Waypoint

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
ALI
Posty: 25
Rejestracja: 25 lutego 2010, 12:55
ID Steam:
ID gracza: 0

Waypoint

Post autor: ALI »

Witam wszystkich.
Odrazu przejdę do rzeczy.
Dawno temu kiedy bawiłem się w edytorze do gry Delta Force Black Hawk Down który jest
dobrze rozbudowany a zarazem w miarę prosty. I dostrzegłem w nim pewną rzecz której naturalnie
nie morza doświadczyć w Armie. Mianowicie w edytorze do delta force pojazdy latające, lądowe jak i wodne
Jadą od jednego punktu nawigacyjnego do drugiego jak ''po sznurku''. Dzięki temu dana jednostka dociera
dokładnie tam gdzie życzy to sobie gracz. Wydaje mi się że zważywszy na słabe umiejętności latania przez AI
w Armie można stwierdzić że po części jest to przyczyną tego że wybiera sobie nie raz losowy punkt trasy w zależności
od sytuacji. Wszyscy wiecie o co mi chodzi. Aby śmigłowiec dotarł z punktu A do D nie wystarczy tylko rozmieśćić punkty
docelowe tylko pokombinować lub oskryptować tak aby AI wykonało naszą czynność tak jak chcemy.
Szukałem na Armaholic ale nie znalazłem nic przydatnego więc może wiecie czy istnieje cokolwiek co pozwoliło by na to
aby AI chociaż poruszało się po waypointach dokładnie tak jak są ustawione.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Waypoint

Post autor: kondor »

Powiedziałbym, że to, że AI nie chodzi jak po sznurku, ale zbacza trochę z trasy jest plusem (dodaje to naturalność i jest wynikiem reagowania AI na otoczenie).
Spróbuj:
-zmiejszać co chwilę prędkość śmigłowca (co zwiększy precyzję) http://community.bistudio.com/wiki/limitSpeed
-nie pamiętam czy da się w edytorze zmniejszać obszar waypointu (obszar pojedynczego waypointu może być duży przez co AI zalicza waypointy, podczas gdy Ty uważasz, że je trochę omija)
-staraj sie ustawiać waypointy płynnie bez dużych zakrętów - duży pęd powoduje, że ciężko się manewruje
ALI
Posty: 25
Rejestracja: 25 lutego 2010, 12:55
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Waypoint

Post autor: ALI »

Zastosowałem sie do twoich wskazówek i wszystko wygląda ok tylko pojawił się nowy problem.
Po dodaniu wielu waypointów nie są one zaliczone jak śmiglak dotrze do punktu
docelewego a jedynie daleko przed nimi. A po restarcie okazało się że zaliczaja się co chwile same a śmigłowiec
nie zdążył nawet dolecieć do pierwszego. Z koleji po kolejnym restarcie dolatuje do pierwszego a potem odrazu
do ostatniego.
-Beztrosko
-Wysokość 30m
-Szybkość 10km
-Waypointy o najmniejszym promieniu czyli 0
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Waypoint

Post autor: kondor »

Nie wiem, czy rozmiar 0 jest poprawny - ustaw na jakiś rozsądny, np 15m (nie wiem jakie są tam jednostki).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”