[PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Moderator: Inkwizytor
[PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Witam , przeszukałem neta na temat takich experymentów , no i rzeczywiście nic nie znalazłem.
WAŻNE : Nie idź na bossa i przeczytaj to a nie leć prosto do linku , nie jesteś wszechwiedzący. Możesz coś źle zrobić.
Postanowiłem sam taki experyment zrobić. Okazało się , że można do ofp zastosować biblioteki DirectX8. Więc ściągnąłem takie biblioteki i skopiowałem do głównego folderu z grą. Potem spojżałem dokładniej na ENBSeries i znalazłem plik enbconvertor.ini ! Pozwala on na podpięcie się DirectX 9.0 i wyżej do każdej gry bazującej na DirectX ! Można nawet zrobić to z DirectX10/11 lecz na tą chwilę nie mam Visty/Sevena tylko XP i nie moge tego sprawdzić. No ale co nam po zwykłej bibliotece DirectX9. To ja szybko wchodze na stronę EnbSeries i ściągam . Zamieniam pliki , i niewiarygodne ! Działa !
Wszystkie smaczki takie jak : bloom , depthOfField , motion blur , crt rendering , shader 3.0 można zastosować. Znalazłem tutoriala jak zrobić "hook" z tymi bibliotekami i w najbliższym czasie dodam water shader no i bump mapping.
Minusy to motion blur , bo nie można ustawić za wysokiego. Podczas lotu helikopterem , samolotem. W ofp silnik gry wprawia kamerę w drgania a to w połączeniu z blurem daje masakryczny widok , może to dla innych będzie ładnie wyglądało , ale tak naprawde nic nie widać poza "sraczką" .
DepthOfField nie ma wpływu na grę ponieważ po użyciu zooma np. w snajperce dalej widać normalny obraz.
Aby zniwelować zamazany obraz postaci w trybie trzeciej osoby wystarczy pokombinować z ustawieniami depthOfField.
Tuta screenshot dla niedowiarków (Nie włączyłem wszystkiego !) :
Gra nie klatkuje , normalnie 30FPS.
CPU : AMD Athlon 64 +3000 3,1GHZ --------
RAM : 1GB | = Nie komentować , wiem że ograniczają siebie nawzajem
Grafa : ATI Radeon HD4670 1GB 128Bit------
Nie zauważyłem też spadku FPS podczas jakiejkolwiek akcji...
Mod do pobrania (Uwaga README.txt jest w języku angielskim , jako że później wrzuce to na inne fora)
http://www.megaupload.com/?d=T3EIYDR6
Pozdrawiam i polecam , Supra36
WAŻNE : Nie idź na bossa i przeczytaj to a nie leć prosto do linku , nie jesteś wszechwiedzący. Możesz coś źle zrobić.
Postanowiłem sam taki experyment zrobić. Okazało się , że można do ofp zastosować biblioteki DirectX8. Więc ściągnąłem takie biblioteki i skopiowałem do głównego folderu z grą. Potem spojżałem dokładniej na ENBSeries i znalazłem plik enbconvertor.ini ! Pozwala on na podpięcie się DirectX 9.0 i wyżej do każdej gry bazującej na DirectX ! Można nawet zrobić to z DirectX10/11 lecz na tą chwilę nie mam Visty/Sevena tylko XP i nie moge tego sprawdzić. No ale co nam po zwykłej bibliotece DirectX9. To ja szybko wchodze na stronę EnbSeries i ściągam . Zamieniam pliki , i niewiarygodne ! Działa !
Wszystkie smaczki takie jak : bloom , depthOfField , motion blur , crt rendering , shader 3.0 można zastosować. Znalazłem tutoriala jak zrobić "hook" z tymi bibliotekami i w najbliższym czasie dodam water shader no i bump mapping.
Minusy to motion blur , bo nie można ustawić za wysokiego. Podczas lotu helikopterem , samolotem. W ofp silnik gry wprawia kamerę w drgania a to w połączeniu z blurem daje masakryczny widok , może to dla innych będzie ładnie wyglądało , ale tak naprawde nic nie widać poza "sraczką" .
DepthOfField nie ma wpływu na grę ponieważ po użyciu zooma np. w snajperce dalej widać normalny obraz.
Aby zniwelować zamazany obraz postaci w trybie trzeciej osoby wystarczy pokombinować z ustawieniami depthOfField.
Tuta screenshot dla niedowiarków (Nie włączyłem wszystkiego !) :
Gra nie klatkuje , normalnie 30FPS.
CPU : AMD Athlon 64 +3000 3,1GHZ --------
RAM : 1GB | = Nie komentować , wiem że ograniczają siebie nawzajem
Grafa : ATI Radeon HD4670 1GB 128Bit------
Nie zauważyłem też spadku FPS podczas jakiejkolwiek akcji...
Mod do pobrania (Uwaga README.txt jest w języku angielskim , jako że później wrzuce to na inne fora)
http://www.megaupload.com/?d=T3EIYDR6
Pozdrawiam i polecam , Supra36
- Forrestal
- Posty: 1738
- Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
- ID Steam:
- Numer GG: 3201083
- ID gracza: 2006531
- Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
- Kontakt:
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Juz dawno temu pewien ludz podobna rzecz wymyslil DXDLL sie to zwie
Ale jesli to co mowisz dziala z DX11 to jest to napewno rzecz do zreserchowania
Ale jesli to co mowisz dziala z DX11 to jest to napewno rzecz do zreserchowania
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Sprawdzałem te "DXDLL" to nie to samo... połowy efektów jakie ma ENBSeries mod ten tego nie posiada.
Zresztą DXDLL bazuje na DX8
.
Oczywiście można to zrobić z DX10/11 tylko biblioteki te trzeba przerobić aby odrazu symulowały te efekty , jak to zrobiono w ENBSeries z bibliotekami DX9.
--------
Tak uciekając od tematu robie grę bazującą na ofp z PhysX . Render już mam zrobiony.
Dalej gram w OFP , połowa zapomniała o tym wspaniałym klasyku. OFP2/ARMA2 ujdzie.
Zresztą DXDLL bazuje na DX8
.
Oczywiście można to zrobić z DX10/11 tylko biblioteki te trzeba przerobić aby odrazu symulowały te efekty , jak to zrobiono w ENBSeries z bibliotekami DX9.
--------
Tak uciekając od tematu robie grę bazującą na ofp z PhysX . Render już mam zrobiony.
Dalej gram w OFP , połowa zapomniała o tym wspaniałym klasyku. OFP2/ARMA2 ujdzie.
- Forrestal
- Posty: 1738
- Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
- ID Steam:
- Numer GG: 3201083
- ID gracza: 2006531
- Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
- Kontakt:
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Tak szczerze to nie zobaczysz roznicy pomiedzy DX9/10/11. Ta nakladka dodaje pewne efekty ale nie odda efektow zaimplementowanych standardowo. Obraz jest latwo przwchwycic i poddac go obrobce ale jak masz zamiar obsluzyc PhysX'a to nie wiem. To juz jest naprawde duzo roboty koderskiej a nie stworzenie jakiegos prostego konfigu
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Mówie ci że już mam prawie zrobione to , physx działa , dodaje teraz system odrywania kończyn z physx , bazujący np. na drzewach w crysis , tylko że będzie można urwać kończyne w każdym miejscu , z dokładnością co do milimetra
Zrobiłem przykładową mape i trigger który opycha . Kolizja jest piękna.
Zrobiłem przykładową mape i trigger który opycha . Kolizja jest piękna.
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 18:36 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Poszczególne ściany będą się poprostu niszczyć (jako animacje) , podczas kolizji z jakimś obiektem który w nią wjedzie. Tylko dachy będą fizyczne.
Będe miał problem z dodaniem edytora map , kompletna klapa , bardzo dużo roboty. Mam nadzieje , że nikt nie będzie szarżować z ilością graczy npc. Nie testowałem jeszcze odrywania kończyn , ale jestem na 100% pewien że gdyby wybuchła c4 pomiędzy 50npc tak jak to było możliwe w OFP to będzie crash.
Będe miał problem z dodaniem edytora map , kompletna klapa , bardzo dużo roboty. Mam nadzieje , że nikt nie będzie szarżować z ilością graczy npc. Nie testowałem jeszcze odrywania kończyn , ale jestem na 100% pewien że gdyby wybuchła c4 pomiędzy 50npc tak jak to było możliwe w OFP to będzie crash.
- Forrestal
- Posty: 1738
- Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
- ID Steam:
- Numer GG: 3201083
- ID gracza: 2006531
- Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
- Kontakt:
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
W jaki sposob modyfikujesz modele i przygotowujesz ragdolle?
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
3DS Max , a ragdolle to poprostu idle animation , które silnik zamienia na rigid dynamic body
- MadMax
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 13:57
- ID Steam:
- Numer GG: 12332081
- ID gracza: 402436
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
supra36 czy cos trzeba zmienić w tym pliku enbconvertor.ini, a najlepiej jak byś swoje pliki enbconvertor.ini i enbseries.ini spakował wrzucił na sendspaca i podał linka do nich.
Chcę porównac ze swoimi. Tak..., hmmm.. to może być hit sezonu
z góry dziękuję
Chcę porównac ze swoimi. Tak..., hmmm.. to może być hit sezonu
z góry dziękuję
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)
Jak tam te Twoje cuda do OFPa?
...
...
Jestem BIS fanboyem!
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net