Edycja Dominacji

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

arturdebski
Posty: 59
Rejestracja: 19 lipca 2007, 19:57
ID Steam:
Numer GG: 4591644
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Edycja Dominacji

Post autor: arturdebski »

Witam wszystkich
Edytuję własnie Domination - może ktoś podpowie mi
jaki parametr w misji odpowiada za to że tylko AA soldier może
używać stingera, tylko AT soldier SMAWA, tylko marksman - karabin snajperski
chciałbym to wyłaczyć żeby każdy mógł użyć smawa, karabinu snajperskiego czy stingera.
(czyli żeby rolom w grze wybranym w lobby nie były przypisane możliwe do użycie tylko
przypisanym tym rolom bronie)

Z góry dzięki
Pozdrawiam
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Edycja Dominacji

Post autor: FOX-PL* »

wyłącz ranked w deskrypcji
arturdebski
Posty: 59
Rejestracja: 19 lipca 2007, 19:57
ID Steam:
Numer GG: 4591644
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Edycja Dominacji

Post autor: arturdebski »

Właśnie juz wyłaczone, jak było włączone to tylko M16A2 mogłem wziaść po podłączeniu się do serwera
efekt powiazania broni z rolą w grze jest cały czas mimo wcześniejszego wyłączenia "ranked"
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Edycja Dominacji

Post autor: FOX-PL* »

Spróbuj znaleźć w deskrypcji "LimitedWeapons" i wyłączyć to draństwo, odpowiada za przypisywanie broni względem wykonywanych ról.
arturdebski
Posty: 59
Rejestracja: 19 lipca 2007, 19:57
ID Steam:
Numer GG: 4591644
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Edycja Dominacji

Post autor: arturdebski »

Dzięki - sprawdzę
Jeszcze jeden temat sie pojawił - pojazdy w innej misji (a dokładnie Lift Chopper bo reszty jeszcze nie sparwdzałem)
bardzo szybko zużywają paliwo - jeden lot z MHQ i 3/4 zbiornika niema - jaki parametr za to odpowiada?

Kolejna sprawa - co zrobić aby Engineer w misjach z ACE mógł bezproblemowo reperować/tankować pojazdy - bez
pobierania czagokolwiek z bazy czy bez obecnosci w pobliżu wozu naprawczego - jedyny parametr który dzieś
widziałem to to aby mógł dokonać całkowitej lub tylko częściowej naprawy pojazdu (chyba w description)
--
Jak juz hurtem to jeszcze jedno mo się przypomniało - wyłaczone jest informowanie w konsoli czatu że podłaczył
się nowy gracz do serwera - wiesz może co z tym zrobic żeby to włączyć? - nie jestem nawet pewien czy to bug czy celowe wyłączenie w misji którą posiadam.

Dzięki z góry
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Edycja Dominacji

Post autor: FOX-PL* »

Ogólnie np. w CH47F dosyć szybko paliwo się zużywa lecz nie to jest problemem. Od jakieś wersji dominacji Xena pojawiły się takie opcje jak przyspieszanie czasu, mające teoretycznie dać więcej frajdy, gdy pora dnia szybciej się zmienia i jest potrzeba dostosowywać się do zmieniających warunków. Wadą tego jest szybkie zużywanie się paliwa.

Co do inżyniera, w ustawieniach bisowskich jak i w dominacji w podstawowych ustawieniach, jest tak że można teraz non stop naprawiać lecz tylko do używalności, w deskrypcji można cofnąć się do systemu "old" czyli pełna naprawa i tankowanie.
Ta druga opcja pozwala na to, że niezależnie czy jesteś inżynierem czy medykiem po wpisaniu do "i_client" nazw jednostek
"GVAR(is_engineer) = ["..." dane osoby będą mogły naprawiać tylko raz po czym muszą znaleźć się w polu bazy aby wirtualnie załadować "śrubki".
W aceku dodatkowo wymaga się do tych funkcji jak "call drop", "call arty" czy naprawa dodatkowych przedmiotów takich jak plecak z radiem prc-119 lub zwykły plecak klasy "ACE_CharliePack".
W plikach możesz dostroić co musi być wymagane aby posiadać tę funkcje np. wystarczy sam karabin potrzeba jest wpisać jakiś popularny parametr pojawiający się w broni (parametr acekowy, np. na plecakach zastosowano: "ace_is_radio = 1;").
Co do naprawy sprzętu w moich wersjach dominacji jest wymagane posiadanie plecaka waży to raptem 1kg a i tak większość jak nie wszyscy ganiają z plecakami bo bardzo to usprawnia wyposażenie. Dodatkowo w systemie naprawy zastosowano co możesz z analizować i co naprawić chodzi tu o przypisaną klasę pojazdów ("apc", "tank", "air"), to również można pominąć zmieniając parametr uruchamiania jaki jest zależny od pliku setup, np. __OA__ na __niechcetego__.

Odkąd pojawił się oficjalny pach 1.62 niestety bisowy coś odstrzeliło i tej informacji już nie ma.

Tak na marginesie wiele opcji które stawiają wymóg po przez zastosowanie moda ACE można pominąć, obejść i ustawić tak jak było pod OA, CO. Kwestia grzebanie zmieniania i testowania. Przykładem może być branie spadochronu aby móc skoczyć w systemie "halo jump", zwłaszcza to wkurza odkąd acek zmienił położenie spadochronu z lornetki na plecak/wyrzutnie. Można to również pominąć (w czasie skoku pojawia się spadochron na plecach jako dodatkowa nakładka na nasze wyposażenie dlatego też nie musimy zmieniać swojego ekwipunku aby zmieścić kawałek szmaty).
arturdebski
Posty: 59
Rejestracja: 19 lipca 2007, 19:57
ID Steam:
Numer GG: 4591644
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Edycja Dominacji

Post autor: arturdebski »

Cześć dzięki za pomoc i konkretną odpowiedź czy mógłbyś rozwianąć:
Dodatkowo w systemie naprawy zastosowano co możesz z analizować i co naprawić chodzi tu o przypisaną klasę pojazdów ("apc", "tank", "air"),
to również można pominąć zmieniając parametr uruchamiania jaki jest zależny od pliku setup, np. __OA__ na __niechcetego__.
Chcę w jednej domi odblokować mozliwość naprawy czołgu i transportera
(mam komunikat: "Not possible for a tank or wheeled APC!")

Przeszukałem rozpakowaną domi pod kątem słów zwiazanych z naprawą "repair" "engineer" itp
ale jedyne co zauwazyłem to w pliku x_repanalyze.sqf wpis dotyczący kominikatu
o niemozliwości naprawiania "tank" i "wheeled APC":

#ifdef __ACE__
if (GVAR(objectID2) isKindOf "Tank" || GVAR(objectID2) isKindOf "Wheeled_APC") exitWith {hint (localize "STR_DOM_MISSIONSTRING_322")};
#endif

W którym dokładnie pliku i miejscu powinienem szukać możliwości zmiany przypisanej do naprawy klasy pojazdów
"apc", "tank", "air" jak to napisałeś?

Dzięki z góry
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Edycja Dominacji

Post autor: FOX-PL* »

W folderze i_client w plikach o nazwie x_repanalyze i x_repengineer usuwasz dane związane z definicją #ifdef __ACE__ lub zamiast #ifdef __ACE__ wpisujesz np. #ifdef __niechcetego__.
arturdebski
Posty: 59
Rejestracja: 19 lipca 2007, 19:57
ID Steam:
Numer GG: 4591644
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Edycja Dominacji

Post autor: arturdebski »

Dzięki zadziałało

Jakbys znalazł chwilę to miałbym pytanie o którym Ci wspominałem:

Dominacja przeniesiona z Takistanu na Panthere, dodane polskie jednostki Vilasa

1)co zrobić żeby siatki maskujące w bazie, na MHQ, wszelkie budowle, radary, AI Hut itp nie nie były w kolorze piaskowym tylko zielonym/woodland pasujacym do Panthery?

2)co zrobić aby wyrekrutowane AI były polskimi jednostkami Villasa?

3)gdzie wyedytować listę pojazdów otrzymywanych w bonusach za main/side missions? - dawane są pojazdy w malowaniu pustynnym co pasuje jak "pięść do oka" do zielonej Panthery.

Dzięki z góry - wiem że tamat obszerny wiec jak nawet cokolwiek na początek napiszesz będzie ok.
nie musi byc wszystko na raz (jeżeli w ogóle bedziesz miał ochotę napisać bo to pewnie sporo tłumaczenia)

Tak czy siak dzięki - i tak miałeś dużo cierpliwości tłumacząc poprzednie problemy.
Ostatnio zmieniony 18 listopada 2012, 06:57 przez arturdebski, łącznie zmieniany 1 raz.
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Edycja Dominacji

Post autor: FOX-PL* »

1) wstaw siatkę zobacz jak się nazywa skryptowo i odszukaj w plikach misji zamień ją na taką jak chcesz podobnie robisz z innymi elementami;

2) wyszukaj AI modele (nazwy skryptowe tych jednostek) w jakimś tam pliku są zapisane i wpisz nazwy skryptowe z Vilasa;

3) w i_common tam są listy pojazdów pod MT i SM;
arturdebski
Posty: 59
Rejestracja: 19 lipca 2007, 19:57
ID Steam:
Numer GG: 4591644
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Edycja Dominacji

Post autor: arturdebski »

Wstawiłem sobie ekserymentalnie do misji:
'Przedmioty wojskowe" >>> "Siatka maskująca dla pojazdów NATO"
vehicle="Land_CamoNetB_NATO";


Znalazłem siatki:

dla MHQ: x_deploymhq.sqf
_camotype = switch (GVAR(player_side)) do {
#ifdef __CO__
case west: {"Land_CamoNetB_NATO"}; Piaskowa była : "Land_CamoNetB_NATO_EP1"
case east: {"Land_CamoNetB_EAST"};
#endif
#ifdef __OA__
case west: {"Land_CamoNetB_NATO"};
case east: {"Land_CamoNetB_EAST_EP1"};


dla innych pojazdów: x_vrespawn2.sqf
switch (true) do {
case (__OAVer): {"Land_CamoNetB_NATO"}; <<< już po zamianie nie zieloną siatkę
case (__COVer): {"Land_CamoNetB_NATO"};

Większość chyba problemów co do koloru aihut, radarów, siatek, fabryk itp
jest chyba przez to że misja jest rozpoznawana jako OA a nie CO (mimo ze mma A2+OA w jednym katalogu)

Dla CO są inne wartości - w przypadku siatek:
- dla OA były piaskowe z kóńcówka _NATO_EP1
- dla CO były zielone z końcówką _NATO

Gdzie w misji wpisać żeby traktowana była jako CO a nie OA?
------------------------------------------------------------
Coś znalazłem - w kilu miejscach pliki x_setup.sqf - około 10szt plików z wpisem:
#define __OA__
Pozmieniałem we wszystkich plikach - zaraz sprawdzę co z radarami, punktami naprawy, aihut, siatkami itp
------------------------------------------------------------
radar - zielony, aihut-zielony, punkty parawy pojazdow i samolotów piaskowe, jakas fabryka - piaskowa
jest jakis postęp ale nie do końca - być może ktos powstawiał budowle niezalezne od wersji OA czy CO
siatki juz wczseniej zrobilem na zielone dla MHQ i pojazdow w bazie
------------------------------------------------------------
skrzynki z bronią w bazie oszalały - juz nie mają broni z ACE - porzynajmniej na pewno dwie
co ma wybór wersji CO czy OA do ACE?
------------------------------------------------------------
strasznie zakręcone - 20 szt plików x_setup.sqf w róznych podkatalogach
------------------------------------------------------------
chwilowo się poddałem, jak zacząłem po 1szt wszystkie 20szt - x_setup.sqf przerabiać z
#define __OA__
na
#define _CO__

zaczęły jakies błed wyskakiwać i ARMA się wyłączała

Czyba że źle do tego podchodzę i trzeba przyjąc jakies ogólne założenia które nalezy wziąść
pod uwagę

Pół niedzieli na to zeszło z małymi przerwami...
Tylko AI poprawione na polskie jednostki oraz siatki nad MHQ i pojazdami w bazie
Artur Dębski
http://blogit.one.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”