Niezrozumiały debug oraz (prawdopodobnie) błąd z nim związan

"Zrób to sam" czyli dłubiemy w Arma2 (Arma2, Arma2OA)

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Niezrozumiały debug oraz (prawdopodobnie) błąd z nim zwi

Post autor: SaS TrooP »

Jeśli chodzi o sam głód to wszystko działa jak powinno, poza tym że informacje wyświetlają się dopiero po pierwszej śmierci. Podałem przykład głodu jako jedyna moim zdaniem możliwość kolizji z przyspieszeniem czasu, bo po prostu nie mam innych pomysłów.
Jeśli chodzi o pogodę: ujęcie jej w warunku isServer załatwiłoby sprawę? Czy pogoda jest wartością globalną? Szczerze mówiąc, to na testach ludzie mieli pogodę podobną, częściej na zwykłych coopach (z pogodą ustawioną w zakładce Intel) działy się kwiatki.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Niezrozumiały debug oraz (prawdopodobnie) błąd z nim zwi

Post autor: SaS TrooP »

Jeśli administracja uzna to za stosowne dajcie ostrzeżenie, proszę nie banować. Ja po prostu muszę...

***** MAĆ!


Groupchat zadziałał. O tak, w jednej cholernej chwili. Siedziałem nad tym gównem dobre 3 dni, po czym okazuje się, że groupchat W OGÓLE NIE DZIAŁA JAK NIE MA SIĘ RADIA W EKWIPUNKU!

Czy ktoś może mi więc wyjaśnić:
1. Kto na ten pomysł wpadł.
2. Jak to łaskawie obejść, bo misja jest robiona także z naciskiem na ACRE, które BARDZO buduje klimat i NIE mam zamiaru wymusić radia na wszystkich jednostkach. Pozostałe inne kanały są nieużyteczne, hint też nie zastąpi mi groupchata, bo jest potrzebny do innych rzeczy.
Co jak co, za słabo skryptuję, żeby narzekać jak niektórzy na babole silnika skryptowego tej gry, ale TERAZ go ZAUWAŻAM! Jakim cudem tak podstawowa komenda, nie związana tak w ogóle od czasów OFP z określonym przedmiotem, może pracować w ten sposób?

Problem umierania pozostaje nierozwiązany...
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Niezrozumiały debug oraz (prawdopodobnie) błąd z nim zwi

Post autor: SaS TrooP »

Błąd z zabijaniem wszystkich graczy wykryty.
Gdy odpalam podany Time.sqf (zarówno z IsServer jak i bez niego, zarówno z losowaniem pogody jak i bez niego), po prostu samo skip time z komentarzem, graczy zabija po upływie pewnego czasu, jest to około 12 godzin.
Zabija ich po prostu, bez najmniejszego komentarza.

Gdy skrypt w ogóle nie jest odpalony albo gdy odpala go tylko server (czyli tylko server posiada tryb dnia i nocy, clienci nie), wszystko działa bez zarzutu. O co w tym chodzi?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Niezrozumiały debug oraz (prawdopodobnie) błąd z nim zwi

Post autor: kondor »

Komenda setDammage jest globalna, czyli wywołana np na serwerze potrafi zabić jakiegoś gracza (który nie musi "być serwerem" = nie hostuje gry).
Podejrzewam, że to serwer zabija graczy i uruchamia chat (komenda czatów np globalChat jest pokazywana tylko tam gdzie jest wywołana (na biwiki na górze opisu każdej komendy masz ikonki np "AG", "EL", które mówią jak komenda się zachowuje odnośnie lokalności)). Prawdopodobnie gdzieś masz rozbieżność i serwer z jakichś powodów liczy głód szybciej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”