długo wczytujące się tekstury

Problemy z ustawieniami graficznymi, złym wyświetlaniem grafiki.

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Nexus
Posty: 87
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 07:26
ID Steam:
ID gracza: 0

długo wczytujące się tekstury

Post autor: Nexus »

Witam, proszę o pomoc w irytującej mnie sprawie, a mianowicie:
Przy mapach typu Evo lub Warfare dochodzi często do sytuacji w której po odrodzeniu do kilkunastu sekund mam na ekranie różnego rodzaju bryły geometryczne zamiast faktycznych elementów terenowych, budynków lub pojazdów. Po pewnym czasie przybierają docelowe kształty jednak trwa to długo i opóźnia mi pracę kompa. Nadmieniam, że configu nie zmieniałem i do niedawna wszystko było ok.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Mumin
Posty: 125
Rejestracja: 31 października 2009, 21:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Mumin »

Może po nowym patchu ci się grafika przestawiła :/
Jak pomogłem daj Pozytywa :)

Dziękuje :)
Lorini
Posty: 8
Rejestracja: 02 stycznia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Lorini »

Jaką masz karte graficzną?
Problem tkwi pewnie w małej (jak na arme) pamięci karty graficznej
Zmniejsz ustawienia: detale tekstur, pamięć wideo
Ale jak wcześniej było ok to nie wiem.
Awatar użytkownika
Nexus
Posty: 87
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 07:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Nexus »

grafa - GTX295,
Pamięć DDR3 1600MHZ 6gb
Procesor - I7
Windows 7 HP
Wszystko śmigało do tej pory na max detalach przy rozdzielczości 1920X1200, zmniejszam detale i nadal to samo...:-(
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: PROCIK »

Ja pamiętam jak na starym kompie grałem w Evo to przy wczytywaniu tekstur twardy dysk mi ostro pracował, może coś masz nie "teges" z twardzielem? Albo jakiś inny proces zajmuje twojego go.
Awatar użytkownika
Nexus
Posty: 87
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 07:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Nexus »

Myślałem podobnie, sprawdzałem procesy i niby wszystko w normie, Arma przewija się w większości procedur jako pierwsza. Dyski kupiłem 2 nowe z High Speed WD. Na osobnym mam system aby nie kolidował. Początkowo wszystko było ok, nawet bardzo dobrze i płynnie wszystko śmigało... Sprawdzę dla pewności jeszcze raz ale coś mi tu śmierdzi problemami z pamięcią karty...
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Maćko »

Nexus pisze:Myślałem podobnie, sprawdzałem procesy i niby wszystko w normie, ARMA przewija się w większości procedur jako pierwsza. Dyski kupiłem 2 nowe z High Speed WD. Na osobnym mam system aby nie kolidował. Początkowo wszystko było ok, nawet bardzo dobrze i płynnie wszystko śmigało... Sprawdzę dla pewności jeszcze raz ale coś mi tu śmierdzi problemami z pamięcią karty...
jak masz dwa dyski to proponuję zrobić RAID0, wydajność twardzieli wzrośnie dwukrotnie.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Artek3333 »

Ja miałem kiedyś połączone dyski w RAID 0. Faktycznie wydajność wzrasta typu szybkie instalacje, szybkie otwieranie folderów, kopiowanie itp. w grach większej różnicy nie odczułem, ale odczułem to jak jeden dysk mi padł i wszystkie dane poszły się rypać :roll: Jak drugi dysk ci jest potrzebny do kopi zapasowych to odradzam. A jak nie masz jakiś ważnych dokumentów, ulubionych aplikacji itp to polecam, ale wątpię aby był duży skok wydajności w Arma. :|
Awatar użytkownika
Nexus
Posty: 87
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 07:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Nexus »

Artek3333 pisze:Ja miałem kiedyś połączone dyski w RAID 0. Faktycznie wydajność wzrasta typu szybkie instalacje, szybkie otwieranie folderów, kopiowanie itp. w grach większej różnicy nie odczułem, ale odczułem to jak jeden dysk mi padł i wszystkie dane poszły się rypać :roll: Jak drugi dysk ci jest potrzebny do kopi zapasowych to odradzam. A jak nie masz jakiś ważnych dokumentów, ulubionych aplikacji itp to polecam, ale wątpię aby był duży skok wydajności w ARMA. :|
Dokładnie tak jak piszesz, dane już raz straciłem.... i po to mi 2 dysk.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Maćko »

No cóż. Ja od ponad roku jadę w konfiguracji RAID0, nie mam żadnych problemów z dyskami. Nie trzymam na nich żadnych kolekcji filmów więc nawet jak coś padnie mała strata (no nie licząc sporej kolekcji addonów do ArmA/ArmA 2 :D)
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: długo wczytujące się tekstury

Post autor: Artek3333 »

Co do wczytywania się tekstur, to miałem takie sytuacje w Arma1. Nie raz przyczyną były jakieś dodatkowe addony, czasem pomogły nowsze sterowniki do karty, a pewnego razu nie mogłem się tego pozbyć i przyczyną był zawalony system, bo po reinstalacji systemu jak ręką odjął. :D ktoś kiedyś napisał, że arma jest czuła na zawalony system i coś w tym prawdy jest :coffee
ODPOWIEDZ

Wróć do „Grafika”