Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Problemy z ustawieniami graficznymi, złym wyświetlaniem grafiki.

Moderator: Inkwizytor

Regulamin forum
Przed zadaniem pytania proszę się zastosować do niniejszych wskazówek:

1. Przeszukaj forum używając funkcji "Szukaj". Nowe wydania Arma mają wiele wspólnych cech z poprzednią wersją i jest wysoce prawdopodobne, że można posłużyć się analogią.
2. Sprawdź w dziale Pomoc Techniczna czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie.
3. Tworząc nowy wątek wybierz podforum tematyczne adekwatne do problemu lub zapytania.
4. Tworząc nowy wątek nie wpisuj enigmatycznie nazwy tematu typu "Pytania", "Pilne", "Potrzebna pomoc". Takie tematy będą kasowane bez ostrzeżenia.
5. W nazwie tematu wpisz coś konretnego, to czego dotyczy pytanie lub problem np.: "Jak zmienić na inny przycisk wybierania celu(domyślenie Tab)"
6. Nie zadawaj na raz wielu pytań w jednym temacie. Lepiej otworzyć kilka tematów, każdy na osobny problem. Ułatwi to śledzenie poszczególnych wątków, lepiej widać na co została udzielona odpowiedź.
7. Po otrzymaniu odpowiedzi/rozwiązania poinformuj czy jest to dla ciebie satysfakcjonujące i pomocne.
8. Po otrzymaniu odpowiedzi/rozwiązania podziękuj. Autorowi postu, który przyczynił się do pomocy wystaw pozytywną opinię(daj pochwałę).
9. Jeśli sam rozwiązałeś problem lub znalazłeś odpowiedź, poinformuj o tym. Tą informacją pomożesz innym.
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Post autor: tom3kb »

Mam Geforce GTS 450 Amp też widziałem czasami ten "efekt" ruszającej się ziemi.
Awatar użytkownika
Zelazny
Posty: 61
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:53
ID Steam:
Lokalizacja: Anglia

Re: Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Post autor: Zelazny »

Ok dzięki. Czyli można założyć, że to nie wina karty Radeon tylko gry. Pamiętam jak grałem MP zapytałem się czy ktoś ma GeForce i ma ten bug no i okazało się, że jest osoba mająca ten sam problem z ziemią. Mimo to sama tekstura po wybuchu ładunku wygląda beznadziejnie, zawieszona w powietrzu. W ogóle nie wiem czy zauważyliście, że asfalt na drodze jest wyżej niż sama tekstura ziemi. Można to zauważyć czołgając się na obrzeżu drogi, czołgając się po asfalcie widać prześwitującą ziemię. Tak samo ze skałami, roślinnością itd. też są umieszczone nie na teksturze ale nad nią.
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 138
Rejestracja: 07 listopada 2009, 15:34
ID Steam: grzegorz75jan
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Post autor: grzegorz »

Czyli tak jak pisałem na PW, że na forum bisu było gdzieś, dawno podobne zagadnienie które lecąc z pamięci dotyczyło różnych kart i nie pamiętałem czy dotyczyło wszystkich tych "efektów". Wiadomo po drodze były uaktualnienia gry. Możliwe, że u mnie zjawisko nasiliło się po autodetekcji i wprowadzeniu nowych zmian. Do tego zrobiłem cofkę sterów bo nowsze zaczęły się sypać i na pewne rzeczy już nie patrzysz do póki ktoś ponownie nie zwróci na to twojej uwagi. Zrobił bym reinstalkę Army i nowy profil bo przywracanie z kopii mija się tu z celem ale pobieranie na słabym necie z skutkiem nie wiadomym to tak średnio. "Leje po wybuchach to standard. Czekałem też na więcej wypowiedzi bo im więcej próbek tym wynik pewniejszy ale to nadal mało.

Znalazłem kiepskie ale częściowo skuteczne rozwiązanie. Wprawdzie lej pozostaje paskudnym lejem ale teren przestaje pływać i jest trochę brzydszy. W ustawieniach terenu trzeba ustawić standard.
CPU - i5 3570K, SilentiumPC Fortis HE1225, Mobo - MSI Z77A-GD55, Mem - Kingston HyperX DDR3 2x4096MB 1600MHz, GPU - Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB, LG W2220P, HDD-WDC WD6400AAKS, SSD-Plextor PX-128M5S, DVD-Lite-On iHAS122-18, PSU-XFX Black Edition XTR 550W, Obudowa - Silentium PC Gladius 400 Pure Black. Audio-Asus Xonar DX, Superlux HD668B
Awatar użytkownika
Zelazny
Posty: 61
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:53
ID Steam:
Lokalizacja: Anglia

Re: Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Post autor: Zelazny »

Jutro popatrzę ustawienia i zmienię na standard. Obadajcie to :(
https://youtu.be/OzjIIHV4HcI

No więc Grzegorz masz rację na ustawieniach ogólnych standardowych wszystko jest ok, tzn. wszystkie obiekty są centralnie na teksturze ziemi, nie ma tego bugu z zawieszeniem parę cm nad ziemią. Niestety podkładając ładunek a następnie detonując otrzymujemy po wybuchu teksturę zawieszoną w powietrzu, można zaobserwować poprzez czołganie się po teksturze. Na ustawieniach standardowych nie ma problemu z teksturą ziemi. Ale to absolutnie nie tłumaczy Bohemii. Mam możliwości i chcę grać na ULTRA, coś za coś. Beznadziejna sytuacja.
Problemy zaczynają się po przejściu na ustawienia WYSOKIE. Myślę, że to nie jest wina Radeona.
Awatar użytkownika
Zelazny
Posty: 61
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:53
ID Steam:
Lokalizacja: Anglia

Re: Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Post autor: Zelazny »

Minęło już sporo czasu, mam najnowsze sterowniki do Radeona wersja 16.6.1. Znikł bug ruszającej się ziemi, no i w końcu skały, roślinność są centralnie na teksturze ziemi, (przy ustawieniach ULTRA). No i git teraz można rzezać. Została tylko tekstura zawieszona nad ziemią po wybuchu ładunku. Może i to poprawią bo wygląda beznadziejnie. Myślę, że była to wina gry a nie karty graficznej.
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 138
Rejestracja: 07 listopada 2009, 15:34
ID Steam: grzegorz75jan
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Post autor: grzegorz »

Więc tak. Na Win 7 64bit mogłem zainstalować wszystkie stery Radeona oprócz właśnie najnowszych 16.6.1 i nie pomagało czyszczenie za pomocą DDU.
Teraz mam Win 10 i stery 16.6.1. Niestety ustawienie terenu powyżej standard nadal orze ziemię. Reszta raczej jak u ciebie. Przydałby się faktyczny lej po wybuchu bo byłoby się gdzie schować i można by a nie musiało się okopywać. Marzenia, może kiedyś.

Mam Armę v.1.60 czy ty używasz wersji deweloperskiej?
CPU - i5 3570K, SilentiumPC Fortis HE1225, Mobo - MSI Z77A-GD55, Mem - Kingston HyperX DDR3 2x4096MB 1600MHz, GPU - Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB, LG W2220P, HDD-WDC WD6400AAKS, SSD-Plextor PX-128M5S, DVD-Lite-On iHAS122-18, PSU-XFX Black Edition XTR 550W, Obudowa - Silentium PC Gladius 400 Pure Black. Audio-Asus Xonar DX, Superlux HD668B
Awatar użytkownika
Zelazny
Posty: 61
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:53
ID Steam:
Lokalizacja: Anglia

Re: Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Post autor: Zelazny »

Stary mam Win7 64bity i nie miałem problemu z najnowszymi sterami. Napisałeś tak, że w ogóle nie wiem o co chodzi z tym lejem. :)
Jak sprawdzić czy to wersja deweloperska?
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 138
Rejestracja: 07 listopada 2009, 15:34
ID Steam: grzegorz75jan
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Ruszająca się ziemia czy tylko na kartach Radeon.

Post autor: grzegorz »

Co do sterów. Inni też raczej nie mieli patrząc na szybkiego po forach. System był już lekko spleśniały )
Lej olejemy. Lej jaki jest każdy widzi.
Jak sprawdzić czy to wersja deweloperska?
Jeżeli nic nie kombinowałeś to używasz standardową 1.60.xxxx co widać w prawym dolnym rogu. Możesz też:
- wchodzisz w Steam-ie we właściwości Army. Zakładka Beta i wybiersz
https://1drv.ms/i/s!AhGMc3MQZJqrnSex28MXCrIqUXKi ale tracisz dostęp do normalnej wersji lub czeka cię przewalanie paru giga danych.

- Instalujesz Narzędzia Arma 3 Tools i używasz Game Updater. Skopiuj Katalog Army 3 powiedzmy na inną partycję. Na początek bez modów jeżeli jakieś używasz i tam Updater będzie przeprowadzał aktualizacje. Jest to dobre bo równolegle możesz używać zwykłej Army.
Te wersje beta/deweloperskie różnią się między sobą.
To może być pomocne
CPU - i5 3570K, SilentiumPC Fortis HE1225, Mobo - MSI Z77A-GD55, Mem - Kingston HyperX DDR3 2x4096MB 1600MHz, GPU - Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB, LG W2220P, HDD-WDC WD6400AAKS, SSD-Plextor PX-128M5S, DVD-Lite-On iHAS122-18, PSU-XFX Black Edition XTR 550W, Obudowa - Silentium PC Gladius 400 Pure Black. Audio-Asus Xonar DX, Superlux HD668B
ODPOWIEDZ

Wróć do „Grafika”