Jak rozumiem normalnie tworzy się żołnierza poleceniem createUnit.
Ale createUnit nie zwraca obiektu "żołnierz", co można obejść przez parametr createUnit, np. "myunit = this".
Funkcja createVehicle zwraca obiekt. Jednocześnie żołnierze są Man Class Vehicles. Czy oznacza to, że można tworzyć żołnierza funkcją createVehicle - co umożliwiłoby nieużywanie globalnej zmiennej myunit (patrz wyżej)?
Jeżeli można - to jak rozwiązana jest sprawa grupy/AI dowiązanej do tak wykreowanego? Próbował ktoś z was takich rzeczy?
Czy żołnierz to vehicle?
Moderator: Inkwizytor
Re: Czy żołnierz to vehicle?
Są 2 możliwości użycia createUnit, ja zawsze używam tej: http://community.bistudio.com/wiki/createUnit_array i zwraca ona nowoutworzoną jednostkę.
To by chyba załatwiło sprawę?
To by chyba załatwiło sprawę?
Re: Czy żołnierz to vehicle?
Ciekawi mnie, jak wygląda "obiektowość" w ArmA. Według BIS żołnierz jest pojazdem:
Wywołanie konstruktora klasy bazowej vehicle dla klasy pochodnej person może być złym pomysłem, bo nie zostaną dostarczone dane, potrzebne do funkcjonowania obiektu klasy person (konstruktor vehicle nic nie wie o tym jak zbudowana jest klasa person)?
Podobnie - kasowanie żołnierza robi się przez deleteVehicle.Returns array of type names of all a vehicles (soldier unit is also a vehicle) magazines.
http://community.bistudio.com/wiki/magazines
Wywołanie konstruktora klasy bazowej vehicle dla klasy pochodnej person może być złym pomysłem, bo nie zostaną dostarczone dane, potrzebne do funkcjonowania obiektu klasy person (konstruktor vehicle nic nie wie o tym jak zbudowana jest klasa person)?