Pyt: Czy addony z OFP działają w Arma?
Odp: Nie. Można je dość łatwo jednak przekonwertować, w niektórych przypadkach wystarczy zmienić config addonu, w innych należy również popracować z modelem p3d i teksturami.
Aktualnie społeczność addonmakerów oczekuje na oficjalne narzędzia, które pozwolą na szybką konwersję addonów do Armed Assault. (by klamacz)
Pyt: Co to jest mod?
Odp: Mod to zbiór dodatków do gry, zazwyczaj wydany przez innych twórców niż autorzy gry. Zwykle gra z mod'em uruchamiana jest z innego skrótu przy użyciu parametru "-mod=<nazwa_modu>". Może zawierać dodatkowe obiekty, bronie, jednostki, pojazdy. Może również zawierać modyfikacje takich rzeczy jak: dźwięku, animacji, teksturów nieba, inteligencji AI, interfejsu gry i edytora.
Pyt: Jak stworzyć mod'a?
Odp: Aby uruchamiać grę z wybranym zestawem addonów najprościej stworzyć swojego mod'a. Zalętą takiego rozwiązania od kopiowania wszystkich dodatkow do katalogow .../ AddOns jest to, że zawsze mamy kontrolę nad tym co chcemy uruchomić oraz zawsze możemy szybko wrócić do czystego ArmA.
Tworzenie moda jest bardzo proste i w zasadzie polega na stworzeniu nowego folderu. Oto przykład jak stworzyć Mod'a dla addonów ECL.
1. W katalogu z grą np.
Kod: Zaznacz cały
C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA
Kod: Zaznacz cały
C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA\ecl\AddOns
2. Następnie skopiować do niego wszystkie pliki *.pbo z paczki ECL.
3. Aby gra uruchamiała się z naszym mod'em, musimy utworzyć nowy skrót do gry, a następnie we właściwościach zmodyfikować scieżkę dostępu do pliku uruchamiającego grę (*.exe) przez dopisanie: -nomap -mod=ecl, czyli np:
Kod: Zaznacz cały
C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA\ARMA.EXE" -Mod=ecl
Możliwe jest uruchamianie gry z kilkoma mod'ami jednocześnie, jednak zdarza się, że niektóre mod'y ze sobą nie działają powodując zawieszanie się gry. Aby uruchomić grę z kilkoma mod'ami wystarczy dopisać w skrócie do gry parametry:
Kod: Zaznacz cały
-Mod=ecl -Mod=ecp -Mod=pfl
Kod: Zaznacz cały
-mod=ecl;ecp;pfl
Pyt: Jak dodać mod-a do gry?
Odp: Moda należy umieścić w katalogu z grą. Jego struktura w przypadku moda OTF powinna wyglądać c:\...\ArmA\OTF\Addons\pliki.pbo
Aby przy starcie gry został załadowany mod należy w skrócie umieszczonym domyślnie na pulpicie dopisać –mod=nazwa_moda
(by Hryst)