[komenda] setWind

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
Uncle Blues
Posty: 78
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 20:26
ID Steam:
Numer GG: 1562358
ID gracza: 2841
Lokalizacja: Warszawa / Opole

[komenda] setWind

Post autor: Uncle Blues »

Ma ktoś pojęcie jak z niej skorzystać? Jak ustawić ten wiatr. Ciekawy jestem jak mocno "kładą" się drzewa i jaki to ma wpływ na efektywność obserwacji w lesie. :)

link do niedokończonego opisu komendy w biki: :arrow: http://community.bistudio.com/wiki/setWind
ObrazekObrazek
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [komenda] setWind

Post autor: OFman »

setWind ustawia kierunek i prędkość dymu.
x dodatni - wschód, ujemny - zachód
y dodatni - północ, ujemny - południe
forced - musi być true

przykład: setWind[10,10,true] - dosyć mocny, północno-wschodni wiatr.

EDIT: wpływa też na prędkość lotu śmigłówców ale kierunek ustawia się odwrotnie niż dym.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Uncle Blues
Posty: 78
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 20:26
ID Steam:
Numer GG: 1562358
ID gracza: 2841
Lokalizacja: Warszawa / Opole

Re: [komenda] setWind

Post autor: Uncle Blues »

Dzięki za pomoc.
Jestem po testach i rzeczywiście wpływa na kierunek i prędkośc dymu, ale też na ruch trawy, drzew, przelatujące liście, wzbijany przez pojazdy kurz, a także na przelatujące chmury (jak wstawimy moduł Weather).
Wartość 20 to dla mnie maksimum. Ustawienie większej wartości wygląda nienaturalnie - mowa o pochylonych krzakach i drzewach jak sprężynki.

Żal trochę, że nie ma dobrych, powiązanych z wiatrem dźwięków. Miło by było usłyszec szum w uszach, gdy patrzymy "w wiatr". :coffee
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: [komenda] setWind

Post autor: Forrestal »

Wyjdz na jakas wyzsza gorke ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Tyran
Posty: 235
Rejestracja: 16 sierpnia 2009, 16:30
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [komenda] setWind

Post autor: Tyran »

Mam pytanko wpisuje to w wyzwalaczu setWind[10,10,true] i co muszę jeszcze dopisać żeby w wyzwalaczu pojawił się dym?
Oczywiście jak się da.
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [komenda] setWind

Post autor: stypol9 »

Tutaj chodzi o to, że jak np. rzucisz granat dymny, to dym będzie się roznosił szybciej itp.
Tyran
Posty: 235
Rejestracja: 16 sierpnia 2009, 16:30
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [komenda] setWind

Post autor: Tyran »

Wiem o tym ale chce żeby od razu się dymiło na polu walki.Wystarczył by mi sam wyzwalacz dymu i w sumie były by już dwa. :violent
Awatar użytkownika
Uncle Blues
Posty: 78
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 20:26
ID Steam:
Numer GG: 1562358
ID gracza: 2841
Lokalizacja: Warszawa / Opole

Re: [komenda] setWind

Post autor: Uncle Blues »

Tyran pisze:Wiem o tym ale chce żeby od razu się dymiło na polu walki.Wystarczył by mi sam wyzwalacz dymu
IMO nijak to sie ma do koemndy setWind i kwalifikuje się to pod nowy temat. Może [skrypt] Jak stworzyć dym?
Czy tak trudno zrozumieć, że w nowym temacie z trafnym tytułem łatwiej uzyskać odpowiedź, niż w zaśmieconym temacie zupełnie o czym innym? :roll:
ObrazekObrazek
Tyran
Posty: 235
Rejestracja: 16 sierpnia 2009, 16:30
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [komenda] setWind

Post autor: Tyran »

Spoko sory zionki. :dworship
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [komenda] setWind

Post autor: Furman »

Uncle Blues pisze:Dzięki za pomoc.
Jestem po testach i rzeczywiście wpływa na kierunek i prędkośc dymu, ale też na ruch trawy, drzew, przelatujące liście, wzbijany przez pojazdy kurz, a także na przelatujące chmury (jak wstawimy moduł Weather).
Wartość 20 to dla mnie maksimum. Ustawienie większej wartości wygląda nienaturalnie - mowa o pochylonych krzakach i drzewach jak sprężynki.
Próbowałem włączyć skrypt,ale coś mi się nie udaje(nie widze żadnych efektów).Wytłumaczy mi ktoś gdzie się go wstawia?(moduł,plik misji[jesli chodzi o to to prosze o dokładniejsze wytlumaczenie],uruchamianie,wyzwalacz?)
Awatar użytkownika
Uncle Blues
Posty: 78
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 20:26
ID Steam:
Numer GG: 1562358
ID gracza: 2841
Lokalizacja: Warszawa / Opole

Re: [komenda] setWind

Post autor: Uncle Blues »

Furman pisze:Próbowałem włączyć skrypt,ale coś mi się nie udaje(nie widze żadnych efektów).Wytłumaczy mi ktoś gdzie się go wstawia?(moduł,plik misji[jesli chodzi o to to prosze o dokładniejsze wytlumaczenie],uruchamianie,wyzwalacz?)
Otwórz szczeguły jakiejkolwiek jednostki albo modułu. i w polu Initialization wstaw setWind [10, 10, true]; . Ja wstawiałem to w module Weather - łatwo mi było skojarzyć po prostu pogodę z wiatrem. Oczywiście możesz to wrzucić też do każdego innego skryptu (np. init.sqf) czy wyzwalacza (Zmienić kierunek i siłę wiatru w dowolnym momencie gry).

Pozostaje tylko wysadzić jakiś pojazd w powietrze i cieszyć płomieniami i dymem pchanymi przez wiatr - mój ulubiony efekt powiązany z wiatrem. :coffee
ObrazekObrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”