BISowskim trzeba rozpocząć misję na nowo), chociaż muszę się przyznać, że wcześniej nie miałem pojęcia o jego istnieniu (może wtedy bym sobie darował pisanie cam.sqs).
Kamerę można ustawić w dowolnym miejscu na mapie, wchodzimy w mapę i LPM wskazujemy miejsce w którym chcemy coś uchwycić.
Kamerka natychmiast pojawia się w danym miejscu, ale jest na ziemi.
Steruje się ją jak śmigłowcem. Oznacza to, że można ją obracać, ustawiać kąt pod jakim coś obserwujemy, robić zbliżenia, podnosić lub obniżać.
Celowo nie opisywałem czym się nią steruję, bo to jest uzależnione od bindowania klawiatury.
Osobiście nie używam WSAD.
U mnie [PgUp], [PgDown] - podnoszenie/obniżenie
Kursory - poruszanie kamerą w X/Y
[Num8], [Num2] - ustawienie kąta
[Num4], [Num6] - rotacja względem osi Z
[Num+], [Num-] - zoom
Kiedy mamy ujęcie, robimy screenshota. Ja nie korzystam z pomocy zewnętrznych aplikacji i zadawala mnie zrzucanie ekranu do schowka [PrintScreen], [Alt-Tab] wracamy na pulpit, a schowek wklejam do np. Painta i zapisuje. Można też mieć jakąś aplikację w tle która to sama zrobi.
Po takiej sesji zdjęciowej obniżamy kamęre do samej ziemi (patrzymy przez trawkę), i nie kręcimy, nie jeździmy. Po 5 sekundach bezruchu kamera się wyłączy (wracamy do widoku gracza). Od razu można wybrać następne miejsce na mapie i zabawę z fotkami zacząć od nowa.
Skrypt napisałem tak, aby nie musieć jeździć kamerą do miejsca docelowego, ale aby go wskazać na mapie i tam się od razu zająć robieniem fotek. A potem móc sobie natychmiast przeskoczyć nawet na drugi koniec mapy.
Gdyby nie możliwość teleportacji, to skrypt nie różniłby się znacząco od BISowskiego (poza mechanizmem automatycznego wyłączenia - w BISowskim trzeba rozpocząć misję na nowo), chociaż muszę się przyznać, że wcześniej nie miałem pojęcia o jego istnieniu (może wtedy bym sobie darował pisanie cam.sqs).
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder