Losowy patrol

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Flanker
Posty: 38
Rejestracja: 08 listopada 2008, 19:43
ID Steam:
ID gracza: 0

Losowy patrol

Post autor: Flanker »

Witam , mam pytanie. Jak zrobić żeby jednostki patrolujące chodziły po losowych pktach obszaru . Chodzi o to że nie chce mi się stawiać cały czas way pointów i na końcu "przełącz". gdyż to by było monotonne i potem wiedział bym gdzie łażą. Słyszałem że da się zrobić jakoś losowe pkt za pomocą wyzwalacza . Chcę aby oddział łaził załóżmy ... losowo w promieniu 300 metrów ( dajmy na przykład cały las patrolował )

P.S szukałem na forum nie znalazłem .
Proszę tylko o odpowiedź :) Bym był wdzięczny

Aha i to samo pytanie mam co do czołgów . żeby losowo patrolowały teren w odległości hmm 2000 m ale tylko po DROGACH :)
da się cos takiego zrobić ??
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Losowy patrol

Post autor: SaS TrooP »

Sugeruję zastosować Urban Patrol Script:
http://www.armaholic.com/page.php?id=92 ... ght=UPSMON

W środku instrukcja dotycząca zastosowania.
Tyskie
Posty: 100
Rejestracja: 28 marca 2007, 14:19
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: Tyskie »

Flaniu a swoich nie możesz sie zapytać?
Obrazek

AKA Turek ;)
Tyskie
Posty: 100
Rejestracja: 28 marca 2007, 14:19
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: Tyskie »

Flaniu to jest dosyć prosta sprawa
Należy wykorzystać funkcję "position nearRoads radius"

Znajdujesz listę segmentów w danym promieniu, wybierasz losowe do ustawienia waypointow, sortujesz je po węźle komunikacyjnym oraz odległości od pojazdu i generujesz na nich waypointy.

Za pomocą funkcji "roadsConnectedTo road " możesz sprawdzać czy odnalezione segmenty drogi są ze sobą połaczone.
Obrazek

AKA Turek ;)
DopeManPL
Posty: 14
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:23
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: DopeManPL »

A jak w ogóle sprawić, by oddział patrolował teren po wyznaczonej trasie?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Losowy patrol

Post autor: tom3kb »

@DopeManPL
Wstawiasz grupkę żołnierzy potem wybierasz punkty trasy. Powiedzmy, że mają chodzić wokół jakiegoś obozu a trasa ma kształt kwadratu, ale może być jaka chcesz. Wybierasz punkty trasy RUSZAJ i wstawiasz ile tam chcesz, później na koniec wybierasz punkt trasy PRZEŁĄCZ czy jakoś podobnie i wstawiasz go gdzieś w pobliżu pozycji startowej oddziału. Po odpaleniu misji oddział będzie szedł wzdłuż punktów trasy, a jak wróci do pozycji startowej to zacznie patrol od nowa.
Ps: Punkt przełącz możesz postawić koło dowolnego punktu trasy wtedy patrol będzie zawracał przy nim. Możesz też pobawić się wielkością rozrzut (wartości w metrach) wtedy patrol będzie miał drogę bardziej losową, nie będzie chodził jak po sznurku ciągle tak samo.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: elgyd »

Witam.

Czy ktoś po Polsku opisze krok po kroku jak korzystać, uruchomić ten skrypt: Patrol Script.
Z moim angielkim jest krucho, a bardzo by mi się przydał ten skrypt.
Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Losowy patrol

Post autor: Sejtan »

Zamias UPS, skoro nie spikasz po angielsku użyj polskiego odpowiednika autorstwa Jaromaza . W paczce masz skrypt, instrukcję po polsku i przykładową misję.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: elgyd »

Dzięki
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: elgyd »

Chciałbym rozmieścić losowe jednostki m każdym mieście nie do końca za sprawą JPS. Chciałbym żeby te jednostki broniły tego miasta. Polecicie coś?
jawor
Posty: 74
Rejestracja: 01 lipca 2012, 12:26
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: jawor »

Używam Urban Patrol Scripts. Jak to jest. Gram snajperem. Stzrelam z ukrycia, trafiam. Pozostałe wrogie jednostki zaczynają biegać, szukać mnie, nie które pozostją na miejscu ( zależy od NOFALLOW), ale cały czas biegają. Nie patrolują już markera chodząc powoli tylko biegają.

// how long AI units should be in alert mode after initially spotting an enemy #define ALERTTIME 180 - myślałem, że to od tego parametru zależy, ale chyba nie. Da się to jakoś zmienić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”