SLI i Crossfire w ArmA??

Masz problem ze sprzętem? Windows Ci się wiesza? A może chcesz sie pochwalić swoim "piecem"?

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
koli
Posty: 29
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 10:52
ID Steam:

SLI i Crossfire w ArmA??

Post autor: koli »

Czy ktoś się spotkał na którymś forum z wypowiedziami na temat działania ArmA na kompach z SLI lub CrossFire?
Skoro posiadacze 8800 narzekają bardziej niż serii 79xx lub X19xx to może SLI na kartach poprzedniej generacji jest rozwiązaniem na wydajność?
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: SLI i Crossfire w ArmA??

Post autor: Forrestal »

Z GF8800 to nie tylko w ArmA bywaja problemy.

Dobrym przykladem jest to:
http://lee.plankton.ch/ArmA_105_8800GTS.jpg

Dla SLI jeszcze nie ma profilu w sterownikach NVIDII i trzeba odpowiednie tryb wykorzystania kart wybrac ale przyrost momentami jest naweto do 100% z tego co kiedys wyczytalem. A z tego co wiem bywaja przypadki ze na GF8000GTX ArmA chodzi plynnie w rozdzielczosci 2560x1600. Wyglada na to ze problemem sa sterowniki jeszcze niezbyt dobrze zoptymalizowane pod ta architekture.

Ja sie pewnie zdecyduje na SLI w oparciu o 7900GS ale to w blizej nieokreslonej przyszlosci.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
iron
Posty: 5
Rejestracja: 10 maja 2007, 10:14
ID Steam:
ID gracza: 0
Kontakt:

Re: SLI i Crossfire w ArmA??

Post autor: iron »

hmm problemy z GF 8800GTX SLI pojawiły się po patchu 1.5 - przynajmniej u mnie ( gorsza grafika mam na myśli "mdłe kolory" oraz po przełączeniu z mapy do gry czasami na 1-2 sek jest problem z teksturami) wydajność pozostała raczej bez zmian 1920x 1200 - wszystkie usawienia na max - chodzi płynnie wzrost wydajności w SLI zabobserwowałem w granicach max 30 %.
Dodatkowo lepiej "chodzi" na starszych sterownikach ForceWare (ostatni 158 ) wyrażnie pogorszył jakość jeżeli chodzi o AA
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: SLI i Crossfire w ArmA??

Post autor: Rainbow »

2x 7800GT chodzi lepiej niż 8800GTO w ArmA. Brzmi jak noworoczny joke, ale takie są fakty.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: SLI i Crossfire w ArmA??

Post autor: Radeon »

Chyba 8800GTX, GTO nie ma.

Ja planuje sprzedać mojego GF7900GS i pamiątki póki jeszcze można za nie jakąś sensowną kasę dostać. Potem szarpne się chyba na HD2900XT, jest wiele testów, ale najwiarygodniejszy z nich przedstawia iż jest "ulokowany" wydajnościowo pomiędzy GTX a GTS. A będzie kosztował około 1000-1300 zł. Cena powinna jeszcze spać, bo R600 ma być głównym konkurentem GTS, a właśnie GTS chodzi po 1400 zł. Karta jest czasami wydajniejsza do GTS a czasami z nim równa, ale aby ATi-AMD mogło przyciągnąć więcej osób do nowej karty to będą musieli jeszcze zjechać z ceną. Tak więc zapowiada się ciekawie. :)
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: SLI i Crossfire w ArmA??

Post autor: Rainbow »

Radeon pisze: Chyba 8800GTX, GTO nie ma.


http://www.idealo.de/suchen/3091-grafik ... eries.html
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: SLI i Crossfire w ArmA??

Post autor: Forrestal »

Rainbow pisze:
Radeon pisze: Chyba 8800GTX, GTO nie ma.


http://www.idealo.de/suchen/3091-grafik ... eries.html

Radeon ma racje GTO nie ma a Ty jak byk wskazujesz linka do:

EVGA e-GeForce 8800 GTS KO ACS³ Edition (640MB, 640-P2-E827-AR)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: SLI i Crossfire w ArmA??

Post autor: Forrestal »

Maruk na forum BIS ciekawe stwierdzenie zawarl:
Nvidia 8xxx series has got serious fragmentation of VRAM with smallest chunk of memory allocated equal to 64kb and not 256b which was the case for Nvidia 7xxx cards
Czyli wyglada na to ze GF 8 generacji girzej radza sobie z alokacja tekstur o malym rozmiarze (<64k) dlatego tez moga pojawiac sie te bugi z znikajacymi teksturami...

Calosc tutaj:
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/i ... 64;t=63483
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hardware & Software”