Modul medyczny - modyfikacja
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Modul medyczny - modyfikacja
Majac podstawowy modul medyczny chcialbym moc wprowadzic w nim pare zmian:
- usniecie komunikatu na kanale strony(niebieskim) typu "aaaah!" gdy ktos oberwie,
- osoba ktora oberwie standardowo lezy na plecach i sie zwija, ale po udzieleniu pierwszej pomocy wraca do walki. Chce usunac mozliwosc czynnego powrotu do walki. Pierwsza pomoc ma polegac na "zatamowaniu krwawienia" i taka osoba ma dalej lezec i czekac na MEDEVAC,
- jest mozliwosc wyjmowania rannych z pojazdu, ale chcialbym ich rowniez w nich umieszczac.
Podejrzewam, ze da rade zastosowac te poprawki za pomoca skryptow, ale moja wiedza poki co jest zbyt uboga w tym zakresie, zebym mogl sam takie cos napisac.
Dzieki za odpowiedzi.
- usniecie komunikatu na kanale strony(niebieskim) typu "aaaah!" gdy ktos oberwie,
- osoba ktora oberwie standardowo lezy na plecach i sie zwija, ale po udzieleniu pierwszej pomocy wraca do walki. Chce usunac mozliwosc czynnego powrotu do walki. Pierwsza pomoc ma polegac na "zatamowaniu krwawienia" i taka osoba ma dalej lezec i czekac na MEDEVAC,
- jest mozliwosc wyjmowania rannych z pojazdu, ale chcialbym ich rowniez w nich umieszczac.
Podejrzewam, ze da rade zastosowac te poprawki za pomoca skryptow, ale moja wiedza poki co jest zbyt uboga w tym zakresie, zebym mogl sam takie cos napisac.
Dzieki za odpowiedzi.
Re: Modul medyczny - modyfikacja
co do aaaaaaaah! to nie pomogę zbytnio, wiki milczy na tematy tego modułu:
http://community.bistudio.com/wiki/First_Aid
co do pozostania, to możesz dodać eventhandler HandleHeal, który ci powie że zaczyna się leczenie, albo sprawdzać na uszkodzonym przez getdamage czy już uleczony. potem walniesz mu http://community.bistudio.com/wiki/setUnconscious i będzie leżał(chyba, możesz zamiast tego jakąś animację leżenia mu dodać)
wkładanie w jakim sensie? jak zajmie miejsce któreś i będzie sobie siedział to będzie ok?
http://community.bistudio.com/wiki/First_Aid
co do pozostania, to możesz dodać eventhandler HandleHeal, który ci powie że zaczyna się leczenie, albo sprawdzać na uszkodzonym przez getdamage czy już uleczony. potem walniesz mu http://community.bistudio.com/wiki/setUnconscious i będzie leżał(chyba, możesz zamiast tego jakąś animację leżenia mu dodać)
wkładanie w jakim sensie? jak zajmie miejsce któreś i będzie sobie siedział to będzie ok?
cfog skończył się na kill'em all
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Modul medyczny - modyfikacja
Dokladnie o to chodzi, zeby moc wsadzic takiego nieprzytomnego na "siedzisko" i ewakuowac.
Dzieki za powyzsze rady, zajme sie nimi w wolnej chwili.
Dzieki za powyzsze rady, zajme sie nimi w wolnej chwili.
Re: Modul medyczny - modyfikacja
Ja to nie korzystałbym z modułów (do dzisiaj nie wiem za bardzo o co w nich chodzi i nie wydają mi się zbyt ciekawe (przynajmniej z programistycznego punktu widzenia)), tylko zabrał się za stworzenie samemu takiego systemu od podstaw, dokładnie tak jak ma to działać.
Powiedz mi Ufo dokładnie jak to ma wyglądać, a ja podstaram się wolną chwilą coś takiego skrobnąć. (tylko zaznaczam, że ta wolna chwila może nie nadejść bardzo szybko
)
Powiedz mi Ufo dokładnie jak to ma wyglądać, a ja podstaram się wolną chwilą coś takiego skrobnąć. (tylko zaznaczam, że ta wolna chwila może nie nadejść bardzo szybko


Re: Modul medyczny - modyfikacja
ufoman pisze:Dokladnie o to chodzi, zeby moc wsadzic takiego nieprzytomnego na "siedzisko" i ewakuowac.
Dzieki za powyzsze rady, zajme sie nimi w wolnej chwili.
a nieprzytomny ma być tam "dociągnięty" czy też pojazd podchodzi pod niego?
cfog skończył się na kill'em all
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Modul medyczny - modyfikacja
Dociagniety.
Trance, jutro postaram sie opisac dokladniej jak chcialbym zeby wygladal modul medyczny.
Trance, jutro postaram sie opisac dokladniej jak chcialbym zeby wygladal modul medyczny.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lipca 2010, 11:47
- ID Steam:
- Numer GG: 15772047
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Skarżysko-Kam.
Re: Modul medyczny - modyfikacja
Po wgraniu moda SLX będziesz mógł wsadzać jednostki do pojazdów.Mam nadzieje, że chodzi o Arme II, bo do dodatku nie ma tego moda.
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Modul medyczny - modyfikacja
Nie wiem na ile moglbys wprowadzic zmiany za pomoca tylko skryptow, Trance. Addony mnie nie interesuja w ogole.
Ogolnie chcialbym zblizyc sie do panujacych realiow na polu bitwy.
Nie chodzi mi o zadne mechanizmy przy udzielaniu pierwszej pomocy, jak podawanie morfiny, masaz serca itd.
Pytaniem jest, jak bardzo mozna rozgraniczyc to gdzie sie oberwalo? W Armie noga to po prostu cala noga, nie ma podzialu na stope czy kolano. Ciezko tutaj w takim razie ocenic, czy rana ma byc wylaczajaca, czy nie wylaczajaca z walki. Jak ma sie sprawa z "drasnieciami"? Czy to mozliwe w armie, zeby otrzymac rane lekka w glowe?
Podstawowymi mechanizmami dla mnie by byly:
- po oberwaniu ranny kladzie sie na plecy i zwija z bolu(taki standard jak w module)
- mozliwosc ciagniecia/noszenia rannego
- mozliwosc wyjmowania i wkladania rannego do pojazdu
- kazdemu postrzelonemu musi zostac udzielona pierwsza pomoc w ciagu konkretnego czasu w zaleznosci od strefy oberwania oraz musi byc ewakuowany do szpitala polowego, w przeciwnym wypadku umiera:
*rana glowy - w ciagu 3 minut pierwsza pomoc, 30 minut do szpitala
*rana reki - w ciagu 15 minut pierwsza pomoc, 2h do szpitala
*rana tulowia - w ciagu 10 minut pierwsza pomoc, 1h do szpitala
*rana nogi - w ciagu 20 minut pierwsza pomoc, 2h do szpitala
- mozliwosc utraty przytomnosci(ciemny ekran jak w ACE)
- symulacja "smiertelnosci" w zaleznosci od postrzalu:
*chodzi o to, ze obecnie 2 strzaly w nogi i jegomosc umiera. Chcialbym tego uniknac, zwiekszajac swego rodzaju "odpornosc" na postrzaly. Oczywistym jest, ze juz po pierwszym czy drugim postrzale w tulow taka osoba zostalaby wykluczona z walki, ale nie powinno to powodowac jej natychmiastowej smierci. Swego czasu czytalem pewne statystyki i realia sa takie, ze tylko 1/9 postrzalow konczy sie smiercia zolnierza.
Czyli w skrocie np:
*rana glowy - (smierc)/(wylaczenie z walki = utrata przytomnosci)
*rana reki - rana lekka/wylaczenie z walki
*rana tulowia - wylaczenie z walki
*rana nogi - rana lekka/wylaczenie z walki
Rana lekka oznacza zwyczajowa "trzesawke" rak lub niemoznosc chodzenia.
Powyzsze szczegoly dotyczace czasu, czy interpretacji rany to tylko przyklady. Dopiero jesli okaze sie, ze takie cos jest mozliwe do zastosowania za pomoca skryptu, wtedy bedzie mozna pomyslec o proporcjach jak i innych szczegolach.
Ogolnie chcialbym zblizyc sie do panujacych realiow na polu bitwy.
Nie chodzi mi o zadne mechanizmy przy udzielaniu pierwszej pomocy, jak podawanie morfiny, masaz serca itd.
Pytaniem jest, jak bardzo mozna rozgraniczyc to gdzie sie oberwalo? W Armie noga to po prostu cala noga, nie ma podzialu na stope czy kolano. Ciezko tutaj w takim razie ocenic, czy rana ma byc wylaczajaca, czy nie wylaczajaca z walki. Jak ma sie sprawa z "drasnieciami"? Czy to mozliwe w armie, zeby otrzymac rane lekka w glowe?
Podstawowymi mechanizmami dla mnie by byly:
- po oberwaniu ranny kladzie sie na plecy i zwija z bolu(taki standard jak w module)
- mozliwosc ciagniecia/noszenia rannego
- mozliwosc wyjmowania i wkladania rannego do pojazdu
- kazdemu postrzelonemu musi zostac udzielona pierwsza pomoc w ciagu konkretnego czasu w zaleznosci od strefy oberwania oraz musi byc ewakuowany do szpitala polowego, w przeciwnym wypadku umiera:
*rana glowy - w ciagu 3 minut pierwsza pomoc, 30 minut do szpitala
*rana reki - w ciagu 15 minut pierwsza pomoc, 2h do szpitala
*rana tulowia - w ciagu 10 minut pierwsza pomoc, 1h do szpitala
*rana nogi - w ciagu 20 minut pierwsza pomoc, 2h do szpitala
- mozliwosc utraty przytomnosci(ciemny ekran jak w ACE)
- symulacja "smiertelnosci" w zaleznosci od postrzalu:
*chodzi o to, ze obecnie 2 strzaly w nogi i jegomosc umiera. Chcialbym tego uniknac, zwiekszajac swego rodzaju "odpornosc" na postrzaly. Oczywistym jest, ze juz po pierwszym czy drugim postrzale w tulow taka osoba zostalaby wykluczona z walki, ale nie powinno to powodowac jej natychmiastowej smierci. Swego czasu czytalem pewne statystyki i realia sa takie, ze tylko 1/9 postrzalow konczy sie smiercia zolnierza.
Czyli w skrocie np:
*rana glowy - (smierc)/(wylaczenie z walki = utrata przytomnosci)
*rana reki - rana lekka/wylaczenie z walki
*rana tulowia - wylaczenie z walki
*rana nogi - rana lekka/wylaczenie z walki
Rana lekka oznacza zwyczajowa "trzesawke" rak lub niemoznosc chodzenia.
Powyzsze szczegoly dotyczace czasu, czy interpretacji rany to tylko przyklady. Dopiero jesli okaze sie, ze takie cos jest mozliwe do zastosowania za pomoca skryptu, wtedy bedzie mozna pomyslec o proporcjach jak i innych szczegolach.
Re: Modul medyczny - modyfikacja
A jak się wrzuca w edytorze moduł obrażeń z ACE to trzeba jeszcze wrzucić symulacje/akcje?
nick w grze: Jasina
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Modul medyczny - modyfikacja
Tylko moduł ACE. Bez synchronizacji.
Re: Modul medyczny - modyfikacja
dzięki bo ja zawsze wrzucałem ACE a potem synchronizowałem
nick w grze: Jasina