Artyleria po raz 3

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Artyleria po raz 3

Post autor: Andrew2 »

Jest wiele tematów o artylerii ale żaden nie jest w stanie mi pomóc.

Jak zrobić aby artyleria zaczęła ostrzał miejsca zaznaczonego podczas edycji po wejściu jednostki na obszar wyzwalacza.
Po prostu chcę aby altyleria ostrzelała z góry zaplanowaną pozycję po tym jak jakaś jednostka wejdzie na wyzwalacz.

Jest w stanie mi ktoś pomóc ??
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: SaS TrooP »

@Pit xxxxxxxxxxxxxxx < treść nawiązująca do wykasowanego postu

To ma być ostrzał jednorazowy i czy ma być losowy lub oskryptowany, czyli zawsze uderzać w to samo miejsce?
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: Andrew2 »

Chodzi mi oto aby artyleria ostrzelała jednorazowo lub z powtórzeniem 2 krotnym okolicę celu zaznaczonego przeze mnie nieważne gdzie pociski będą trafiały aby spadały w okolicy lub na cel który zaznaczę na ziemi. Chcę aby ostrzał się rozpoczął albo gdy jakaś grupa wejdzie na Wyzwalacz albo na waypoint. Za pomoc będę bardzo wdzięczny.


A i jeszcze jedno może być wykorzystywana normalna artyleria lub wirtualna lub w jakiś inny sposób, ale jeśli ma być użyta rzeczywista to jak zrobić aby po połączeniu dział w grupę one się nie zabijały. Zawsze gdy połącze D30 w grupę to przezywa tylko 1 lub 2 działa.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: SaS TrooP »

To znaczy tak: moduły artylerii BISu do mnie nie przemawiają. Możesz spróbować zastosować to:
http://www.armaholic.com/page.php?id=9285&highlight=R3F

Jeśli zaś chodzi o automatyczny ostrzał artylerii na pozycje wcześniej ustalone (czyli nie mapclick), np. po wejściu w wyzwalaczu jest pewna dość toporna, ale jednak skuteczna metoda.
Wstawiasz elementy logiczne i nazywasz je target1, target2 etc. Ustalasz ich losowy promień rozmieszczenia, dlatego przy każdym włączeniu misji ostrzał artyleryjski pójdzie w inne miejsce w tym promieniu. Następnie odpalasz wyzwalaczem skrypt:

Kod: Zaznacz cały

sleep 5;
playSound "arty";
sleep 8;
"Sh_122_HE" createVehicle position target1;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target2;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target3;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target4;
sleep 3;
target2 say "long";
sleep 20;
playSound "arty";
sleep 8;
"Sh_122_HE" createVehicle position target5;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target6;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target7;
sleep 0.4;
target7 say "short";
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target8;
sleep 6;

sleep 5;
playSound "arty";
sleep 8;
"Sh_122_HE" createVehicle position target1_1;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target2_1;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target3_1;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target4_1;
sleep 20;
playSound "arty";
sleep 8;
"Sh_122_HE" createVehicle position target5_1;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target6_1;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target7_1;
sleep 2;
"Sh_122_HE" createVehicle position target8_1;
Wytnij dźwięki, jeśli takowych nie planujesz. Myślę, że domyślisz się jak działa to coś :P
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: Andrew2 »

Nie wiem ale nie działa ta opcja którą mi dałeś.

Po wpisaniu w okienko "Przy Aktywacji" w wyzwalaczu linni
"Sh_122_HE" createVehicle position target1;

Wyskakuje mi napis "Typ Obiekt, Potrzebny Nic"

Ja na skryptowaniu za bardzo się nie znam to w zasadzie moja pierwsza misja
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: SaS TrooP »

Zapisz to jako skrypt .sqf i odpalaj komendą execVM jak tu:
http://community.bistudio.com/wiki/execVM
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: Andrew2 »

Ok już działa.

A dźwięk trzeba dodać oddzielnie >???
Odgłos wystrzału >???

Bo pisze że nie znaleziono art
Ten art dźwięku czy jak to nazywać musi się zapewne znajdować w katalogu misji, musi on mieć konkretny format >???

Mam następny problem wszystko w zasadzie jest ok ale jest chyba jakiś bug.
Moja grupa ma za zadanie dotrzeć ciężarówką do lotniska wsiąść do c130 wylądować na drugim lotnisku przedrzeć się pod ostrzałem artyleryjskim do następnej ciężarówki która zawiezie ją do celu głównego misji.
Problem polega na tym że gdy już ma wsiąść do ostatniej ciężarówki to wsiada do niej tylko część grupy a jeden członek zasuwa na piechotę w dodatku w przeciwną stronę niż pokazuje waypoint jest jakiś sposób by się z tym uporać???

Jeśli to pomoże to obie ciężarówki są puste bez obsady kierowcy, Kierowca staje się członek drużyny.
Dziwi mnie tylko to że do 1 ciężarówki i do samolotu potrafią wsiąść a do 2 już nie.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: SaS TrooP »

Tak, dźwięki muszą zostać dodane osobno, ale to już inny temat :P
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: Andrew2 »

A nie wiesz jak rozwiązać ten następny problem z tym że nie wszyscy chcą wsiąść do ciężarówki ???
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Artyleria po raz 3

Post autor: LukeOne »

Witam i pozdrawiam, nie zakładam nowego tematu bo by mi poderznęli gardło i wyciągnęli język na wierzch a potem jeszcze zrzucili z mostu do wody, więc podczepię się pod ten. Jest taka sprawa że używam artylerii w sposób następujący:

http://community.bistudio.com/wiki/Artillery_Module

Wiecie wzywam artylerie za pomocą modułu SOM czyli spacja > łączność > wsparcie
z tym że mam taki problem, jak zrobić by pociski spadające na ziemię nie uderzały za każdym razem w to samo miejsce?
Co prawda jest rozrzut około 2 metrów ale bądźmy szczerzy gdy strzela np. moździerz to pociski spadają gdzie im się podoba. więc co muszę zrobić uzyskać większy rozrzut? Pozdrawiam.
combat ready
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”