SatCom

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

SatCom

Post autor: Jaromaz »

Tutaj link do polskiej wersji skryptu Jaromaz Satcom.

Poniżej film przedstawiający jego możliwości:

www.youtube.com/watch?v=uFh8x0vMyOs /oglądać koniecznie z dźwiękiem/

Tutaj zrzuty z filmu:

Obrazek

Wykorzystałem proste rozwiązanie widoku satelitarnego dla Arma 2 - ale ponieważ wprowadziłem do niego bardzo dużą ilość zmian i modyfikacji pozwoliłem sobie tę wersję oznaczyć swoim nickiem jako Jaromaz SatCom.

1. Najważniejsza zmiana (która zajęła pół nocy :) ) to wyświetlanie informacji o poszczególnych graczach tuż przy ich głowach (ID/nick/grupa) - dzięki czemu operator satelity w misji może odwoływać się (na radiu) do konkretnej osoby.

2. Dodałem wszystkie filtry termowizyjne dostępne w Operation Arrowhead (osiem plus zwykła kamera oraz noktowizja - razem 10 trybów wizualizacji widoku satelitarnego).

3. Dodałem tryb medyczny (zakładam, że w naszych czasach już wykorzystywany przez oddziały specjalne USA :) ) - tzw. monitoring zdrowia - kolor:
zielony - zdrowy
żółty - lekko ranny
pomarańczowy - ciężko ranny
czerwony - martwy

domyślnie tryb medyczny jest wyłączony - informacje o graczach wyświetlają się kolorem białym - po śmierci napisy po prostu znikają.

4. Operator ma dostęp do satelity przez notebooka lub przez pojazd/śmigłowiec (również w trakcie lotu/poruszania się).

5. Utworzyłem siatkę celowniczą, która może być wyłączana i włączana.

6. Celownikiem można utworzyć marker na mapie.

7. Przy każdym uruchomieniu połączenia z satelitą tworzona jest lista liczbowych identyfikatorów (prosta inkrementacja żywych jednostek, które mają określoną nazwę). Dzięki czemu liczby identyfikatorów są zawsze możliwie najkrótsze - jeżeli między przełączeniami satelity nikt nie zginął, to liczby pozostają bez zmian. Dzięki tym identyfikatorom nie jest zajmowana duża przestrzeń ekranu na opisy graczy - no i lepiej/realniej brzmi odwoływanie się na radiu przez liczbę niż przez nick gracza :)

8. Od razu wyświetla się informacja o pomocy - po naciśnięciu klawisza "P" wyświetlana jest lista funkcji wszystkich klawiszy (obsługa jest bardzo prosta i każdy nowy gracz bardzo łatwo sobie poradzi).

Jeżeli włączy się równocześnie tryb noktowizji i termowizji, a żołnierze korzystają z laserów, to widoczna jest dokładna linia celowania danej osoby :) - przydatne w analizie celowania przez AI.

W przyszłym tygodniu skrypt będzie dostępny dla wszystkich - jest bardzo prosty w obsłudze/implementacji w misjach (nie wymaga nawet wpisu w init.sqf) - myślę, że idealnie będzie się sprawdzał w misjach oddziałów specjalnych - jak również w treningowych (do podglądania postępów graczy). Skrypt jest w pełni zgodny z trybem multiplayer :) + bardzo fajnie podgląda się nim pracę AI w trybie offline.

Opis instalacji:

1. Jednostka która ma korzystać z widoku satelitarnego musi nazywać się "operator" i w polu uruchamianie mieć wpisane:

Kod: Zaznacz cały

this exec "satellite\start.sqf"
2. Jednostki przy których mają się wyświetlać informacje w widoku satelitarnym muszą być nazywane w formacie: st_[liczba] (st_1 st_2 do st_64 - skrypt obsługuje do 64 oznaczonych graczy).

to wszystko - jednak jeżeli chcemy żeby operator miał dostęp do widoku satelitarnego z wnętrza konkretnego pojazdu to w polu uruchamianie pojazdu dodajemy IDENTYCZNY wpis jak dla operatora (kolejny jeżeli ma korzystać z notebooka i pojazdu - lub jedyny jeżeli tylko w pojeździe). Jeżeli chcemy żeby wyświetlała się nazwa konkretnej grupy to nadajemy nazwę grupie standardową komendą - w polu uruchamianie dowódcy danej grupy wpisujemy:

Kod: Zaznacz cały

group this setGroupId ["NAZWA_GRUPY"]
Ostatnio zmieniony 03 października 2010, 01:14 przez Jaromaz, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: SatCom

Post autor: Pit »

Jestem pod wrażeniem. :1th
Chętnie wykorzystam skrypt do treningów.
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Awatar użytkownika
chewie
Posty: 394
Rejestracja: 05 stycznia 2007, 01:29
ID Steam:

Re: SatCom

Post autor: chewie »

Wygląda nieźle. Ale jak mówisz - trzeba obejrzeć z dźwiękiem więc muszę poczekać na wyjście z roboty...
SI VIS PACEM, PARA BELLUM
http://www.FIA.com.pl
"There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter". -Ernst Hemingway
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

Re: SatCom

Post autor: Jaromaz »

polska wersja jest już dostępna do pobrania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: SatCom

Post autor: Marine91 »

Jesteś wielki Jaromaz... Świetny skrypt. Wielkie dzięki. :1th
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

Re: SatCom

Post autor: Jaromaz »

Zapomniałem dodać, że będąc w widoku satelitarnym można korzystać ze wszystkich opcji radia ACRE. Aby naśladować operacje specjalne należałoby emulować doskonałą łączność radiową ze wszystkimi członkami zespołu - w tym celu można opierać się na radiu PRC148 z podkręconymi ustawieniami - wystarczy dodać w "logice gry" następujące wpisy:

Kod: Zaznacz cały

ret = ["ACRE_PRC148", [90000, 90000, 90000, 90000, 90000, (itd w zależności od liczby graczy)] ] call acre_api_fnc_setDefaultPowers; 
[0] call acre_api_fnc_setLossModelScale;
Wtedy mamy znacznie wydłużony zasięg radia "krótkiego zasięgu" (obejmuje np. cały Takistan).
Dzięki możliwości stawiania markerów bezpośrednio z satelity oraz współpracy z ACRE, operator satelity nie musi opuszczać widoku satelitarnego podczas całej misji :)

Dodatkowo przy korzystaniu z ACE2 można regulować czułość noktowizji również w widoku satelitarnym - sposób: operator musi posiadać przy sobie noktowizor i będąc w noktowizyjnym widoku satelitarnym (klawisz "G") wcisnąć klawisz "N". Regulacji dokonuje się standardowymi klawiszami ACE2: PageUp/PageDn.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”