Tworzę przyjemną misję. Celem misji będzie dotarcie do trzech namiotów hangarów i wysadzenie znajdujących się w nich trzech samochodów oraz dwóch helikopterów oraz wyeliminowanie jedenastu żołnierzy patrolujących obszar dookoła hangarów. Każdy z celów ma swój wyzwalacz i po zabiciu żołnierza bądź wysadzeniu samochodu pojawia się wiadomość w górnym prawym rogu oraz dźwięk. Żołnierze patrolują teren wokół hangarów, oczywiście nie zabraknie innych patrolów. Misja posiada zakończenie. Aby ukończyć misję należy wyeliminować jedenastu żołnierzy (tych najbliżej hangarów) oraz wysadzić wspomniane wyżej trzy samochody oraz dwa helikoptery.
Żeby dodać smaczku postanowiłem wykorzystać bardzo ciekawy skrypt Virtual Ammobox System.
http://forums.bistudio.com/showthread.p ... stem-(VAS)
Jako że pierwszy raz tworzę misję i pierwszy raz mam kontakt ze skryptami, więc ciężko było mi dojść do tego jak to działa.
Wystarczyło przeczytać readme, chociaż na początku trochę się gubiłem.
Można pobrać przykładową misję z wykorzystaniem VAS.
https://hotfile.com/dl/225675349/975b3a ... s.rar.html
Archiwum zawiera bardzo ważny folder VAS oraz dwa pliki mission oraz desctription.
Plik mission to nasza misja oraz plik description zawiera skrypt odnośnie respawnu w tym przypadku rodzaj BASE z opóźnieniem 10 sek. oraz skrypt odnośnie VAS.
Jak stworzyć respawn http://www.youtube.com/watch?v=iU32K1mEy4w
W pliku description piszemy na początku:
respawn = "BASE"; - odnośnie typu respawnu, jest ich parę, patrz dołączony plik
respawndelay = "10"; - odnośnie tego po jakim czasie ma być respawn
Jeżeli nie chcemy mieć respawna to nie piszemy tego.
Następnie dodajemy:
#include "VAS\menu.hpp"
class CfgFunctions
{
#include "VAS\cfgfunctions.hpp"
};
Natomiast w edytorze do skrzynki z amunicją w initialization dodajemy:
this addAction["<t color='#ff1111'>Virtual Ammobox</t>", "VAS\open.sqf"];
No i możemy cieszyć się z dobrodziejstw jakie daje nam ten skrypt.
Cholernie spodobał mi się edytor. Teraz wypada nauczyć się pisać briefing oraz robić tasks.
Nowa wersja VAS 1.2 do pobrania.
https://hotfile.com/dl/225766456/914141 ... 2.zip.html
Virtual Ammobox System
Edytor Arma3 - dyskusje i zapytania o tworzeniu misji, skryptów oraz programowaniu.
Moderator: Inkwizytor
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Wróć do „Edycja - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”
Przejdź do
- Sprawy ogólne forum
- ↳ Regulamin, ogłoszenia i komunikaty
- ↳ Propozycje i uwagi
- Aktualności
- ↳ ArmA Flash News
- Arma 3
- ↳ Arma3
- ↳ Arma3: wersja Beta
- ↳ Arma3: wersja Alpha
- ↳ Pomoc techniczna
- ↳ Instalacja i uruchamianie
- ↳ Aktualizacja gry
- ↳ Mody, addony, DLC
- ↳ Wydajność i zawieszanie się
- ↳ Grafika
- ↳ Dźwięk i komunikacja (chat, TS, VoiP)
- ↳ Sterowanie
- ↳ Ustawienia zaawansowane
- ↳ Połączenie z siecią i serwerem
- ↳ Serwer oraz hostowanie
- ↳ Singleplayer
- ↳ Multiplayer
- ↳ Polish Arma Community
- ↳ [PAC]
- ↳ Edycja - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie
- ↳ Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry
- Arma 2 oraz Arma2 Operation Arrowhead
- ↳ Pomoc techniczna oraz FAQ
- ↳ Instalacja i uruchamianie
- ↳ Aktualizacja gry
- ↳ Mody, addony, DLC
- ↳ Wydajność i zawieszanie się
- ↳ Grafika
- ↳ Dźwięk i komunikacja (chat, TS, VoiP)
- ↳ Sterowanie
- ↳ Ustawienia zaawansowane
- ↳ Połączenie z siecią i serwerem
- ↳ Serwer oraz hostowanie
- ↳ Arma2 Operation Arrowhead
- ↳ Singleplayer
- ↳ Multiplayer
- ↳ Polish Arma Community
- ↳ [PAC]
- ↳ Arma Coop Corps
- ↳ [A2C]
- ↳ Cooperative Flashpoint Online Gaming
- ↳ [CFOG]
- ↳ Combat Operations Specialists Attachment
- ↳ [COSA]
- ↳ Virtual Battle
- ↳ Kampanie VB
- ↳ VB-OK
- ↳ VB-PTWar
- ↳ VB-PHWar
- ↳ VB2
- ↳ VB1
- ↳ Działy frakcji VB
- ↳ Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie
- ↳ Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry
- ↳ Arma2 - wydanie 2009 rok.
- Kantyna
- ↳ Co ślina na język...
- ↳ Militarium
- ↳ Hardware & Software
- ↳ Imprezy
- ↳ Kosz / Testy
- Zaprzyjaźnione serwisy
- ↳ Ogłoszenia serwisu ArmASite.pl
- ↳ Ogłoszenia serwisu PFC
- Armed Assault - wydanie 2006 rok.
- ↳ Armed Assault - ArmA
- ↳ Ogólna dyskusja o ArmA
- ↳ Singleplayer
- ↳ ArmA Multiplayer
- ↳ Ogólne o multiplayer
- ↳ Cooperative
- ↳ Klany
- ↳ CTI
- ↳ IC-Arma
- ↳ ECL
- ↳ ESL
- ↳ AZPL Tournament
- ↳ Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry
- ↳ Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie
- ↳ Pomoc techniczna dotycząca Army
- ↳ FAQ
- Operation Flashpoint - wydanie 2001 rok.
- ↳ Ogólna dyskusja / FAQ / Singleplayer / Multiplayer / Klany
- Zaprzyjaźnione serwisy - ArmA2.pl
- ↳ Komentarze do newsów ARMA2.pl
- ↳ Ogłoszenia serwisu ArmA2.pl
- ↳ Turniej ArmA2.pl
- ↳ Ogłoszenia serwisu ArmedAssault.pl
- ↳ Radiosfera
- ↳ Radio...
- ↳ Code Red
- ↳ Turnieje oraz Ligi
- ↳ Informacje ogólne