HDR i antyaliasing w ArmA?

Masz problem ze sprzętem? Windows Ci się wiesza? A może chcesz sie pochwalić swoim "piecem"?

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koval
Posty: 378
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:59
ID Steam:
Numer GG: 5246848
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

HDR i antyaliasing w ArmA?

Post autor: Koval »

Witam,

Dostałem od znajomego taki oto cytat z artykułu w PClab.pl
ATI R520 to także jedyny układ na rynku, który umożliwia jednoczesne korzystanie z renderingu HDR (Higher Dynamic Range) i wygładzania krawędzi. Układy NVIDII (GeForce 6 i GeForce 7) mogą z tych funkcji korzystać zamiennie. Nie da się jednocześnie włączyć HDR i FSAA.

http://pclab.pl/art16825-2.html

W ArmA HDR jest włączone domyślnie a antyaliasing można sobie dowolnie ustawić i stąd moje zastanowienie - czemu mogę ustawić antyaliasing i czemu on 'działa'? Czy to jest jakieś przekłamanie?

Pozdrawiam.
ASUS K72J
i3 M350 2.27Ghz | 4GB RAM
Radeon Mobility HD5150
Awatar użytkownika
Koval
Posty: 378
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:59
ID Steam:
Numer GG: 5246848
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: HDR i antyaliasing w ArmA?

Post autor: Koval »

Może ktoś coś powiedzieć na ten temat? :)
ASUS K72J
i3 M350 2.27Ghz | 4GB RAM
Radeon Mobility HD5150
Awatar użytkownika
Drone
Posty: 217
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
ID Steam:
Numer GG: 4111057
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: HDR i antyaliasing w ArmA?

Post autor: Drone »

Imo jest tak jak w jednej z ostatnich gierek (nie pamiętam nazwy). HDR se możesz ustawiać ale on i tak nie działa, co najwyżej działa Twoja autosugestia ;). Wprawdzie w jakimś tam patchu Nvidia miała naprawić współdziałanie HDR + AA ale kto by ich tam wiedział.
Awatar użytkownika
Andrea
Posty: 52
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 12:41
ID Steam:

Re: HDR i antyaliasing w ArmA?

Post autor: Andrea »

Hmm... u mnie na karcie GF6800 GT HDR działa na pewno , AA można włączyć bez problemów i o dziwo działa jak należy . A tak na marginesie , ten artykuł jest sprzed ponad roku .
Nie pytaj , co Polska dała Tobie , pytaj ile Kościół zgarnął z tego , co ty dałeś Polsce .
Awatar użytkownika
Koval
Posty: 378
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:59
ID Steam:
Numer GG: 5246848
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: HDR i antyaliasing w ArmA?

Post autor: Koval »

Chodzi tutaj głównie o to, że antyaliasing wraz z HDR ostro maltretowałby kartę graficzną i jak narazie chyba tylko GF8 może obsługiwać oba te efekty jednocześnie i nie wiadomo z jak dobrą wydajnością.
A po prostu ciekaw czy w ArmA to całe 'HDR' to nie jest jakiś pic na wodę, fotomontaż i nie jest to przypadkiem efekt 'glow' a nie HDR :P

I za Chiny ludowe nie da się włączyć tych 2 efektów jednocześnie więc napewno jest to jakieś przekłamanie, ponieważ w innej grze (Lineage 2 :P ) efekt HDR automatycznie neguje efekt antyaliasingu i w drugą stronę. Nie pomaga nawet wymuszenie wykorzystywania antyaliasingu bezpośrednio we właściwościach karty graficznej - przy włączonym HDR antyaliasing po prostu znika :P
ASUS K72J
i3 M350 2.27Ghz | 4GB RAM
Radeon Mobility HD5150
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: HDR i antyaliasing w ArmA?

Post autor: Forrestal »

Poszukaj informacji o HDR i AA pod Half-Life 2 bo tam to bodajrze tak samo wyglada. Czyli HDR (glare) dziala razem z AA.

Na kartach Nvidii z seri 6 i 7 nie da sie uzyskac HDR (prawdziwego) i AA jednoczesnie ze wzgledu na ograniczenia sprzetowe ktorych nie da sie obejsc uaktualnieniem sterownikow czy biosu karty.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
PoitleK
Posty: 190
Rejestracja: 18 grudnia 2006, 19:55
ID Steam:
Numer GG: 2535531
Lokalizacja: Wrocław

Re: HDR i antyaliasing w ArmA?

Post autor: PoitleK »

http://bash.org.pl/129085/

a tak na powaznie to jest tak iz wlaczenie aa powoduje zubozenie hdru, robi sie z niego praktycznie zwylky bloom powodujacy efekty "przeswietlenia" karty z pierwszych generacji dx10 beda mogly obsluzyc oba na raz, ale bedzie to okupione znaczna strata wydajnosci
Peace is a lie, there is only passion.
Through passion, I gain strength.
Through strength, I gain power.
Through power, I gain victory.
Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.

Sith Code
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hardware & Software”