Czy żołnierz to vehicle?

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Czy żołnierz to vehicle?

Post autor: smar »

Jak rozumiem normalnie tworzy się żołnierza poleceniem createUnit.

Ale createUnit nie zwraca obiektu "żołnierz", co można obejść przez parametr createUnit, np. "myunit = this".

Funkcja createVehicle zwraca obiekt. Jednocześnie żołnierze są Man Class Vehicles. Czy oznacza to, że można tworzyć żołnierza funkcją createVehicle - co umożliwiłoby nieużywanie globalnej zmiennej myunit (patrz wyżej)?

Jeżeli można - to jak rozwiązana jest sprawa grupy/AI dowiązanej do tak wykreowanego? Próbował ktoś z was takich rzeczy?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Czy żołnierz to vehicle?

Post autor: kondor »

Są 2 możliwości użycia createUnit, ja zawsze używam tej: http://community.bistudio.com/wiki/createUnit_array i zwraca ona nowoutworzoną jednostkę.
To by chyba załatwiło sprawę?
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Czy żołnierz to vehicle?

Post autor: smar »

Ciekawi mnie, jak wygląda "obiektowość" w ArmA. Według BIS żołnierz jest pojazdem:
Returns array of type names of all a vehicles (soldier unit is also a vehicle) magazines.
http://community.bistudio.com/wiki/magazines
Podobnie - kasowanie żołnierza robi się przez deleteVehicle.

Wywołanie konstruktora klasy bazowej vehicle dla klasy pochodnej person może być złym pomysłem, bo nie zostaną dostarczone dane, potrzebne do funkcjonowania obiektu klasy person (konstruktor vehicle nic nie wie o tym jak zbudowana jest klasa person)?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”