Project Reality

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

Czy czekasz z niecierpliwością na A2: PR ?

Tak, bardzo!
15
45%
Nie, nie specjalnie...
9
27%
Nie, nie interesuje mnie ta modyfikacja.
7
21%
Nie mam zdania.
2
6%
 
Liczba głosów: 33

Awatar użytkownika
TwiX
Posty: 74
Rejestracja: 09 marca 2009, 08:21
ID Steam:
Numer GG: 5743203
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wasików/Białystok
Kontakt:

Project Reality

Post autor: TwiX »

Witajcie, jako żem takiego tematu nie znalazłem, takowy żem postanowił założyć.
Chciał bym się dowiedzieć jakie macie nastawienie do tego moda, do army...
1. Jak myślicie? Będzie to coś poważnego, coś co zdobędzie wielkie zainteresowanie wśród graczy z army i coś co przyciągnie starych graczy z BF 2: Project Reality na ArmA II: Project Reality?
2. Może macie jakieś informacje kiedy jest prawdopodobna premiera tego moda, jakiś przybliżony miesiąc lub rok, coś na ten temat?
3. Z tego co słyszałem były otwarte jakiś czas temu beta testy, czy ktoś z was w nich uczestniczył lub potrafi coś więcej powiedzieć o tym modzie jaki będzie? (Czy lepszy czy gorszy od innych modyfikacji do tej gry)
4. Zdjęcia i filmy wyglądają interesująco a jak to wszystko będzie działać w praktyce?
5. Czy A2: PR mogło by mieć szansę na zainteresowanie w świecie E-sportu?

Te pytania kieruję do was, chciał bym również znać waszą opinię, oczekiwania, informacje którymi warto się podzielić, wszystko co jest warte uwagi do tej modyfikacji gry.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Project Reality

Post autor: SaS TrooP »

Ja osobiście jestem jej wrogi. Wolny rynek wolnym rynkiem, jednak cechą charakterystyczną tej gry był brak dużej kompetycji między modami, czyt. każdy miał swoje poletko i je uprawiał. Co prawda konflikty poziomu I44 czy byłego 31st Day of Normandy (czy jakoś tak, nazwa nie była udana) są widoczne, jednak niezbyt częste. Niestety, twórcy Project Reality wprowadzili komerchę i wojnę (znów community jest podzielone) swoim nagłym przybyciem. Mieli swój odcinek w postaci BFa 2, który wymaga duuużo pracy (acz tutaj jest u mnie pewien paradox, bowiem na równi z FH2 jest to do BFa moja ulubiona modyfikacja), ponieważ bugów i uchybień jest chyba więcej niż contentu.
Banda z BFa w grze, w której małe community to (dla graczy, nie twórców) dobre community? Jakoś w to nie wierzę.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Project Reality

Post autor: eJay »

O jakich by nie pisać wadach PR'a trzeba jasno stwierdzić - jest to mod WYBITNY. To prawdopodobnie ostatnia szansa, aby rozruszać publiki w Armie, które ostatnio zioną chłodem. PR ma swoje ogromne zalety, zwłaszcza w sferze współpracy między oddziałami (w PR BF2 pięknie nakreślono wsparcie piechoty ciężkimi pojazdami). Nie wiem o jakiejś komercjalizacji pisze Sas Troop, bo całość jest darmowa i będzie darmowa, poza tym nikt nie każe w to grać pod przymusem, albowiem to będzie zwykła nakładka na Armę, a nie prawie-osobna gra jak w przypadku BF2. Community nie jest podzielone, jest zwyczajnie głupie, znalazło się paru tępaków, którzy kozaczyli na BISie i skończyli na gilotynie.

Ja czekam z niecierpliwością. Jeden z devów stwierdził, że z tym silnikiem mogą zajść naprawdę daleko. Warto też dodać, że pierwsze wersje PR'a będą na pewno ubogie contentowo. Minie pół roku, rok i wróci wszystko do normy. Trzymam za chłopaków kciuki.

Jeszcze odpowiadając na pytania autora wątku:
1. Powaga 100% ;)
2. Beta, ewentualnie pierwszy release gdzieś w okolicach marca
3. Nie brałem udziału, ale czytałem że PR Arma "feels like PR", czyli jest dobrze.
4. Pewnie tak jak w BF2 - duży nacisk na mądre dowodzenie i współpracę w obrębie składów, oraz doskonały balans w kwestii sprzętu. Ale to najwcześniej za rok jak mod okrzepnie.
5. Raczej nie. Klany musiałyby liczyć po 20-30 osób (wtedy granie w PR ma sens).
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Project Reality

Post autor: SaS TrooP »

W Project Reality nie podoba mi się to, że inicjatywa społeczna jak np. ACE, którego - nie ukrywam - jestem fanboyem i czuję się zagrożony, zostaje zepchnięta na bok przez grupę ludzi, która przychodzi sobie i szpanuje studiem, community managerami, sprzętem do nagrywania czy współpracą z armiami etc.
Uważam, że skoro dysponują takimi możliwościami, powinni przyspieszyć proces tworzenia ich własnej gry, co robią tak, że gówno o tym wiadomo, zamiast wchodzić jako mody na kolejne silnik i je "wysysać". Już bym się nie rzucał, gdyby np. kupili prawa do stworzenia gry na silniku Virtual Reality. Powiedz mi eJay, masz lepsze dojścia, czy członkowie Black Sand Studios pracują za pieniądze? Bo skoro na ich filmikach jest ewidentne studio, to zapewne tak to właśnie wygląda. Sorry, ale takie coś w wypadku modingu mija się właśnie z celem ;/
Tak samo zresztą jak nasyłanie prawników...

Po przypadku Dragon Rising widzieliśmy, jak community potrafi zajebiście się dzielić. Bluzgi na BIS, bluzgi na Codemasters, odejścia, konflikty i takie tam. Widzę podobną sytuację z Project Reality. Tak, jako fan ACE czuję się zagrożony, ponieważ ACE posiada możliwości rozruszania publiców, ale nikt się tego nie podjął (możliwe, że poprzez zbyt częste updejty). I denerwuje mnie bardzo, kiedy wchodzi Project Reality i np:
PR Exclusive - Stamina / Weight System
Something we are looking at developing in a new way, however it will be based on:
1. the weight of objects carried in the player's inventory
2. location of the wounds (eg. legs)
3. level of blood loss, and;
4. the speed the unit was traveling eg walking vs running vs sprinting
The player would suffer - shortness of breath, hand tremor, very short black-outs. This is also being looked at for vehicles, which will affect suspension and speed depending on cargo, etc.

PR Exclusive - Medical & Wounded System
This is a big area however in short we are looking at a much more accurate and intricate health and medical care system than the one currently available in game. Units may fall unconscious if enough damage, pain or blood loss occurs – these units can be resuscitated - as in the real world with appropriate medical attention. Following resuscitation and depending on their injuries they may continue to take an active part in a mission or they may require CASEVAC and further medial attention.
To nie są systemy żywcem zerżnięte z ACE?
PR Exclusive - TS3 Plugin (Using British Bowman Radio Models)
Replacing the ingame VOIP and having a robust defined VOIP for PvP is very important to us, and we are currently working closely with the Developers of the TS3 plug in and our own sound artists to create a PR Version of this. Every soldier has short range capability and direct 3d sound,but they need a radio or vehicle for long range. The plan is to have a Personal Role Radio(PRR ) for the short range radio and a PRC 325 (HF) for the long range radio. Later we will look at having UCD's for vehicles and add medium range radio with a PRC 355/VRC 359 (VHF), as you can see the Bowman Radio Kit is pretty much modeled already.
Czy to nie jest żywcem zerżnięte ACRE?


Ja wiem, Wound System czy plugin nie są opatentowane, nie trzeba nabywać na nie praw, ale reklamowanie ich jako WYŁĄCZNE jest dla mnie wspaniałym żartem. Żartem, który nigdy nie doprowadzi do uznania PR przez fanów ACE.
Nasza niepewność jest także potęgowana przez jedno: w odróżnieniu od BFa 2, możesz na Project Reality zrobić coopa, i na ACE zrobić PvP. Jaka istnieje gwarancja, że nie wybuchnie wojna na całego, "bo ACE/PR jest lepszy!".

Jeśli PR zdominowałby publiki, czemu nie? Jednak ja się tu doszukuję konfliktu. Zwłaszcza, jak wprowadzą swoje "realistyczne" cuda z PR:BF2 (zaznaczam raz jeszcze, w tamtym uniwersum mój ulubiony mod), np. arabowie dostaną magazynki HD, do strzału z wyrzutni trzeba się będzie składać pół roku, podczas gdy pojazdy będą wyjątkowo uproszczone i wytrzymałe (tak, po trafieniu z RPG-22 w górny pancerz LAVa-25 ten prawie zawsze uciekał jedynie się dymiąc).
Nie wiem na razie co o tym myśleć :|
PrzemoC
Posty: 12
Rejestracja: 23 września 2010, 18:46
ID Steam:
ID gracza: 9000
Lokalizacja: Lubuskie.
Kontakt:

Re: Project Reality

Post autor: PrzemoC »

Swojego czasu interesowałem się PR pod Armę, ale muszę stwierdzić, że jak na zorganizowane
studio autorzy moda poruszają się w żółwim tempie. Weźmy też pod uwagę, że faktycznie opracowali
to, co jest już w innych modach, ja ACE (Który i ja wznoszę na piedestał).
Nie robi wrażenia nawet zapowiedziana możliwość prowadzenia ostrzału z pojazdów
(komenda "attach to").
Czy ACE nadaje się na publiki, nie powiedział bym. Jeżeli PR'ka będzie miała lepszą wydajność
to zdecydowanie wygra na tym froncie, bo na ACE ubywa kilka FPS'ów.
Mi jednak idea grania na publikach w Armę nie odpowiada, ale wiadomo... każdy lubi co innego.
Nie narzucam tu jakiegoś podziału, np. PR domi, evo, publiki, a ACE Co-Op'y itp. To się mija z celem,
jak wyjdzie, zobaczymy. Każdy wybierze moda dla siebie, bo jak napisał SaS:
SaS TrooP pisze:Wolny rynek wolnym rynkiem
A że engine Army daje możliwości, nie nowość :P
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Project Reality

Post autor: eJay »

Sas Troop
W Project Reality nie podoba mi się to, że inicjatywa społeczna jak np. ACE, którego - nie ukrywam - jestem fanboyem i czuję się zagrożony, zostaje zepchnięta na bok przez grupę ludzi, która przychodzi sobie i szpanuje studiem, community managerami, sprzętem do nagrywania czy współpracą z armiami etc.
Black Sand Studios piszą o sobie tak: Founded on the german Games Convention in 2006, the Black Sand Studios (BSS) are a growing community consisting of multiple Mod team developers and beta testers for modifications based on EA’s Battlefield 2 and Crysis. The group has been formed out of existing mod teams to gather all the best knowledge in one area to help each other out and share things mods need, such as in-game content, knowledge and ideas. Until now, we are the biggest project of this kind and the encouraged work of our developers has helped all associated mods to gain popularity, players and quality.

Czyli to taka sama grupa moderska jak ACE, ale z lepszym pijarem. Nie biorą za swoją robotę honorariów, sami też tworzą swoją pierwszą grę (osobny PR), ale zanim to wyjdzie - miną lata.
Uważam, że skoro dysponują takimi możliwościami, powinni przyspieszyć proces tworzenia ich własnej gry, co robią tak, że gówno o tym wiadomo, zamiast wchodzić jako mody na kolejne silnik i je "wysysać".
Korzystają z tego, że silnik jest otwarty i w miarę łatwy do zaadoptowania. I tyle.
Powiedz mi eJay, masz lepsze dojścia, czy członkowie Black Sand Studios pracują za pieniądze? Bo skoro na ich filmikach jest ewidentne studio, to zapewne tak to właśnie wygląda. Sorry, ale takie coś w wypadku modingu mija się właśnie z celem ;/
Odpowiedź masz powyżej. Różnica między nimi a ACE jest taka, że grupa ACE jest najlepsza w community Army, a BSS jest najlepszą (a przynajmniej jedną z najlepszych) w ogóle.
Po przypadku Dragon Rising widzieliśmy, jak community potrafi zajebiście się dzielić.
Ke? Przecież DR poszło do piachu. Ostali się przy nim tylko wytrwali. To że community jest w jakimś sensie podzielone wynika z polityki BISu i właśnie ACE.
Tak, jako fan ACE czuję się zagrożony, ponieważ ACE posiada możliwości rozruszania publiców, ale nikt się tego nie podjął (możliwe, że poprzez zbyt częste updejty).
ACE nie istnieje od wczoraj i jeśli do tej pory nie rozruszał publików to już na pewno nie rozruszy ich w przyszłości. Poza tym ACE a PR to będą dwie osobne rzeczy i nie będą musiały ze sobą konkurować w sensie koncepcyjnym.
To nie są systemy żywcem zerżnięte z ACE?
Może i są, co nie zmienia faktu, że będą zupełnie inaczej przedstawione. Poza tym ACE nie ma "lokacji rany", tylko bada ogólny stan.
Nasza niepewność jest także potęgowana przez jedno: w odróżnieniu od BFa 2, możesz na Project Reality zrobić coopa
Eeee nie, PR to PvP.
podczas gdy pojazdy będą wyjątkowo uproszczone i wytrzymałe
Pojazdy w PR BF2 są dokładnie takie, jakie być powinny. W PR ArmA na początku będa na pewno spieprzone ;)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Project Reality

Post autor: SaS TrooP »

Ke? Przecież DR poszło do piachu. Ostali się przy nim tylko wytrwali. To że community jest w jakimś sensie podzielone wynika z polityki BISu i właśnie ACE.
Chciałbym przypomniec, że np. na tym forum latała banda pokroju gościa o nicku "prawdziwy", który objawiał swoje "prawdy" bluzgając BIS i wychwalając CM za nie wiadomo co. Żarty o ustawkach to żarty, ale było nerwowo, parę osób obraziło się, poszło, a ci którzy bronili CM zlamili się na potęgę, część ma teraz małe "problemy" z ponownym poważnym traktowaniem.
ACE nie istnieje od wczoraj i jeśli do tej pory nie rozruszał publików to już na pewno nie rozruszy ich w przyszłości. Poza tym ACE a PR to będą dwie osobne rzeczy i nie będą musiały ze sobą konkurować w sensie koncepcyjnym.
Nikt go nie wykorzystał? Odcinek PvP to nie moja działka, jednak nadal obstaję przy tym, że ACE ma możliwości.
Może i są, co nie zmienia faktu, że będą zupełnie inaczej przedstawione. Poza tym ACE nie ma "lokacji rany", tylko bada ogólny stan.
Na skrinach wyglądało to BARDZO podobnie. Lokacja rany? Takim komandosem nie jestem, ale nie wydaje mi się to specjalnie trudne, w sensie miałbym koncepcję jak to przedstawić. Zapewne twórcy ACE też ją mają.
Eeee nie, PR to PvP.
Wstawiasz PRe jednostki na grywalnych, wstawiasz inne PRowe jednostki na niegrywalne AI i masz coopa. To JEST coop.
Pojazdy w PR BF2 są dokładnie takie, jakie być powinny. W PR ARMA na początku będa na pewno spieprzone ;)
Przykro mi, ale nie uwierzę puki nie zobaczę. Puki nie zobaczę gdzieś tak trzech BTRów-60 odjeżdżających sobie po trafieniu w bok z M136. W realu.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Project Reality

Post autor: eJay »

Wstawiasz PRe jednostki na grywalnych, wstawiasz inne PRowe jednostki na niegrywalne AI i masz coopa. To JEST coop.
Grałeś w ogóle w PR BF2? Przecież esencją PR'a nie jest coop, a właśnie PvP. PR to konkretne tryby gry, a nie gameplay, to pewne zasady, a nie elastyczność.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Project Reality

Post autor: SaS TrooP »

Na Xf mam 389 godzin w BF2, z czego jakieś 300 to Project Reality.
W BF2 nie było de facto czegoś takiego jak coop. Walki z botami były po prostu śmieszne, dość rzadko spotykane. W Armie 2 nie ma ogranicznika, podziałki PvP/coop. Gdyby na przykład twórcy Project Reality wprowadzili coś w stylu "prawny/techniczny zakaz tworzenia misji coop" nie miałbym najmniejszych problemów. Ale to naturalnie jest niedorzeczne :P
Zacznie się walka tak czy siak: co lepsze, ACE2 czy PR:ArmA2. Tutaj chodzi także o content, grafikę i ogólną grywalność. Nie stoi nic na przeszkodzie, żeby zrobić coopa na projekcie BSS.
PrzemoC
Posty: 12
Rejestracja: 23 września 2010, 18:46
ID Steam:
ID gracza: 9000
Lokalizacja: Lubuskie.
Kontakt:

Re: Project Reality

Post autor: PrzemoC »

Ja przepraszam, że się Wam wtrącę do rozmowy, ale jednej rzeczy nie rozumiem...
eJay pisze:Przecież esencją PR'a nie jest coop, a właśnie PvP.
eJay pisze:Korzystają z tego, że silnik jest otwarty i w miarę łatwy do zaadoptowania.
\
Tak to czytam, to odnoszę wrażenie, że felem BSS jest ograniczyć ten "otwarty" silnik.
Może w BF2 PR skupiał się na PvP, może. Ale to nie jest BF tylko ArmA.
Tam stworzyli mapy, tryby gry, narzucili zasady. Ale tu się tego nie da zrobić.
Do puki w grze jest edytor (daj Boże jak najdłużej), do puty faktyczne wykorzystanie
moda i pzredłużenie jego "życia" zależeć będzie tylko od inwencji twórczej fanów...
Tylko ich wyobraźnia i umiejętności ograniczą wykorzystanie moda. Tylko, bo...
SaS TrooP pisze: "prawny/techniczny zakaz tworzenia misji coop"
Takiego nie będzie, bo nie mogą rządzić się silnikiem, który nie należny do nich.
Tyle ode mnie na temat przeznaczenia moda. ;)
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Project Reality

Post autor: eJay »

Ponawiam pytanie - grałeś w PR BF2? Bo chyba nie wiecie na czym TO polega. Tak, to PvP, ale to tak jakby pisać, ze samochód ma jeździć, a przecież samochód budują mechanizmy, pojedyncze części, to wszystko działa wg pewnych zasad. PR to bardzo rozbudowany mod, a nie jakaś popierdółka. Niektórzy myślą, że to jakiś Berzerk... To jest poziom, jak nie dwa wyżej. Na współpracę składów w PR składa się tyle czynników (klasy, dynamicznie budowanie obiektów jak np. foxhole, karabiny stacjonarne itd. tego jest naprawdę od hooya), że nawet nie chce mi się przytaczać tylko odsyłam do manuala - http://www.realitymod.com/manual/Projec ... Manual.pdf a to i tak czubek góry lodowej, bo walka na mapie definiuje wszystko.

Jeszcze raz wyraźnie podkreślę - robienie z PR'a coopa skazuje go na porażkę. Jego możliwości, nowe opcje, sposób prowadzenia rozgrywki są napisane pod PvP, a nie pod walkę z botami. Ludzie litości, nie chce mi się tłumaczyć takich oczywistości tylko dlatego, że boicie się o "swojego" ACE'a.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”