własna muzyka w grze

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

własna muzyka w grze

Post autor: fatboy1909 »

Witam was.
Znowu chciałbym wam struć tyłek pytaniem odnośnie edytora w Armie. Teraz chciałbym do misji wrzucić własny utwór, szukałem na forum i znalazłem z Army 1 podajrze taki skrypcik który napisał podał w jednym z wątków Matte

class CfgMusic
{
tracks[]={};

class Muzyka1
{
name = "Nazwa piosenki";
sound[] = {"\nazwaPlikuZPiosenką.ogg", db+0, 1.0};
};

Spróbowałem tego w OA ale nie zadziałało. Czy ma ktoś jakies pomysły ? Nie zrozumiałem też też tej linijki " sound[] = {"\nazwaPlikuZPiosenką.ogg", db+0, 1.0};" jest to nazwa piosenki czy jak?

Spróbowałem też z tym

class CfgSounds
{
sounds[] = {};
class wolf1
{
// how the sound is referred to in the editor (e.g. trigger effects)
name = "my_wolf_sound";
// filename, volume, pitch
sound[] = {"fx\wolf1.ogg", 1, 1};
titles[] = {};
};
};

To również nic nie dało. Na pewno coś gdzieś żle robię. Jeżeli moglibyście poświęcić mi kilka minut na wytłumaczenie jak to zrobić to jak zawsze okazałbym wdzięczność za pomoc.
Pozdrawiam was! :D :D
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: własna muzyka w grze

Post autor: tom3kb »

Jak będziesz chciał więcej o dodawaniu muzyki znaleźć to wpisz np w googla : arma 2 adding custom music albo arma 2 muzyka w misji itp.
Poniżej wklejam kawałek z pliku description.ext z jednej z moich kampanii:

Kod: Zaznacz cały

class CfgMusic
{
tracks[]={System_of_a_down_Lonely_Day};

class System_of_a_down_Lonely_Day
{
name = "System_of_a_down_Lonely_Day";
sound[] = {\Music\System_of_a_down_Lonely_Day.ogg,db+1,1.0};
};

};
W twoim przykładzie w linijce sound[] = {"\nazwaPlikuZPiosenką.ogg", db+0, 1.0}; brakuje Music przed \nazwaPlikuZPiosenką.ogg.
W swoim folderze misji robisz folder music i do niego wrzucasz swoją piosenkę, musi być ona w formacie *.ogg (ja do konwersji z wav na ogg używam starego programiku, którego uzywałem jeszcze za czasów Flashpointa, programik Oggdrop ale są też inne)

Jak już masz muzyczke dodaną do folderu misji i w description.ext to w misji np w wyzwalaczu jakimś dajesz playmusic "nazwapiosenki" i to wszystko.
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: własna muzyka w grze

Post autor: fatboy1909 »

hmmm użyłem twojego skryptu wygląda to tak

class CfgMusic
{
tracks[]={tears_of_the_sun};

class tears_of_the_sun
{
name = "tears_of_the_sun";
sound[] = {\Music\tears_of_the_sun.ogg,db+1,1.0};
};

};



Gdzie tytuł mojej piosenki to "tears_of_the_sun"
Otworzyłem folder "Music" w misji gdzie chce by utwór ten poleciał. wkleiłem tam ten utwór który jest w formacie ogg (użyłem do tego programu "Media Conventer" ) w misji dałem wyzwalacz a w aktywacji dałem " playMusic "tears_of_the_sun" ". Dałem synchro z moim waypointem kiedy wyzwalacz się uaktywnia utwór nie gra. Coś żle zrobiłem ?
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: własna muzyka w grze

Post autor: tom3kb »

Pliki dźwiękowe muszą być 16 bitowe i o natężeniu 44100kHz. I to Cfgmusic wrzuciłeś do description.ext czy do jakiegoś skryptu? Bo to musi być w description.ext.
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: własna muzyka w grze

Post autor: fatboy1909 »

hmmm 16 btowe? To muszę ściągnąć nowy program bo nie mogę w tym co mam teraz ustawić natężenia itd. Ale moge powiedzieć że około 5 min ściezka ma około 40 mb pojemności. "I to Cfgmusic wrzuciłeś do description,ext." Przepraszam najmocniej kolego ale nie rozumiem o co ci chodzi :D . Mógłbyś inaczej sformułować?.
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: własna muzyka w grze

Post autor: tom3kb »

tutaj trochę info o muzyce do army (czy ofp jeden grzyb :))
http://www.armaholic.com/page.php?id=1551
Chodziło mi o to, że to co masz poniżej:

Kod: Zaznacz cały

class CfgMusic
{
tracks[]={tears_of_the_sun};

class tears_of_the_sun
{
name = "tears_of_the_sun";
sound[] = {\Music\tears_of_the_sun.ogg,db+1,1.0};
};

};
Umieszczamy w pliku description.ext w folderze misji (sorry trochę skrótowo to napisałem)
Tutaj link z praktycznie wszystkimi informacjami o description.ext:
http://community.bistudio.com/wiki/Description.ext
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: własna muzyka w grze

Post autor: fatboy1909 »

Nie ma problemu :)
Tak, otworzyłem notatnik wpisałem twoje linijki i zapisałem jako descrption.ext który zamieściłem w mojej misji wraz z folderem Music :):) I nie działa. Może to dlatego że mam inną częstotliwość w mhz czy coś... muszę ściągnąc jakiś program. i pobrubuje. :D
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: własna muzyka w grze

Post autor: tom3kb »

Ja nigdy z innego nie korzystałem tylko z oggdropXP to nic innego ci nie polecę:
Tak na szybko znalazłem.
http://oggdropxpd.softonic.pl/
http://www.rarewares.org/ogg-oggdropxpd ... drop-aotuv
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: własna muzyka w grze

Post autor: fatboy1909 »

Okey popróbuje. Domyślam się że nie będziesz cały dzień na forum więc gdybyś mógł jeszcze wieczorem zajrzeć bo na pewno do tego czasu dojdę do jakiś wniosków :). Dzięki za pomoc szefie :D
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: własna muzyka w grze

Post autor: tom3kb »

Weź moze na próbę rozpakuj jakąś misję z muzyką i wrzuć do swojej misji tą piosenkę (dodaj do swojego description) wtedy będziesz wiedział, że nic nie skopałeś w description.ext, że nie brakuje ci jakichś przecinków ; czy nawiasów itp. Będziesz miał pewność, że twojej piosenki nie słychać bo np nie miała odpowiednich parametrów np: te 16 bit itd.
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: własna muzyka w grze

Post autor: fatboy1909 »

Witam, sorry że dopiero teraz odpisałem ale miałem ostatnio wiele spraw do załatwienia. Udało się :):) Wszystko pasuje. Dzięki wielkie szefie. A mam jeszcze jedno pytanko. Podczas misji chciałbym aby przez megafon leciały komunikaty radiowe w bazie lecz problem tkwi w tym że gdziekolwiek się nie znajduje komunikaty te słychać tą samą głośnością. Rozumienie o co mi chodzi chyba nie? :D Jak można zrobić tak że im dalej odsuwam się od np. megafonu tym ciszej grają komunikaty :). Pozdrówka :):)
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”