A2OA: Pierwsze wrażenia

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2OA

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
GenerałKyrwa
Posty: 63
Rejestracja: 27 maja 2010, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Elektrozavodzk

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: GenerałKyrwa »

Teraz ja przedstawie swoje pierwsze wrażenia. Według mnie "Operation arrowhead" jest swietnym dodatkiem do świetnej army 2.Bardzo fajna kampania która ma jeden minus-jest boleśnie krótka.Świetne sa też nowe misje pojedyńcze, treningi oraz dużo nowego sprzętu dla niebieskich i czerwonych.Niezły jest także soundtrack oraz nowe mapy które daja nowe możliwośći do tworzenia misji i kampanii. Multi też niczego sobie wystarczy zebrać ekipie i swietny coop gwarantowany :D .
Minusy, Krótka kampania i.. tyle.

Plusy:
-Kampania
-misje pojedyńcze, Treningi
-dużo nowych zabawek
-świetnie zaprojektowane mapy (Prócz pustyni :) )
Minusy:
-Krótka kampania
Dallas
Posty: 10
Rejestracja: 04 lipca 2010, 21:50
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: Dallas »

Moim zdaniem Operation Arrowhead, to pierwsza gra, która konkretnie i poważnie nawiązuje do klimatu Bliskiego Wschodu. Autorzy inspirowani Afganistanem, oddali cały kanon. W Takistanie można dostrzec takie smaczki jak "Tank Graveyard" - Zobacz. Do tego ciekawe zróżnicowanie terenu, po pasma górskie, przełęcze i pobliskie prowincje, pustynię kamienistą, w końcu pola naftowe - całość naprawdę zapiera dech w piersiach i stwarza tym samym zupełnie nowe podejście taktyczno-strategiczne. Surowy klimat Takistanu od razu daje się we znaki. OA, daje nam całkiem nowe realia walki w nocy. Kogo pociąga taki teatr działań, kogo inspiruje Bliski Wschód, ten z pewnością pokocha Takistan.

PLUSY:

- Miażdżący klimat
- Poprawiona grafika i udźwiękowienie
- Plecaki (proste intuicyjne ich użycie)
- Zerowanie broni
- latarki, laserki...duperelki
- Efekty (przejeżdżający ciężki sprzęt, eksplozje - trzęsie się obraz)
- Nowy arsenał odpowiadający Realiom Takistanu (Afganistanu).
- Niezła optymalizacja
- Poprawiona fizyka całości (np. turbulencje w myśliwcu)

MINUSY:

- Hmmm...szkoda, że doba ma tylko 24h ;)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: SaS TrooP »

Pograłem trochę w Arrowheada - produkcja dobra, ale nie miażdżąca.
Grafika jest bardzo ładna, już mniej uderza rozpływanie się drzewek, efekty świetlne też wydają mi się lepsze, ogólnie grafika trzyma poziom.
Po raz pierwszy w wypadku BISu mogę powiedzieć prawie same dobrze rzeczy o dźwięku: nowe bronie są naprawdę fajnie nagrane, acz IMO zbyt cicho, ale niestety stare karabiny mają fatalne dźwięki z vanilli ArmA 2 (z M14 nie da się po prostu strzelać, uszy bolą..). Moje serce podbił Sa58, którego zresztą ogólnie bardzo lubię. Głosy postaci znacznie lepsze, naprawdę nie ma się do czego doczepić, jedynie co to Czesi nie mówią po czesku, a przecież można by wrzucić czarnoruski, który jest czeskim z innymi słowami i minimalnymi zmianami gramatycznymi. Niemcy nie mówią po niemiecku, ale można to olać - w końcu oni są tylko dodatkiem, i to małym. Soundtrack jak zwykle bardzo dobry, Matejka wie co robić.
Takistan jest fajny, ale nie powalił mnie, z tym, że jeszcze aż tyle na nim nie grałem (więc proszę mnie ostro poprawiac, jeśli piszę bzdury). Jestem fanboyem BISu i ACEa, lecz pozwolę sobie zarzucić tępionym przeze mnie (ale tylko w tej grze!) Project Reality:
http://www.youtube.com/watch?v=HfMZGTmNLjY

To jest istniejąca naprawdę dolina Korangal/Korengal. Możliwe, że Takistan nie jest wzorowany na tej części Afghanu i naturalnie rozumiem, że tak gra jest genialna poprzez wspieranie ogromnych przestrzeni, ale Afghan to przede wszystkim piechota i chciałbym widzieć wąskie górskie ścieżki i zdecydowanie nieco więcej skał z kiszłakami na zboczach gór - a chwilowo niestety nie zobaczyłem...
Ogromnym plusem są budynki, do każdego można wejść i definitywnie nie są puste w środku.

Jeśli chodzi o gameplay, no jest fajnie, ale i tak wolę ACEa, sorry :P
Najlepszym IMHO ficzerem jest genialne wręcz trzęsienie się obrazu. Nareszcie strzelcom KM, wyraźnie dopakowanym w jedynce nie będzie zbyt łatwo. Zauważyłem (nie wiem jak wy), wyraźne zmiany/ulepszenia w AI. Kiedy bawiłem się Takistańczykami w szturm na małą wioskę, żołnierze profesjonalnie zaszturmowali wejścia, osłaniając się w sposób zbliżony do oryginału (jeden poleciał przed siebie, drugi wypadł na prawą flankę, trzeci na lewą, czwarty osłonił drzwi, a piąty klęczał plecami i osłaniał tyły :o etc.)
Przeszedłem misje pojedyncze, większość mi się podobała, fajnie zrobione lasery i termowizja, acz jej ogólna dostępność jest zdecydowanie przegięta, tak samo optyki nocnej, acz tu mniej.
Kampanię ruszyłem, ale znudziła mnie, do tego trzeba dowodzić AIkami, a ja ich nie lubię, bo są jakieś 5 razy za wolne.

Multi na samym OA jeszcze nie ruszałem, ale jak ruszę to raczej z ACEm 1.5 - uproszczenia są IMHO zbyt duże, tak jak samowystarczalne rambo na publikach w Armie 2, gdzie nie dało się pograć zespołowo - ale i tak jest lepiej niż w BFie 2 czy w czymś w tym stylu, więc de facto nie narzekam, jeśli nie gram -tion.
Awatar użytkownika
parasite
Posty: 22
Rejestracja: 13 października 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 3041272
ID gracza: 0
Kontakt:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: parasite »

Na pierwszy ogień poszło demo OA. Grafika jakby ładniejsza jednak wszystko wyglądało tak, jakbym nie spał ze dwa dni. Wszędzie śmietana - albo faktycznie byłem zmęczony :) Ucuzcia - mieszane. Fajnie się leciało, ale misja zdecydowania za krótka. Do tego demo nie pożyczyło sobie ustawień klawiszologii z podstawki. Przyszedł czas i na pełną OA. Tutaj miłe zaskoczenie, wgrywając co prawda najnowszego patcha i po uprzednim grzebaniu w opcjach, które są identyczne - przyszedł czas na singla. Mapa ładna, przemyślana co da się zauwazyć będąc w niektórych miejscach, jednocześnie celując w przeciwnika. Śmietanki z dema już nie zauważyłem. Dziwnym trafem jednak gra wydaje się pożerać więcej zasobów. Przy AA, rozdz. 1920 i max cieniach gra chodzi u mnie na 20 klatkach ?!(!) Trochę jest to irytujące, bo wydaje się jakby była mniej szczegółowa, a jednak Arma2 (może się mylę, ale przy dużej ilości AI i kilku "ruchach" granatami chodzi co najmniej 2x szybciej. Może to jeszcze kwestia przyszłych patchy, ale najważniejsze, że multiplayer śmiga aż miło - lagi oczywiście nadal są jednak także w zależności w co się gra. Ostatni tryb jaki sprawdzałem to AAS gdzie serwer 60 osobowy w całości był zajęty. Na grę narzekać się nie dało :)

Poza tym sami widzicie, że scena zaczęła wypuszczać już mody i misje w parę dni po premierze. Polecam tytuł, dla znawców oczywiście 'must have' chociażby dlatego, że Bohemii i chłopakom należy się podziękowanie za to, że robią to co robią i ze ścieżki nie zbaczają. Gry są co prawda zbugowane ale Panowie nad nimi siedzą od początku do końca wypuszczając co rusz to nowe patche. Do tego cena... względem tytułów, które ostatnio wyszły lub wychodzą - jest wręcz śmieszna. Wstyd było by nawet ssać tego typu pozycje z torrentów. W końcu jak inaczej podziękować twórcom jak nie poprzez zakup ich produktu.

Operation Arrowhead jest troszkę inny niż podstawka, jednak nie odbiega zbytnio od niej przez co gra się tak samo dobrze.
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: Maćko »

jeśli używasz postefektów na poziomie wyższym niż "nisko" to będzie dużo mniej FPS - nisko w OA to jak wysoko w A2.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
TxP
Posty: 2
Rejestracja: 01 września 2010, 15:12
ID Steam:
Numer GG: 9290833
ID gracza: 209307
Lokalizacja: Gdynia

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: TxP »

To może i ja napiszę coś od siebie.
Arma, Arma2 i OA to gry, a raczej symulatory na które armia amerykańska wykładała spore miliony. Wszystko to miało służyć szkoleniu szeregowych przed wysłaniem na różne fronty. Gdzieś na komputerze mam zdjęcia jak wyglądają takie kabiny... 25 wiek :plane
Jednak że gra spodobała się nie tylko oficerom, ale też i ich dzieciom, to mamy okazję kupić te tytuły w sklepach.
Symulator to symulator, czyli program starający się naśladować prawdziwe zachowania ludzi, rzeczy i zjawisk, a do tego jest potrzebna potężna moc obliczeniowa. Dziwię sie jak włączam OA i działa mi na 60-70fps na 1920x1080, efekty 3D na tyle samo. Cała reszta też na maxa, prócz anty-aliasingu i filtrowania anizotropowego, które mam wyłączone. Postefekty też wyłączam bo robią mleko.

Się rozpędziłem i straciłem wątek... :coffee i już go nie odzyskam. Przynajmniej dziś.
Btw, nie narzekajcie tak na Takistańczyków w grze, bo mają SCUD-a..., a to jest chyba najpotężniejsza broń w grze... :violent
Tyskie
Posty: 100
Rejestracja: 28 marca 2007, 14:19
ID Steam:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: Tyskie »

thisrox pisze:...ale gracze single player zostali pokrzywdzeni kampania zawiera zaledwie 7(sic))
Arma to jest sandbox - chodzi o to żebyś siedział w edytorze. Kampanie dają jako uzupełnienie do tutoriala.
Obrazek

AKA Turek ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 Operation Arrowhead”