Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Artek3333 »

O ile pamiętam, to w demie było więcej fps. W pełnej wersji znacząco spadają. :coffee
GingersPL
Posty: 22
Rejestracja: 07 lipca 2010, 17:49
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: GingersPL »

To mnie nie pocieszyles ;<
*Płyta główna: Asus P5P43TD PRO Motherboard
*Procesor: Core 2 Duo E7600 3,06 GHz
*Pamięć Ram :KINGSTON KVR1333D3N9K2 4GB
*Karta graficzna: GeForce GTS 250
*HDD : HDD Samsung 500GB HD503HI 5400
Awatar użytkownika
Pokrakk
Posty: 13
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 12:51
ID Steam:
ID gracza: 4883

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Pokrakk »

GingersPL pisze:Witam, sprawdziłem ilosc fps-ow na roznych ustawieniach graficznych i na normalnych ustawieniach mam okolo 20 - 30 fps czy to duzo czy malo ? i jak ustawic swoje ustawienia graficzne, mam wersje demo poki co...
Tutaj:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=867dhUTKX7g[/youtube]

Innymi słowy w czasie gry większość zwolnień animacji będzie skutkiem niewyrabiającego procesora (zwłaszcza w kampanii).

Najlepiej wejść w edytor i na pustej mapie tak zamieszać ustawieniami graficznymi, by w każdym miejscu na niej mieć przynajmniej te 30 klatek. Dzięki temu będziesz miał pewność, że w czasie gry karta grafiki nie będzie wąskim gardłem a wszelkie zwolnienia będą już tylko winą proca (oczywiście nie należy przesadzać z widocznością wpływająca na jego obciążenie - 3600 to jest dla mnie max, więcej to chyba tylko do robienia ładnych screenów jest potrzebne). Osobiście polecam centrum Zargabadu - fps-y lecą tam na łeb, na szyję (co jest o tyle dziwne, że na takiej Faludży, gdzie budynków jest ze dwadzieścia razy więcej wszystko chodzi znacznie płynniej) i jeśli tam właśnie będziesz miał te 30 klatek to raczej nigdzie więcej nie zobaczysz mniej.

Arma szczęśliwie to nie tak dynamiczna gra jak CoD, więc nie trzeba mieć stałych 60 klatek by dało się grać (choć miło by było) a obcinanie detali tylko po to by zwiększyć maksymalną ilość fps gdy nic się nie dzieje przy nadal takich samych spadkach do 20 w czasie większych akcji jest zwykłym masochizmem.
Awatar użytkownika
WarCity
Posty: 67
Rejestracja: 17 czerwca 2010, 18:33
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: 51°06'57″N 17°37'11″E

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: WarCity »

A co myślicie o takim sprzęcie, pogram na normal detalach :mrgreen: ?

Proc.: Intel Pentium Dual Core 2x3.0 GHz 800 Mhz 2 Mb cache 45nm
Płyta główna: ASRock G41C-VS chipset Intel G41 + ICH7
Karta Graf.: GIGABYTE HD 5570 1024MB DDR3
Pamięć RAM: 4GB DDR3 1333 MHz
Dysk Twardy: 500 Gb SATAII 16mb Cache NCQ
Napęd: SAMSUNG DVD-RW x22 Dual Layer
Karta dźwiek.: 6 kanałowa High Definition Audio
Karta sieciowa: 10/100MBit
Zasilacz: 400W 2 x 4pin EPS 12V
Obrazek
Obrazek
Obrazek
nick w ArmA: frAnEkKk
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Wymagania sprzętowe w ARMA 2

Post autor: Vader1995mw »

Witam. Mam pewien problem, spróbuję opowiedzieć wszystko z sensem i od początku, żeby nikt się nie pogubił.
Posiadam A2OA. Zanim kupiłem ów grę, pobrałem ze Steam'a demo OA i zwykłej A2. Porównałem je i uznałem, że na początek warto będzie kupić podstawkę. Tak też bym zrobił gdyby nie pewien szkopuł. A mianowicie wymagania. Mój sprzęt to:
Karta graficzna: NVIDIA 8600GT
Pamięć RAM: 4GB
Procesor: AMD Athlon Dual Core 64X2 5200+
System: Windows XP Home Edition SP3
Wiem, pewnie zastanawiacie się o co mi chodzi. Na tym sprzęcie wszystko powinno działać dobrze na wysokich wymaganiach. Gry grałem w oba dema zauważyłem, że OA chodzi o wiele lepiej niż podstawowa wersja A2. Dlaczego? Chodziło o gęstość roślinności. Akcja OA osadzona jest w Takistanie - odpowiedniku Afganistanu i co za tym idzie roślinność jest tam dość skąpa. Za to mapy z podstawki są po prostu nafaszerowane roślinnością. Mapa "Czarnoruś" z dema jest o wiele mniejsza niż ta w pełnej wersji a mimo to cięło mi jak wchodziłem do lasów. Gdy obniżałem grafikę, to prawie nic nie dawało... Zamierzam nabyć podstawkę, ale po prostu mam wątpliwości. Ta mapa jest naszpikowana lasami i cóż... Może być nie ciekawie. Najgorsze było to, że jak nie patrzyłem na las, albo z niego wyszedłem wszystko chodziło idealnie płynnie, bez najmniejszej przycinki. A w lesie cięło, że momentami się nie dało grać. Mam pewne podejrzenia co do samego dema - miewałem już przypadki, gdy demo sprawiało jakieś problemy a pełna wersja chodziła bez zarzutów.
Jeśli ktoś wie coś na ten temat lub ma porównywalny komputer i A2, to proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Elee
Posty: 35
Rejestracja: 26 sierpnia 2010, 19:28
ID Steam:
Numer GG: 4579518
ID gracza: 0

Re: Wymagania sprzętowe w ARMA 2

Post autor: Elee »

Wyłacz antyaliasing, HDR daj na normal, zmniejsz widocznosc, wylacz Vsync i cienie, zmniejsz rozdzielczosc... Ale nie wiem czy tym sposobem osiagniesz satysfakcjonujacy Cie FPS. 2 rdzenie na procku to troche malo, 4 to minimum :roll:
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: gremdek »

Wiem, pewnie zastanawiacie się o co mi chodzi. Na tym sprzęcie wszystko powinno działać dobrze na wysokich wymaganiach.
tak, wymagania są wysokie, a na ustawieniach niskich nawet sobie nie pograsz.
powód: NVIDIA 8600GT
cfog skończył się na kill'em all
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Vader1995mw »

Najbardziej irytujące są te cholerne lasy. Gdy nie jestem w lesie, wszystko chodzi płynnie przy takich ustawieniach: Odległość widzenia: ok. 1600 m, Tekstury: b. wysokie, Antyaliasing: X2, Filtrowanie anizotropowe: wyłączone, Szczegóły terenu: średnio, Szczegóły obiektów: wysoko, Detale cieni: wysokie, Postefekty: normalne, Rozdzielczość 3D: 75%.
Gdy obniżę je do niemal najniższych i tak tnie tak samo, bez najmniejszej różnicy. Dopiero na maksymalnie minimalnych można jakoś normalnie chodzić po kniei :)
Nie wiem dlaczego tak jest, ale poczytałem trochę i dowiedziałem się, że pełna wersja z patchem 1.03 działa o niebo lepiej od dema.
Maul
Posty: 20
Rejestracja: 08 września 2010, 23:44
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Maul »

Witam. Trochę minęło czasu od Mojego poprzedniego posta w tym temacie, dlatego chciałbym spytać się ponownie, czy Mój komputer uciągnie A2 oraz A2OA

Parametry
Procesor: Intel Core 2 Duo 3.1GHz E8400
Karta graficzna: Radeon HD 4850 512mb
Pamięć: 4GB
Rozdzielczość: 1920x1080

Pytam ponownie ponieważ zdaję sobie sprawę że jest możliwość iż wyszły jakieś patche, a dziś mam zamiar kupić grę wraz z dodatkiem.

Głównie chodzi mi o wydajność, na jakich ustawieniach będę mógł grać aby nie odczuć spadku wydajności.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: DRIVER »

Sam mialem kiedys taki procek i ArmA 2 chodzila dobrze na normal. Z tym wyjatkiem ze mialem GF 250 GTS 1GB i na rozdzialce 1280x1024. Nie wiem Czy karta 512 MB da rade na rozdzialce full HD(1920x1080) z ArmA 2.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
kretdiop
Posty: 7
Rejestracja: 18 lutego 2009, 18:10
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: kretdiop »

Witam co sądzicie o takiej konfiguracji ?

Radeon 5770 Gigabyte 1GB 2xDVI&HDMI&DP
Gigabyte GA-890XA-UD3
AMD Athlon II X4 640 BOX
OCZ Platinum DDR3 2x2GB 1333MHz CL7-7-7
WD Caviar Blue 500 GB WD5000AAKS 16MB cache SATA-II
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”