[Pomocy] Jak konfigurować moduły

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Assasin74
Posty: 54
Rejestracja: 30 lipca 2012, 14:13
ID Steam:

[Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: Assasin74 »

Witam
Z góry mówię że na szukanie w google poświęciłem kilka dni, oglądałem tutoriale na youtube, niestety nie znam angielskiego (za moich czasów nie było go w szkołach)
Mam problem a mianowicie. Nie potrafię ustawić modułów w ARMA 2 REF i ARMA 2. Jedyny moduł jaki umie obsługiwać to UAV.
Zależy mi na modułach takich jak:
1. Cywile w tle
2. Pojazdy Cywilne w tle
3. Walka w tle
4. Wojna

Oraz wyzwalacz który umożliwił by mi włączenie alarmu dzwiękowego jednak to nie jest konieczne

Kontakt ze mną można uzyskać po przez komunikator GaduGadu "48253140" aby nie spamować na forum będę naprawdę wdzięczy za wytłumaczenie mi jak stworzyć sprawny moduł pracuję nad kilku miesięczną misją a dodawanie każdego cywila osobno wprowadzi w takistanie chaos.

Pozdrawiam
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: tom3kb »

Walkę w tle fajnie opisał Artek3333 tu w temacie Moduły (UAV, pierwsza pomoc). Cywile i pojazdy w tle wstawiasz na mape moduł i po pewnym czasie same spawnuja jednostki. Jest też tutaj temat Cywile w tle o tym module.
A całe info na bi wiki arma 2 editor modules. Nawet angola nie potrzebujesz bo komendy skopiujesz i cyferkami się będziesz bawił. ;)
Assasin74
Posty: 54
Rejestracja: 30 lipca 2012, 14:13
ID Steam:

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: Assasin74 »

Problem tkwi w tym że jak wstawię cywile w tle lub cywile w tle dodatek Oni nie raczą się pojawić. Miasta dalej świecą pustkami.
Owszem czasem pojawi się jedna osoba na całe miasto (w Czarnorusi), można jakoś zwiększyć liczbę tych osób, a co do pojazdów samochodów też nie widać
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: tom3kb »

Pamiętaj, że cywile w tle wstawiasz na Czarnorusi, a Cywile dodatek na Takistanie. Jak zamienisz nie zadziałają. Wszystkie komendy są na bi wiki (civiliancount = jest od liczby cywili w wioskach). Cywile standardowo są ustawieni, że spawnują się jak jesteś 1km od wiochy. Ja mam ich po kilku conajmniej na wiochę. Pustych aut mam dużo na standardowych ustawieniach.
Assasin74
Posty: 54
Rejestracja: 30 lipca 2012, 14:13
ID Steam:

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: Assasin74 »

Możesz mi dać przykład? i napisać co do czego służy? Robiłem tak jak na tej stronie ale to dla mnie czarna magia a potrzebuję sporą ilość cywili. Samochód pojawia mi się jeden pusty i stoi da się coś zrobić aby jechał?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: Artek3333 »

Kod: Zaznacz cały

BIS_alice_mainscope setvariable ["civilianCount","round (7 * (sqrt %1))"];
Wpisać w uruchamianiu modułu (cywile w tle) liczba 7 to stopień w ilości cywilów pojawiających się. Stosuje się od 1 do 9. Trzeba pamiętać, że nie od razu pojawiają się cywile. Musi upłynąć trochę czasu aż powyłażą z domów i nie należy spodziewać się tłumów :D Często zdarza się tak, że wszyscy się schowają w domach, a czasem jest ich pełno. Różnie to bywa. :|
Assasin74
Posty: 54
Rejestracja: 30 lipca 2012, 14:13
ID Steam:

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: Assasin74 »

A co z pojazdami cywilnymi? Czy da się je jakoś ruszyć aby poruszały się po mapie?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: tom3kb »

Moduł samemu tworzy cywili jeżdżących po mapie samochodami ale nie ma ich za dużo.
Assasin74
Posty: 54
Rejestracja: 30 lipca 2012, 14:13
ID Steam:

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: Assasin74 »

Co do modułów jeszcze jedno pytanko co zrobić aby żołnierz nie giną po dostaniu kilku strzałów tylko padał ranny na ziemię i czekał na pomoc sanitariusza tak jak w misjach gry?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: tom3kb »

Wstawiasz na mapę przynajmniej 2 moduły (ja tak robię): pierwsza pomoc symulacja i pierwsza pomoc zezwolenie na przebywanie w strefie walk (piszę z pamięci więc mogłem przekręcić nazwy). Oba synchronizujesz ze swoim oddziałem i to wsjo.
Możesz też wstawić i zsynchronizować dodatkowo trzeci moduł pierwsza pomoc akcja.
Assasin74
Posty: 54
Rejestracja: 30 lipca 2012, 14:13
ID Steam:

Re: [Pomocy] Jak konfigurować moduły

Post autor: Assasin74 »

Super, dziękuję za pomoc, ostatnie pytanie jak zrobić taki desant jak na misji szkoleniowej "E06 Spadochron" aby żołnierz nie wypuszczał spadochronu zaraz po skoku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”