Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Moderator: Inkwizytor
Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
W OFP były w efektach wyzwalaczy lub punktach tras (w wersji zaawansowanej edytora).
-
- Posty: 162
- Rejestracja: 13 stycznia 2007, 21:08
- ID Steam:
- Numer GG: 3830261
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
W Armed Assault musisz robić filimiki za pomocą skryptów 



Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Przepraszam za namolność, ale gdzie takowe skrypty mogę znależć?
- Robi
- Posty: 300
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
- Kontakt:
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Szkoda. Jestem gościem starszej daty i nie znam angielskiego. Ale niezależnie od tego dziękuję.
- Robi
- Posty: 300
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
- Kontakt:
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Sten pisze: Szkoda. Jestem gościem starszej daty...
Nie Ty jeden przyjacielu... nie Ty jeden

Co do ang. to trzeba troszkę poczekać zanim ktoś wyda jakiś porządny toturial dla Editora ArmA po polsku.
Z drugiej strony edytor AA zbliżony jest do OFP, a do OFP był już toturial napisany.
A jeszcze z innej strony zarówno w OFP, jak i w AA komendy są i tak po ang. więc... wracamy do punktu wyjścia

Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
W folderze tworzysz plik "nazwa.sqs" (nazwa < można tą nazwe zmienić ale .sqs nie wolno ruszać)
Tak ma sie zaczynać ten plik sqs gdzie
_camera = "camera" camCreate [0,0,0] to komenda która tworzy kamerę o nazwie _camera w/na (nie wiem jak jest poprawnie) koordynatach 0,0,0 (X,Y,Z), nie trzeba zmieniać koordynatów bo i tak kamera zostanie przeniesiona gdzie indziej.
_camera cameraEffect ["internal","back"]
Najprościej wytłumaczyć to tak - włącza kamere.
Teraz zapewne chcesz nakręcić scenę a więc postaw jednostkę w edytorze i wpisz
W ten sposób włączysz moje ulubione narzędzi w OFP/ArmA, tym skryptem "kręcimy filmiki"
kiedy mamy już jedno takie ustawienie np.
_camera camPrepareTarget b każe kamerze śledzić obiekt o nazwie b
_camera camPreparePos [2544.22,2552.48,1.54]Koordynaty kamery
_camera camPrepareFOV 0.700 zoom
_camera camCommitPrepared 0 w ile sekund kamera ma przejść z jednej pozycji na drugą
@camCommitted _camera Blokuje skrypt do czasu aż kamera nie zostanie ustawiona (najczęściej używane kiedy _camera camCommitPrepared 0 ma wartość inną niż 0)
wklejamy go do naszego pliku sqs i w tym momencie mamy pierwszą scenę
teraz jeśli chcemy poczekać x sekund zanim kamera sie zmieni wpisujemy
gdzie 5 to sekundy
jeśli chcesz poczekać aż jednostka A znajdzie sie w odległości 25 metrów od jednostki B
a jeśli chcesz aby kamera zaczekała aż jednosta sie oddali zmieniasz <= na >
To są oczywiście podstawy reszte komend znajdziesz tu http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... mands_ArmA
Mam nadzieje że napisałem w miarę zrozumiale
zapomniał bym aby odpalić przerywnik nalezy w inicjacji jakiejś jednoski wpisać
Kod: Zaznacz cały
;nazwa.sqs
;;Inicjacja kamery
_camera = "camera" camCreate [0,0,0]
_camera cameraEffect ["internal","back"]
;;kamera zainicjowana
_camera = "camera" camCreate [0,0,0] to komenda która tworzy kamerę o nazwie _camera w/na (nie wiem jak jest poprawnie) koordynatach 0,0,0 (X,Y,Z), nie trzeba zmieniać koordynatów bo i tak kamera zostanie przeniesiona gdzie indziej.
_camera cameraEffect ["internal","back"]
Najprościej wytłumaczyć to tak - włącza kamere.
Teraz zapewne chcesz nakręcić scenę a więc postaw jednostkę w edytorze i wpisz
Kod: Zaznacz cały
this exec "camera.sqs"
Podstawy camera.sqs
klawiszami W S A D ustawiamy kamerę na miejscu
na numerycznej 8 2 4 6 odpowiadają za kąt kamery
na numerycznej + - służą do ustawiania zooma
przycisk F służy do śledzenia obiektu np człowieczka
PPM (prawy przycisk myszy) zapisuje do schowka ustawienie
kiedy mamy już jedno takie ustawienie np.
Kod: Zaznacz cały
;=== 15:15:37
_camera camPrepareTarget b
_camera camPreparePos [2544.22,2552.48,1.54]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera
_camera camPreparePos [2544.22,2552.48,1.54]Koordynaty kamery
_camera camPrepareFOV 0.700 zoom
_camera camCommitPrepared 0 w ile sekund kamera ma przejść z jednej pozycji na drugą
@camCommitted _camera Blokuje skrypt do czasu aż kamera nie zostanie ustawiona (najczęściej używane kiedy _camera camCommitPrepared 0 ma wartość inną niż 0)
wklejamy go do naszego pliku sqs i w tym momencie mamy pierwszą scenę
teraz jeśli chcemy poczekać x sekund zanim kamera sie zmieni wpisujemy
Kod: Zaznacz cały
~5
jeśli chcesz poczekać aż jednostka A znajdzie sie w odległości 25 metrów od jednostki B
Kod: Zaznacz cały
@a distance b <= 25
To są oczywiście podstawy reszte komend znajdziesz tu http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... mands_ArmA
Mam nadzieje że napisałem w miarę zrozumiale
zapomniał bym aby odpalić przerywnik nalezy w inicjacji jakiejś jednoski wpisać
Kod: Zaznacz cały
[] exec "nazwa.sqs"
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
- shelton
- Posty: 179
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
- ID Steam: sheltonpol
- Numer GG: 1986662
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Watford
- Kontakt:
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Wielkie dzięki, że ci się chciało, Matte, jestem pewien, że wielu osobom się przyda!
Pozdrowienia.
Pozdrowienia.
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Dziękuję, Matte. Będę próbował uparcie. Jedno tylko pytanie: gdzie wkleić plik .sgs?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Moje dokumenty/ArmA other profiles / twoj nick / missions
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Re: Gdzie są kamery do robienia np. przerywników?
Panowie poratujcie mnie, bo nie umie sobie z tym poradzić. Ustawiam jednostkę wpisuje kod this exec”camera.sqs” co prawda po wczytaniu podgląd, kamera działa ale nie wiem gdzie ten filmik ma się zapisywać? Do jakiego schowka? Natomiast jak w jakiejś tam jednostce wpisze kod [] exec”moja tam nazwa” odpalę podgląd to wyskakuje mi widok tak jakby kamery tylko, że w morzu bez białego krzyżyka i bez możliwości poruszania się. Oczywiście w folderze z mission.sqm utworzyłem wymagany plik ”moja tam nazwa. SQS”. Nie wiem, o co tu chodzi. 
