Problem ze sterowaniem

Problemy i porady dotyczące sterowania, klawiszologii.
Peryferia: joystick, mysz, headtracker itp.

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: Trance »

A jak nie masz kółka w myszce, to użyj przycisków "[" i "]"
Obrazek
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: Maćko »

zriel pisze:Więc tempo rozgrywki w ARMA nijak się ma do rzeczywistości.
To kwestia przyzwyczajenia i umiejętności, nowy gracz będzie miał problemy z ogarnięciem całego sterowania i błyskawicznych reakcji. Ja na przykład nie mam z tym żadnych problemów - pograsz dłużej i będziesz szybciej działał.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: SaS TrooP »

zriel pisze:Eee, a jak się chowa podwozie ? W opcjach sterowania nie mam nic takiego :(
Acha, i gra jest flegmatyczna,spójrz na jakiekolwiek relacje ze współczesnego pola walki a zobaczysz że w dzisiejszych konfliktach sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie. Więc tempo rozgrywki w ARMA nijak się ma do rzeczywistości. A co do realizmu to owszem- jest najlepsza, ale sporo jeszcze jej brakuje. Aż się prosi o zaimplementowanie jakiego systemu fizyki, tum bardziej że oprócz Physx Nvidii teraz do dyspozycji jest także Ati Stream oraz multiplatformowe OpenCL.

Dynamiczna zmiana sytuacji dzisiaj:
USA Podbija Karbalę w 7 dni (31 marzec - 6 kwiecień 2003), 200 zabitych po obu stronach
Dynamiczna zmiana sytuacji kiedyś:
WP broni Warszawy przez 20 dni, 8000 kombatantów zabitych, 25000 cywilów zabitych, 102000 pojmanych i 70% zabudowy miasta zniszczone/uszkodzone.
Dynamiczna zmiana sytuacji w CoDzie:
W przeciągu 15 minut misji następuje 1 atak, 10 kontrataków i co najmniej 60 ofiar na 40 metrowym odcinku frontu.

Nie wiem czy to są najlepsze przykłady, ale odpowiedz sam. Generalnie to na zdobycie jednego miasta w Armie 1/7 razy mniejszego od Karbali potrzebowałbyś 24 godzin, straty byłyby 1/7 tych oryginalnych (175 powstańców : 7 = 25 osób zabitych w 24 godziny, co daje jedną ofiara na około 58 minut.)
I ty chcesz powiedzieć, że gra uzyskująca miano "symulatora pola walki" jest flegmatyczna? Staaaary :D

Ale jakbyś znalazł dobry symulator o drugiej wojnie to walcząc o miasto wielkości 1/20 Warszawy to miałbyś koło 400 żołnierzy dziennie (16,5 żołnierza na godzinę) i jeszcze ilu cywili mógłbyś rozstrzelać!
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: zriel »

Tak, masz rację jeśli chodzi o poziom strat, ale zauważ że w dzisiejszych czasach prowadzenie wojny trochę się zmieniło. Dziś mniej jest frontalnych szturmów, rozwój współczesnego pola walki doprowadził do tego że wystarczy jeden obserwator i jeden pocisk wielogłowicowy żeby wyeliminować np. cały batalion czołgów. Dlatego dzisiejsze starcia to raczej bardzo precyzyjne uderzenia przypominająca raczej operacje specjalne lub-co widać na przykładzie Iraku oraz afganistanu, a także konfliktów w Rosji, Turcji oraz Indiach- typowa wojna partyzancka. Nikt nie będzie przypuszczał frontalnego szturmu, skoro dobrze wyszkolony kilku/kilkunasto osobowy oddział może przygotować zasadzkę i zadać przeciwnikowi dotkliwe straty angażując do tego o wiele mniej środków. Konflikt w Gruzji jest na dzień dzisiejszy jedynym wyjątkiem, no ale z racji ogromnej dysproporcji w uzbrojeniu i szczególnie wyszkoleniu żołnierzy armia Rosyjska mogła sobie pozwolić na frontalny atak. Natomiast typowa dynamika współczesnego pola walki objawia się tym, że jedziesz sobie spokojnie w takim konwoju, nagle obok drogi wybucha mina pułapka a wóz na końcu kolumny dostaje RPG-iem wystrzelonym gdzieś zza wzgórza. I w tym momencie musisz szybko zareagować- zabezpieczyć rannych/ofiary ataku, szybko zlokalizować przeciwnika,zorganizować ogień osłonowy i ewentualnie wysłać zwiad. I na to wszystko masz najwyżej kilka minut bo inaczej np. tacy talibowie z dobrze przygotowanej zasadzki wystrzelają twój oddział jak kaczki po czym znikną.Albo nagle dostajesz się pod ostrzał z moździerzy prowadzony z jakiejś zapchanej lepiankami wioski, i musisz szybko znaleźć osłonę, wysłać zwiad i precyzyjnie zlikwidować przeciwnika, mając na uwadze to że w takiej wiosce są cywile- którzy co prawda wspierają przeciwnika- ale dopóki któryś z nich nie sięgnie po broń co wiąże się z tym że automatycznie będzie uznany za bojownika, nie możesz takiej wioski bezkarnie ostrzelać bo będzie z tego międzynarodowa afera. Jedyny frontalny atak jakiego można się w najbliższych latach spodziewać- to przejęcie Tajwanu przez Chiny,. Już od kilku lat, od kiedy USA zaczęły robić interesy z Chinami cofnięto większość wsparcia dla Tajwanu, oraz sprzedaż nowoczesnego uzbrojenia. Cóż jak to się mówi tam gdzie w grę wchodzą pieniądze, tam nie ma sentymentów. A że przykład Hong Kongu pokazuje że nawet po przejęciu da się tam tak samo produkować i robić biznes. Więc USA sobie odpuściły. Chińskie czy Tajwańskie TSMC i inne fabryki produkujące zaawansowane technologicznie produkty i tak będą nadal działać i realizować zamówienia. Trochę to smutne, no ale czego się spodziewać po USA które udając światowego żandarma dbają tak naprawdę tylko o swoje interesy.
No ale takie dywagacje to raczej temat nie na ten dział, więc jak ktoś z was wie gdzie na tym forum są prowadzone takie dyskusje to proszę o wskazanie odpowiedniego tematu :)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: SaS TrooP »

No dobrze, ale chciałem ci pokazać, że dynamika jest nieco inna. Oddział dokonuje jednego krótkiego uderzenia i raczej nie walczy już potem, żołnierze są zmieniani. W czasie WWII o dworzec w Stalingradzie walczono miesiącami i bywało, że jedna strona trzymała go przez godzinę. I nikt nie przeżył.

Wracając do tematu ślimacznego poruszania się, to zobacz sobie jak poruszają się dziś żołnierze na polu walki. Są przyklejeni do ścian, jedną ulicę zdobywa się czasem długie godziny (sławetny Main Street w bodaj Fallujah)

http://militaryvideos.net/videos.php?videonum=56

Czy ci goście biegają i skaczą?
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: PROCIK »

O LOL jak ci iraccy żołnierze strzelali na samym końcu filmu!! A jakiego mieli wszyscy badziewnego sound moda :) same kapiszony :P
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: zriel »

A owszem, przytulają się, ale jednak też trochę biegają :) Gdyby żołnierz w rzeczywistości wykonywał pad czy powstanie tak długo jak w ARMA to nie miał by najmniejszych szans na przeżycie. Poza tym po coś są te ścieżki zdrowia, prawda? Że o kondycji oddziałów specjalnych nie wspomnę, bo oglądałem filmik na którym dostawali się na 1-2 piętro budynku bez pomocy drabin ani lin. No ale cóż temat uważam za zamknięty- ta gra tak ma i nic się nie da zrobić. Trza się przyzwyczaić i tyle, chociaż do realizmu jej sporo brakuje, nawet typowe strzelanki dziś oferują w wielu sferach o wiele więcej niż ARMA , no ale to już temat na osobny wątek. A jeśli chodzi o realizm najbardziej do tej pory mnie urzekł Combat Mission : Shock Force, po wielu patchach oczywiście, ale jeśli lubisz taktykę i realizm to nic lepszego chyba na razie nie ma :)
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: PROCIK »

To czego ty chcesz bo się pogubiłem? Realizmu czy szybkiej akcji?
Więcej realizmu to zainstaluj ACE2 modyfikacje.
A poza tym zanim zaczniesz pisać przydługie osady i rozważania to najpierw trochę pograj a Arme.
Nie wiem czy kogoś interesuje biadolenie i narzekanie? Mnie nie. :no
Jaka jest Arma wszyscy sami przecież widzimy.
Masz sugestie ze są lepsze gry w tym temacie to wystarczy podać i się zobaczy 8)
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: zriel »

Chcę więcej realizmu, szybkiej akcji-to akurat nie kłóci się z realizmem,bardziej ergonomicznego sterowania, lepszej optymalizacji,AI oraz fizyki. ARMA we wszystkich tych kwestiach ma sporo do poprawienia- co nie znaczy że jest grą złą. Można by wyliczać inne tytuły które wszystkie te rzeczy z osobna, albo razem mają lepiej dopracowane. Pograłem trochę i muszę stwierdzić że do realizmu czy symulacji jeszcze jej daleko, ale gra ma w sobie to "coś" i jest trudna. na tym chciałbym zakończyć ten wątek, bo takie dywagacje to już raczej osobny dział.
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

Re: Problem ze sterowaniem

Post autor: Jaromaz »

W opcjach sterowania Army2 masz coś co się nazywa "wygładzanie" - ustawić to na ZERO - postać będzie teraz szybciej reagowała na ruchy myszą - dodatkowo żeby to przyspieszyć należy zmniejszyć ustawienia grafiki - reakcja na mysz musi być natychmiastowa - a w Armach i OFP jak się przesadzi z ustawieniami graficznymi to zwalniana jest reakcja na mysz - w ten sposób uzyskasz dynamikę znaną z innych strzelanek i Arma2 przestanie być flegmatyczna (jeżeli po uzyskaniu odpowiedniej płynności szczegółowość grafiki nie jest zadowalająca to należy zakupić Intel i7 + dwa najnowsze Radeony w CrossFire i duży dysk SSD :) )

Żadna inna "strzelanka" nie daje możliwości obracania głowy :) - co się bardzo przydaje przy biegu lub chodzie w określonym kierunku (bez jego zmiany). Wadą Army 2 (OFP i Army 1) jest odtwarzanie animacji postaci jakby z lekkim opóźnieniem ... np - strzelisz do gościa, który przeładowuje broń - to musi on dokończyć animację przeładowania nim się zacznie animacja upadania na ziemię - to wkurzające (ale już się z tym pogodziłem :) )

Jeżeli chodzi o sterowanie - czasami klęcząc (raz naciśnięty klawisz X) wychylam się zza budynku (trzymany klawisz E) oglądam się ruchem głowy w prawo (trzymany klawisz ALT) i jeżeli coś mi zasłania widok to trzymając te wszystkie klawisze wstaję naciskając C, np. równocześnie przesuwając się nieznacznie w lewo (trzymany klawisz A). Wszystko to tylko lewą ręką - uważam, że jest to intuicyjne :) i wygodne :) ... ale siedzę w Armie od początków OFP więc może być to kwestia przyzwyczajenia - ale tak rozbudowanych możliwości sterowania postacią nie znalazłem nigdzie indziej :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sterowanie”