ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

@Sid
Z tego co Codies piszą wyspa ma mieć 220km2, ale to nie w tym rzecz. Zgadzam się, że stworzenie funkcjonalnych myśliwców/bombowców zajmuje trochę czasu, a jak pokazuje ArmA nawet b.dużo, nie mówiąc już o dodatkowych gadżetach. Inną sprawą jest to, że taki wehikuł przemieszcza się z prędkością 300-500km/h co wymaga ogromnej pracy w przetwarzaniu danych obrazu. W OFP zdarzały się zacięcia podczas lotu (no chyba, że ktoś grał z widocznościa 500m), w ArmA po tych wszystkich paczach poziom dopracowania tego elementu można ocenić na poprawny. Domyślam się, że silnik EGO dostawał czkwaki w momencie "transferu" z taką prędkością.
Inna sprawa, że zapewne będzie można mieć dostęp do wsparcia powietrznego właśnie w formie np. nalotów...przynajmniej tyle.
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jacobss »

Ciekawe czy jakby BIS nie wprowadził jakiejś oczywistej opcji, to ludzie pokroju Rainbow'a też by ich tak tłumaczyli...

Mam wrażenie, że niektórzy przymykają oko na nieudolność codemasters, a jednocześnie jak BIS pokaże w trailerze ArmA 2 jakiś mały błąd, to rozciąga się go do gigantycznych rozmiarów i jedzie po twórcach OFP ile się da.

Hipokryzja panowie...

Ale jestem przekonany, że owieczki wrócą do BISu. Kilka miesięcy po premierze obu gier (jak wiadomo, BIS dąży do wydania gry w podobnym terminie) wyjdzie szydło z worka.

Dla mnie OF: DR ma ogromny plus w tym, że wychodzi na PS3 (arma 2 wychodzi na konsole dopiero później). Nie ma to jak granie na wielkim ekranie :). W OFP: Elite gra się wybornie na Xboxie. Szkoda tylko trochę rozbudowanego edytora, ale da się przeżyć.
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rafael3D »

Jacobss pisze: Nie ma to jak granie na wielkim ekranie :). W OFP: Elite gra się wybornie na Xboxie. Szkoda tylko trochę rozbudowanego edytora, ale da się przeżyć.
Co stoi na przeszkodzie grania na wielkim ekranie w pecetowe tytuły??? Chyba tylko brak elementarnej wiedzy technicznej użyszkodnika takiego peceta.
W skrócie - podłączamy nasz HDTV kablem HDMI do wyjścia z karty graficznej i cieszymy oko grafiką przewyższającą JAKĄKOLWIEK konsolę.
ArmA wygląda pięknie nawet na moim malutkim 32'' telewizorku, rozdz. 1280x720
pozdr.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: klamacz »

Jacobss pisze:Ciekawe czy jakby BIS nie wprowadził jakiejś oczywistej opcji, to ludzie pokroju Rainbow'a też by ich tak tłumaczyli...
Z tymze Rainbow zwyczajnie ma racje. Poczytaj o streamowaniu terenu, a pozniej wyglaszaj takie sady. Hipokryzja to jedno a niewiedza to zupelnie co innego :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jacobss »

Rafael3D pisze: Co stoi na przeszkodzie grania na wielkim ekranie w pecetowe tytuły??? Chyba tylko brak elementarnej wiedzy technicznej użyszkodnika takiego peceta.
W skrócie - podłączamy nasz HDTV kablem HDMI do wyjścia z karty graficznej i cieszymy oko grafiką przewyższającą JAKĄKOLWIEK konsolę.
ArmA wygląda pięknie nawet na moim malutkim 32'' telewizorku, rozdz. 1280x720
pozdr.
Naprawdę traktujesz mnie jak idiotę, który nie wie co to jest kabel HDMI, ani nie potrafi podłączyć TV do PC? Hehe, dobre sobie :).

Co stoi na przeszkodzie? Dwie rzeczy:

Mój TV stoi w salonie. Nie mam możliwości przeniesienia go do mojego pokoju z pecetem, ze względu na brak miejsca. Pieca przyniosłem więc kiedyś do salonu, ale jest strasznie niewygodnie - Klawiatura na kolanach, a mysz na podkładce, na poręczy fotela, również. Więc jak widzisz, musiałem zrezygnować z tego układu.

Ten argument pececiarzy o podłączeniu TV do PC mnie zawsze rozwalał, bo PC podłączony do TV w salonie to porażka. Komp mi służy przede wszystkim do pracy, więc jak muszę się skupić na uczeniu czy też pisaniu, to potrzebuję mieć absolutną ciszę. Ale to już mały problem, bo największy jest w niewygodzie. PC się nie nadaje do siedzenia w odległości 2 metrów z klawiaturą i myszką na kolanach :).

Grafika - Ty naprawdę jesteś jeszcze w wieku "onanizowania się" nad kilkoma efektami graficznymi? To oczywiście taki niewinny żarcik, ale naprawdę, jako gracz od 12 lat, mam w tyłku kilka ładniejszych pikseli.
Grafika należy do rzeczy, do których się człowiek szybko przyzwyczaja, więc po 5 minutach się na to leje.

Moim zdaniem, to też taki argument pececiarzy :) - "Mieć ładniejszą grafikę". Ja tam nie mam problemu odpalić sobie Crysisa czy też ArmA 1, a potem jakąś grę z poprzedniej generacji. Mnie to tam zwisa. Za długo gram w gry, żeby się tym przejmować :).

No ale to przecież nie temat o tym, więc pozostańmy przy OFP: DR vs. ArmA 2.

klamacz pisze: Z tymze Rainbow zwyczajnie ma racje. Poczytaj o streamowaniu terenu, a pozniej wyglaszaj takie sady. Hipokryzja to jedno a niewiedza to zupelnie co innego :)
Tak, wiem doskonale co to jest "streaming terenu", lecz ja nie pisałem o walorach technicznych, tylko o niekonsekwencji ludzi jak Rainbow.

Wczytaj się jeszcze raz w mój post. Tu nie chodzi o rację, która Rainbow ma, tylko o sam sposób wypowiedzi. BIS też ma przecież bugi w swoich grach, spowodowane ograniczeniami silnika. Widać to doskonale na ostatnich filmikach z ArmA 2, gdzie tekstury (tak jak w ArmA 1, choć w znacznie mniejszym stopniu) się jeszcze doładowują. Tak samo wspomniana tutaj widoczność.

Podsumowując: Jeżeli BIS ma swoich grach bugi i błędy, jest to niewybaczalne, olewają nas i na pewno ze swojej złej woli chcą nam zrobić źle. Wszak ograniczenia techniczne nie dotyczą BISu! Jeżeli dotyczy to Codemasters, to powołujemy się wyłącznie na walory techniczne. Gdzie tu logika?
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

Przeczytaj mój post dokładnie i zauważ, że piszę tylko o tym, co PRAWDOPODOBNIE może być przyczyną wycofania tego elementu. Po drugie nie jest to element MUST HAVE, i mogli go po prostu pominąć nie psując przy tym ogólnego wizerunku gry. Widocznie jest wiele ważniejszych rzeczy do dopracowania, a jak już ktoś z Codemasters powiedział po premierze będą dorzucane nowe "addony" przez DLC, więc zawsze jest jakaś nadzieja.
Po drugie, zauważ, że zespół, którzy tworzy OFP2 to zbitka ludzi, którzy nigdy wcześniej nad takim projektem nie pracowali, o ile dla połowy z nich nie jest to pierwszy poważny projekt w życiu. BIS siedzi na rynku prawie 10 lat i do dziś wiele podstawowych błędów nie wyeliminowali.
Ostatnio zmieniony 14 sierpnia 2021, 16:00 przez Rainbow, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: kondor »

Rainbow pisze: a jak już ktoś z Codemasters powiedział po premierze będą dorzucane nowe "addony" przez DLC
co to to DLC i czy będzie się za to płacić?
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

kondor pisze:
Rainbow pisze: a jak już ktoś z Codemasters powiedział po premierze będą dorzucane nowe "addony" przez DLC
co to to DLC i czy będzie się za to płacić?
1. DLC - Downloadable Content (wiecej tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content)
2. Co do płatności, to nie mam pojęcia, ale chyba nic o niej jeszcze nie wspomnieli.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: eJay »

DLC - DownLoadable Content czyli tzw. "Ściągalna zawartość" :)

Są przypadki DLC darmowego (np. Titan Pack do UT III) jak i płatnego (Zbroja dla konia w Oblivionie :lol: ). Wszystko zależy od producenta.
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: OFman »

Swego czasu BIS też wydawał addony do OFP własnej produkcji, było to chyba jeszcze przed opublikowaniem narzędzi do edycji (dopiero jak pojawiły się jakieś petycje czy coś takiego BIS zdecydował się wydać O2 i Visitora). Ta zapowiedź DLC Codemasters zastanawia mnie czy nie będzie czasem tak, że po premierze OFP2 twórcy gry powiedzą "Macie tu super wypasiony edytor misji i parę naszych addonów, które będziemy wydawać co jakiś czas. Jesteśmy przekonani, że wystarczy wam to do pełni szczęścia." i o toolsach nie będzie już mowy.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

Toolsy będą, też to zostało zapowiedziane.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”