Moja cenzurka Armed A

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
@lek
Posty: 11
Rejestracja: 29 grudnia 2006, 22:35
ID Steam:
Numer GG: 7116712
Lokalizacja: Dąbrowa G.

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: @lek »

Prawdopodobnie ktoś rozwiązał problem z wydajnością w Arma Link
Obrazek
DFI Lan Party Ultra-D |Athlon 64 3200+ Venice@2500MHz
Gigabyte GF 7800GT 405/1000@500/1200 |2x512 DDR 400Mhz@460MHz Twinmos
Samsung797DF 17''
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Rainbow »

Skoro nie ATA to co? ATA 2? A może czas na dyski z innym rozwiązaniem technicznym. Sam mam dysk Barracude z ATA i polecana przez wielu defragmentacja pomogła mi zerowo.
Awatar użytkownika
Koval
Posty: 378
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:59
ID Steam:
Numer GG: 5246848
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Koval »

Niewątpliwie rozwiązanie istnieje w szybkich dyskach SATA (np. Western Digital, edycja Raptor 10.000 obrotów na minutę), w dyskach SCSI lub SAS (Serial Attached SCSI), w których prędkość obrotowa sięga 15.000 obrotów na minutę :)
ASUS K72J
i3 M350 2.27Ghz | 4GB RAM
Radeon Mobility HD5150
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Forrestal »

Koval pisze: Niewątpliwie rozwiązanie istnieje w szybkich dyskach SATA (np. Western Digital, edycja Raptor 10.000 obrotów na minutę), w dyskach SCSI lub SAS (Serial Attached SCSI), w których prędkość obrotowa sięga 15.000 obrotów na minutę :)


Segate produkwal kiedys Cheetachy 15000 RPM na ATA 66/100 :P
Ja bardziej sklanialbym sie ku dyskom z zapisem prostopadlym - Baracuda serii 10.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

A zdarza sie Wam widoczne "doładowywanie się tekstur"? Mi sporadycznie (w czasie zoomowania na bardzo otwartej przestrzeni. Mam dwa dyski SATA-II w RAID 0 (średni transfer 80 Mb/s) i wyciągam 40-50 FPSów.

Ten test procesorów - patrząc po taktowaniach, to mogły być Pentium 4/D... bardziej miarodajny byłby test na różnych procesorach.
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
Awatar użytkownika
Cooba
Posty: 65
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 23:21
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Cooba »

Wczytując się głębiej w ten temat na forum BIS trudno jednoznacznie wskazać HDD jako winnego. Są różne zdania.
Mam dosyć dobry sprzet ale rzeczywiście czasem doświadcam opóźnionego wczytywania tekstur. Dodatkowo na przykłąd przy włączeniu zooma czasem obiekty są przez 1-2 sekundy kanciaste i dopiero po tej chwili nabierają właściwą ilośc wielokątów. takie coś się zdarza nawet wtedy, gdy na mapie nie ma za dużo jednostek które mogłyby spowodować stres grafiki czy procesora a mój A64x2 4200+ z GF7900 powinien nie miec takich problemów. Więc co by nie mówić, optymalizacja jest z epoki maszyn parowych.
Myśle jednak że tego rodzaju 'niedociągnięcia, sa do poprawienia w kolejnych łatach.
Awatar użytkownika
hryst
Posty: 297
Rejestracja: 16 listopada 2006, 10:04
ID Steam: hryst
ID gracza: 0
Lokalizacja: minsk
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: hryst »

tu cenzurka a robi się benchmark
no ale po koleji.
Czy ktoś jeszcze pamięta gdy wyszedł OFP jakie wtedy miało się kompy i na jakich ustawieniach gra płynnie działała. Tu wcale nie chce wazeliny używać w stosunku do army, ale dajcie sobie na luz z tym wytykaniem. Faktycznie gra ma dłużo błędów, już doszliśmy do tego ze to nie arma tylko OFP 1.5 i co dalej?.
My jako beta testerzy mozemy teraz dochodzić jak w postach powyżej dlaczego jest tyle klatek. Ale i tak zawsze bedzie wiadomo ze chodzi o kase. Wsadziłeś wiecej w kompa to masz wiecej klatek. Tak było za czasów ofp i jest teraz.

Przypomina się identyczna sytuacja jak odpalałem OFP na jakimś Duronie 800 z 14 calowym monitorem przy 800x600 gdzie sie dziwiłem ze teksty na monitorze są jakieś mało czytelne.
You will be assimilated. Resistance is futile. :ofp
Intel [email protected]|Abit IP35|LCD DELL 20'|X2900XT 512MB|2x2GB RAM HyperX|SATA750GB|BR LG GBW-H10N|SB A.4|Sunbeam ST + 620-A12S|
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Rainbow »

Tu nie chodzi o kasę bo to nie BIS zarabia na tym, że np. kupisz nowego GeForce'a. Chodzi o to, iż panowie z Bohemii po 5ciu latach nadal nie nauczyli się na błędach. Poziom optymalizacji gry jest niewystarczający, i jednak mocno wychodzi na wierzch, iż jest to gra niszowa.
Ostatnio zmieniony 10 sierpnia 2021, 17:13 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Koval
Posty: 378
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:59
ID Steam:
Numer GG: 5246848
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Koval »

klamacz pisze: shadery, shadery i jeszcze raz shadery. Jesli miales kontakt z programistami to spytaj sie ich jak napisac szybki i wydajny system ROAM do obslugi terenu o wielkosci 400 km^2 z globalna tekstura i tzw. splatterem tekstur szczegolowych oraz jak napisac system dynamicznej roslinnosci, oparty na algorytmach genetycznych, potrafiacy renderowac w rozsadnym czasie niech bedzie 2000 drzew roznego rodzaju, w dodatku wygladajacych o niebo lepiej niz dotychczas najlepszy na rynku system SpeedTree (Oblivion, Just Cause). Zapytaj sie ich tez, jak obsluzyc AI, fizyke i rendering dla prawie nieograniczonej ilosci jednostek jezdzacych, chodzacych, latajacych i plywajacych po tej wielkiej mapie.

Nie przecze, Arma ma wiele bledow, w tym programistycznych, zapewne mozna ja zoptymalizowac o conajmniej 20%, ale ... rozwiazania techniczne zapodane w tym enginie sa tak zaawansowane i nowatorskie, ze drobny brak optymalizacji ja przynajmniej potrafie wybaczyc.

Przeczytaj post klamacza Rainbow zanim zaczniesz znowu wyciągać debilne wnioski co do tej gry :)
ASUS K72J
i3 M350 2.27Ghz | 4GB RAM
Radeon Mobility HD5150
Awatar użytkownika
zabix
Posty: 227
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 21:34
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: zabix »

Mam dysk ATA. Kanciastość i brak załadowanych poprawnie tekstur załatwiłem instalując inne sterowniki; w moim przypadku pomogły catalysty 6.12 (wcześniej miałem 6.9). Teraz nie spotkałem się ani razu z problemem nie wczytujących się tekstur czy kanciastych obiektów, wczytują się błyskawicznie (przypomnę, że dysk ATA/133).
Chcesz zobaczyć zabixa?: http://uploader.pl/?d=E3E06F081

Dlaczego muszę się zniżać do poziomu
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

Rainbow pisze: Tu nie chodzi o kasę bo to nie BIS zarabia na tym, że np. kupisz nowego GeForce'a.


Jak najbardziej o to chodzi (między innymi - bo nic nie jest tak czarno-białe), tylko nie odbywa się to wprost - developerzy "rączki myją" z producentami podzespołów.

Chcesz przykład? Ageia i Ubisoft (akcelerator fizyki w GRAW).
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”