Problem z Komendą "!alive"

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Graves
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwietnia 2012, 20:40
ID Steam:

Problem z Komendą "!alive"

Post autor: Graves »

Witam, otóż mam następujący problem - mam zamiar stworzyć misję z elementem ,że po zabiciu jednego oficera (z1) nadjeżdża ekpia sojuszników. Postawiłem oficera, postawiłem ekipę, postawiłem punkty nawigacyjne w liczbie 3 i w pierwszym z nich w warunku dopisałem komendę tak ,że wygląda to tak:

"true = !alive z1;"

Wszystko ładnie pięknie, tylko gdy ta ekipa dojeżdża do znacznika waypointa w którym zawarłem tą komendę, liczba fpsów gwałtownie spada do 0-1 fps'a. Zmiana ustawień grafiki nie pomaga, jedynie usunięcie tego co dopisałem sprawia ,że gra chodzi płynnie (lecz nie osiągam zamierzonego efektu). Dodam też ,że zmiana tej linijki na " true = not alive z1;" też powoduje taki sam problem. Za pomoc z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Problem z Komendą "!alive"

Post autor: kondor »

Chyba powinno być:

Kod: Zaznacz cały

!alive z1
Przypisywanie pod wartość ("true" nie można używać jako nazwy zmiennej) jest conajmniej dziwne.
Graves
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwietnia 2012, 20:40
ID Steam:

Re: Problem z Komendą "!alive"

Post autor: Graves »

Działa. Dzięki za pomoc, jestem nowicjuszem w tworzeniu misji i obsługiwaniu komend dlatego stwierdziłem ,że "=" po true będzie pełnić funkcje "prawda jeśli (=) obiekt nie żywy". Jeszcze raz dzięki za pomoc i cenną lekcję.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Problem z Komendą "!alive"

Post autor: kondor »

"=" jest operatorem, który przypisuje wartość po prawej stronie do zmiennej po lewej stronie.
Operator równości to "==", czyli:

Kod: Zaznacz cały

true == (!alive z1)
co jest poprawne, ale zbyteczne, skoro warunek "!alive z1" już sam ma wartość true lub false.

Komendy Army2: http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... ands_ArmA2
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”