KONFLIKT WĘGIERSKI - PH WAR

VirtualBattle 2011: Konflikt węgierski
(Polish-Hungarian War)

Moderatorzy: VoY, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: DRIVER »

A moze by rozwiazac problem z lotnictwem uzyjemy jakis addonow z poza army? Taki SU34 powinien dorownac A10. Tylko nie wiem czy jest taki addon do ArmA.

http://www.armaholic.com/page.php?id=9610 mysle ze to bedzie dobry samolot :). Jak mowa o wyrównaniu szans.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kraku
Posty: 13
Rejestracja: 22 lutego 2011, 17:37
ID Steam:
Lokalizacja: Gdynia

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: Kraku »

Jako początkujący pilot sterujący w drugiej rozgrywce SU odnosiłem wrażenie, że nic nie może mnie ruszyć poza samolotami wroga. Wspomniane wcześniej silne pojazdy AA takie jak jak np. tunguska nie są najlepszym rozwianiem ponieważ samoloty będą dostawały rakiety zaraz po starcie z lotniska. Myślę, że najlepsze co można zrobić to postawić jeden samolot bojowy z respawnem +/- 25minut. Dzięki temu piloci nad polem bitwy pojawią się tylko wtedy gdy będą mieli konkretny cel po czym odlecą aby wyczekiwać na nowe koordynaty. Wprowadzić do tego UAV przeszukujący okolice w poszukiwaniu wrogich jednostek i mamy naprawdę ciekawszą rozgrywkę niż jest to obecnie.
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: Intruder »

Su34 nie dorówna A10 tylko go zdeklasuje, a nawet zdyskwalifikuje. Ja uważam, że rozsądne było by danie Su34 (jest w podstawce) i Harriera... ew. F-22.
Suka jest szybsza od Hariera ale nieco mniej zwrotna. Harrier za to ma lepszą widoczność.
Latałem Harierem kontra Su34 (testy VB2) i mimo, iż w pewnych sytuacjach miałem pod górkę to myślę, że te dwa samoloty można ze sobą zestawić. Harrierem można latać przeciw Su34 natomiast latanie Su25 przeciw A10 to jest zbytnia wiara w swoje możliwości :lol:
Porównywalne ze sobą są Su25 i ten Takistański sprzęt wzorowany na F-5. Kwestia czy aż tak bardzo chcemy odejśc od realiów sprzętu na rzecz balansu.
Obrazek

Co do p.lotek AA to ja bym nie marudził na nie pod kątem atakowania samolotów. Stinger ani Igla nie były projektowane do strzelania w samoloty bojowe. Ten sprzęt głównie służy do atakowania śmigłowców i kiedyś w Afganistanie na tym polu robił największe straty. Oczywiście atakowane były również samoloty ale jest to akt desperacji, a pilot musi spać za sterami, lecieć nisko i wolno. Zdarzeń z zestrzeleniem Su25 nad Afganistanem nie było wiele, bo to trudny cel i mocno opancerzony, a awionikę miał tak prostą, że czesem po trafieniu (te rakiery rzadko trafiają bezpośrednio) Suki były w stanie wrócić do bazy.
Najlepszą bronią przeciw samolotom są inne samoloty... ale aby stanowiły dla siebie poważne zagrożenie muszą być choć bliskie balansu - jak Harrier i Su34 lub F-22 i Su34.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: DRIVER »

To tym bardziej uwazam ze powinny wejsc gasienicowe dzialka przeciwlotnicze. Poza tym... co sie boicie rakiet. Z tego co slyszalem macie w samolotach 120 flar :). A bez radarow ciezko jest znalesc samolot w powietrzu. Bo tu jest ten nieszczescny dystans.... gdzie widac wystrzal z rakiet a samolotu nie :). Sorka ale po ostatnim tescie jak widzialem 2 A10 w powietrzu i ich dominacje... to jestem zdania ze MUSI byc jakas konkretna obrona z ziemi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: VoY »

Dzięki za uwagi po rozgrywce.
Chciałbym Wam tylko przypomnieć iż był to test wszystkiego. Nic innego jak "armowa" wersja Battlefield'a. O to w tym chodziło i pewne rzeczy dzięki testowi się ujawniły.
Z moda wycofamy jednostki rosyjskie - w dystansie mają niebieskie nakrycia głowy.

Pamiętajcie że na tej misji było PEŁNE zestawienie pojazdów. W normalnej walce nigdy tak się nie stanie. Broń AT jest na tyle słaba żeby pancerni mogli sobie pograć ale nie na mapie testowej. Tu rozwalamy wszystko :)
Oczywiście czasy resów zostaną zmienione a dla lotnictwa bojowego będą odpowiednio długie. Nigdy nie będzie raczej razem zestawionych hel bojowych z myśliwcami. Zestrzeliwanie myśliwców to kwestia zaplanowanie jak to zrobić a nie "nie da się".
Jeśli chodzi o myśliwce przetestujemy proponowane przez Intrudera zestawienie.

Finalnie - pamiętajcie że to były testy wszystkiego i wszystko miało być rozwalane. Nie mylcie tej rozgrywki z właściwą kampanią.

WAŻNE:
Z katalogu moda @PHwar z Addons usuwamy pliki PIXEL_FLORA.PBO i PIXEL_FLORA.BISIGN



W następny wtorek kolejny test. Zapraszam.
Obrazek

Obrazek
Zygmunt
Posty: 60
Rejestracja: 07 października 2010, 13:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: Zygmunt »

Wyspa faktycznie klimatyczna. Na początku miałem okazję pojeździć czołgiem i wozem pancernym i wrażenia dokładnie takie same jak Pit, czyli niebo, trawa, niebo, trawa i trzy próby ustawienia się na płaskim. Nie umiem skutecznie używać czołgu na takim terenie. Wydaje mi się, że jedno z niewielu możliwych wykorzystań czołgu, to po zlokalizowaniu przez piechotę HQ przeciwnika zapolowanie na nie. Poza tym odniosłem wrażenie, że przeciwnicy używali radaru.
Na piechotę biegi przez dżunglę i zabawa w chowanego – super.
Z bagów trochę szkoda, że ruskim głowa świeci na niebiesko, jak żarówa. Spostrzegłem takie coś, że dodając znacznik na mapie w M1A1 widziałem go, a w wozie pancernym ani kompasu ani znacznika nie, tylko na miejscu strzelca widziałem wszystko.
Moim zdaniem patrząc jak żadko coś z powietrza spadało to ewidentnie przydała by się przeciwwaga do lotnictwa na ziemi np. shilka.
Ja również chciałbym zmienić przydział – strzelec wyborowy, Heavy AT
[PAC-8BZ] Marcin
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: DRIVER »

VoY pisze:Dzięki za uwagi po rozgrywce.
Chciałbym Wam tylko przypomnieć iż był to test wszystkiego. Nic innego jak "armowa" wersja Battlefield'a. O to w tym chodziło i pewne rzeczy dzięki testowi się ujawniły.
Z moda wycofamy jednostki rosyjskie - w dystansie mają niebieskie nakrycia głowy.

Pamiętajcie że na tej misji było PEŁNE zestawienie pojazdów. W normalnej walce nigdy tak się nie stanie. Broń AT jest na tyle słaba żeby pancerni mogli sobie pograć ale nie na mapie testowej. Tu rozwalamy wszystko :)
Oczywiście czasy resów zostaną zmienione a dla lotnictwa bojowego będą odpowiednio długie. Nigdy nie będzie raczej razem zestawionych hel bojowych z myśliwcami. Zestrzeliwanie myśliwców to kwestia zaplanowanie jak to zrobić a nie "nie da się".
Jeśli chodzi o myśliwce przetestujemy proponowane przez Intrudera zestawienie.

Finalnie - pamiętajcie że to były testy wszystkiego i wszystko miało być rozwalane. Nie mylcie tej rozgrywki z właściwą kampanią.

WAŻNE:
Z katalogu moda @PHwar z Addons usuwamy pliki PIXEL_FLORA.PBO i PIXEL_FLORA.BISIGN



W następny wtorek kolejny test. Zapraszam.
Nie mam takiego pliku... mam pixel_flora.pbo.KNDR.bisign. Wywalic to?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: VoY »

Tak dokładnie o ten chodzi. Nazwę pisałem z pamięci :) sry.
Usuwamy PIXEL - to ruskie jednostki.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
olo101
Posty: 38
Rejestracja: 04 sierpnia 2008, 19:26
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: olo101 »

Intruder pisze:Ja uważam, że rozsądne było by danie Su34 (jest w podstawce) i Harriera... ew. F-22.
Suka jest szybsza od Hariera ale nieco mniej zwrotna. .
Pozwole sobie sie nie zgodzic z toba. Su34 to jest samolot bombowy nie mysliwiec. Su jest tak toporny ze az glowa boli, nie mozna go porownywac z wg. twojego zestawienia bo zawsze dostanie po dupie. Jesli chcemy po amerykanskiej stronie harriera lub f22 to raczej powinnismy poszukac w addonach jakiegos konkurenta dla tych samolotow a wiec: manewrowosc oraz sila ognia, gdzie jak wiemy w harierze jest potezne dzialko podobnie jak w a10, gdzie z jakiegos powodu po ruskiej stronie te dzialka to jakies dziwne prykawki ktore co najwyzej porysuja ci lakier.
Ewentualnie wiem ze mozna w configu zmienic wartosci tak aby ruski samolot mial to samo dzialko co harrier lub a10.
Nie pamietam gdzie tak bylo ale w jakiejs kampanii ktos wlasnie tak to ustawil aby wyrownac sile ognia.
Harrierem można latać przeciw Su34 natomiast latanie Su25 przeciw A10 to jest zbytnia wiara w swoje możliwości
Harrierem mozna bez zadnych klopotow wymanewrowac kazdy ruski samolot, a z tym su25 to po prostu wyjales mi to z ust.
Co do p.lotek AA to ja bym nie marudził na nie pod kątem atakowania samolotów. Stinger ani Igla nie były projektowane do strzelania w samoloty bojowe. Ten sprzęt głównie służy do atakowania śmigłowców i kiedyś w Afganistanie na tym polu robił największe straty. Oczywiście atakowane były również samoloty ale jest to akt desperacji, a pilot musi spać za sterami, lecieć nisko i wolno. Zdarzeń z zestrzeleniem Su25 nad Afganistanem nie było wiele, bo to trudny cel i mocno opancerzony, a awionikę miał tak prostą, że czesem po trafieniu (te rakiery rzadko trafiają bezpośrednio) Suki były w stanie wrócić do bazy.
To jest niekonczaca sie opowiesc. Dobrze wszyscy wiemy ze ta gra stawia przed nami pewne ograniczenia oraz udogonienia ale nie zapominajmy ze jest to tylko gra i ni jak ma sie do rzeczywistosci. Moim skromnym zdaniem powinnismy przeprowadzac testy tak dlugo az znajdziemy najbardziej optymalne i zrownowazone jednostki po obu stronach.
Nie ma co sie denerwowac ze on ma tamto a ja nie a napewno z biegem czasu dojdziemy w koncu do finalnej wersji.

I jeszcze jedna moja mala uwaga dla Voya. Czy w dalszych mapach punkty wciaz beda zlokalizowane tak blisko siebie, czy raczej beda w wiekszych odleglosciach aby transport lotniczy mogl odgrywac troche wieksza role?

A tak na marginesie to jesli wegrzy beda mieli dalej taka frekwecje to nie dlugo konfikt PLvsHU przerodzi sie w wojne domowa w PL :)
Obrazek

Dobry kebab szczypie dwa razy
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: DRIVER »

Nie wiem jak bardzo addon maker'zy oddaja realia samolotom. Ale z tego co wiem SU34 jest zwrotnym samolotem. Powoduja to dodatkowo ruchome dysze wylotowe. Znaczy moge sie mylic, bo czasy kiedy sie interesowalem modelarstwem i samolotami minely jakies 8 lat temu :).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: KONFLIKT WĘGIERSKI - MP WAR

Post autor: VoY »

Panowie nie brnijcie w kierunku precyzyjnego ustalenia balansu bo tak się w Armie nie da. Mamy do dyspozycji dany zestaw uzbrojenia i na tej bazie będziemy planować działania.
W ostatniej kampanii ATC mieliśmy 8 sztuk Strykerów KM a przeciwnik 8 szt BTR 90!! Bo jest balans :) Żaden konflikt nie odbywa się na zasadach idealnego balansu - możemy to jedynie doprowadzić do formy przyzwoitości i udanej zabawy.

Samoloty bojowe maja to samo uzbrojenie. W chwili obecnej działko Harriera i 2x GBU. Usunąłem FFARy aby nie było tych nalotów dywanowych. Zobaczymy jak gra się Harrier vs SU34. Potem będziemy myśleć.

Odnośnie pytania Olo co do mapy. Powtórze po raz drugie - to jest mapa testowa. Jest na niej cały sprzęt a sektory zostały ustawione aby można było to wszystko skumulować w jeden "rozwał". Tak się testuje pewne rzeczy.
W chwili obecnej układ sektorów został zmieniony a co najważniejsze czasu resów też. Być może na wtorek przygotowana zostanie misja bardziej "doszlifowana", ale nie jest to priorytet w tej chwili. Mam więcej ważniejszych bugów do poprawienia.
Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „VB-PHWar”