Losowy patrol

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Losowy patrol

Post autor: tom3kb »

To może nie odnosić tego do jednostki rus1 (dowódcy), tylko do całej grupy powiedzmy o nazwie rus1, i wtedy jakby zginął dowódca, a dowodzenie przejmie następna jednostka to wszystko powinno działać. Nie pytaj mnie jak to zrobić :) bo w takie rzeczy się nie bawiłem. Ale w postach wyżej już trochę o tym było: te różne rus1 = group, i później coś z tym foreach unit nazwagrupy itd...
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Losowy patrol

Post autor: Sejtan »

W linijce

Kod: Zaznacz cały

waitUntil {car1 distance markerPos "warning" < 15};
Zmień car1 na rus1 i powinno być ok :)
Wiem, że w momencie śmierci rus1 wszystko szlak trafia, ale to jest do ogarnięcia... tylko nie teraz bo za dużo browarów mam na koncie :P
jawor
Posty: 74
Rejestracja: 01 lipca 2012, 12:26
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: jawor »

Na Twojej misji wydaje się być wszystko ok, ale na mojej wszystko w ogóle jest nie tak Przesyłam misję.
Załączniki
proba4.Panthera2.rar
(4.95 KiB) Pobrany 223 razy
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Losowy patrol

Post autor: Sejtan »

jawor pisze:Na Twojej misji wydaje się być wszystko ok, ale na mojej wszystko w ogóle jest nie tak Przesyłam misję.
Fajnie by było gdybyś wymienił addony/mody jakich używasz.., bo na czystej Armie tego się nie da odpalić... :roll:
jawor
Posty: 74
Rejestracja: 01 lipca 2012, 12:26
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: jawor »

A więc tak:

ACE, ACEX, ACEX_RU, ACEX_SM, ACEX_USNAVY, CBA, LINGOR, UGAF, SLX, MANDO, JSRS, UGAF_ISLANDS,
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Losowy patrol

Post autor: Sejtan »

:o ...aaacha... No więc... tak.... ACE mam, CBA też, ale reszty nie... i nie zamierzam mieć :mrgreen: Napisz w którym momencie są problemy. Może jakieś błędy wyskakują? A może nawet te mody się ze sobą "kłócą". W Armie wszystko jest możliwe...
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: elgyd »

Tak jak pisałem:

Próbuję zrobić to bez samochodu i nie wychodzi. Grupa rus1 dociera do warningArea, ale go nie patroluje- stoi w miejscu i nie wraca do pos1. Co jest nie tak?
Czasem jest też tak, że rus1 w ogóle nie idzie do WARNING tylko biega w pobliżu pozycji startowej.



_marker1 = createMarker ["warningArea", position player]; // tworzy marker "warningArea" w miejscu wystrzału, w tym przykładzie jest to miejsce gracza,
_marker2 = createMarker ["warning", position player]; // tworzy marker "warning" w miejscu wystrzału, w tym przykładzie jest to miejsce gracza,
"warningArea" setMarkerShape "ELLIPSE"; // określa marker jako elipse,
"warningArea" setMarkerSize [50, 50]; // określa wielkość markera,
"warningArea" setMarkerBrush "BORDER"; // określa rodzaj markera,
"warningArea" setMarkerColor "ColorRed"; // określa kolor markera,
"warning" setMarkerType "hd_warning"; // określa typ markera,
"warning" setMarkerColor "ColorRed"; // określa kolor markera,


rus1 doMove markerPos "warning"; // rus1 czyli kierowca, jedzie do markera "warning",
rus1 setSpeedMode "FULL"; // rus1 zapier***a maksymalną prędkością,
waitUntil {rus1 distance markerPos "warning" < 15}; // skrypt czeka do momentu gdy car1 zbliży się do markera "warning" na odległosc mniejszą niż 15m,

if (rus1 distance markerPos "warning" < 15) then // warunek if (jeżeli) car1 jest w odległosci poniżej 15m od markera "warning" then (to),
{

_nul = [rus1, "warningArea"] execVM "JPS.sqf"; // grupa rus1 rozpoczyna patrol markera "warningArea" za pomocą skryptu JPS.sqf,
sleep 60; // czas w jakim grupa rus1 ma patrolowac marker
rus1 doMove position pos1; // rus1 jedzie do pos1, czyli tam skąd przyjechał, pos1 to element logiczny ustawiony w edytorze,
waitUntil {rus1 distance pos1 < 5}; // ponownie czekamy aż car1 jest w odległości mniejszej niż 5m od pos1,
if (rus1 distance pos1 < 5) then // ponownie warunek if (jeżeli) dystans car1 jest mniejszy niz 5m od pos1 then (to),
{
sleep 3; // czekamy 3 sekundy,
deleteMarker "warning"; // usuwa marker "warning",
deleteMarker "warningArea"; // usuwa marker "warningArea",
};
};
jawor
Posty: 74
Rejestracja: 01 lipca 2012, 12:26
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: jawor »

jawor pisze:No i nie działa. Wpisałem: {unassignVehicle _x} forEach units grupa1 w punkcie WYSIADAJ i nic to nie zmienia.
sejtan pisze:Sprawdziłem czy przypadkiem nie wprowadzam Cię w błąd... Okazało się, że nawet nie trzeba używać unassignVehicle żeby wszystko działało poprawnie... Nie wiem w którym miejscu robisz błąd. W załączniku przesyłam misję testową, to sobie sprawdź co gdzie powinno być, żeby wszystko działało.

Powracam do tematu. Nie działa dalej- u mnie różni się tym, że Hind jest jako PUSTY. I teraz tak:

Kiedy wejdziesz niebieskim strzelcem na wyzwalacz hind ruszy i wyląduje. Czerwoni wyjdą. Kiedy oddam strzał do np tego czerwonego rus co stoi nie daleko lądowiska to wdedy dwóch czerwonych z HIND ładuje się z powrotem to śmigłowca a tego nie chcę.

W załączniku moja misja
Załączniki
rozne.Chernarus.rar
(68.58 KiB) Pobrany 214 razy
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: elgyd »

Co odpowiada w upsmonie za czas patrolu. To znaczy chciałbym aby wróg np szedł 5 minut a potem przystawał na 10 sek. albo coś w tym stylu. Jest w ogóle taka opcja?
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: elgyd »

Czy korzystając z upsmona i stawiając marker alpha np 1000x1000 da się jakoś w tym markerze wykluczyć miejsce np 100x100 aby tam nie pojawiały się jednostki upsmona?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”