[PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

OFP - Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, opracowania, poradniki

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
supra36
Posty: 6
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 19:53
ID Steam:
ID gracza: 0

[PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: supra36 »

Witam , przeszukałem neta na temat takich experymentów , no i rzeczywiście nic nie znalazłem. :ohno

WAŻNE : Nie idź na bossa i przeczytaj to a nie leć prosto do linku , nie jesteś wszechwiedzący. Możesz coś źle zrobić.

Postanowiłem sam taki experyment zrobić. Okazało się , że można do ofp zastosować biblioteki DirectX8. Więc ściągnąłem takie biblioteki i skopiowałem do głównego folderu z grą. Potem spojżałem dokładniej na ENBSeries i znalazłem plik enbconvertor.ini ! Pozwala on na podpięcie się DirectX 9.0 i wyżej do każdej gry bazującej na DirectX ! Można nawet zrobić to z DirectX10/11 lecz na tą chwilę nie mam Visty/Sevena tylko XP i nie moge tego sprawdzić. No ale co nam po zwykłej bibliotece DirectX9. To ja szybko wchodze na stronę EnbSeries i ściągam . Zamieniam pliki , i niewiarygodne ! Działa !

Wszystkie smaczki takie jak : bloom , depthOfField , motion blur , crt rendering , shader 3.0 można zastosować. Znalazłem tutoriala jak zrobić "hook" z tymi bibliotekami i w najbliższym czasie dodam water shader no i bump mapping.

Minusy to motion blur , bo nie można ustawić za wysokiego. Podczas lotu helikopterem , samolotem. W ofp silnik gry wprawia kamerę w drgania a to w połączeniu z blurem daje masakryczny widok , może to dla innych będzie ładnie wyglądało , ale tak naprawde nic nie widać poza "sraczką" ;) .

DepthOfField nie ma wpływu na grę ponieważ po użyciu zooma np. w snajperce dalej widać normalny obraz.

Aby zniwelować zamazany obraz postaci w trybie trzeciej osoby wystarczy pokombinować z ustawieniami depthOfField.

Tuta screenshot dla niedowiarków (Nie włączyłem wszystkiego !) :

Obrazek

Gra nie klatkuje , normalnie 30FPS.

CPU : AMD Athlon 64 +3000 3,1GHZ --------
RAM : 1GB | = Nie komentować , wiem że ograniczają siebie nawzajem :|
Grafa : ATI Radeon HD4670 1GB 128Bit------

Nie zauważyłem też spadku FPS podczas jakiejkolwiek akcji...

Mod do pobrania (Uwaga README.txt jest w języku angielskim , jako że później wrzuce to na inne fora)

http://www.megaupload.com/?d=T3EIYDR6

Pozdrawiam i polecam , Supra36
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: Forrestal »

Juz dawno temu pewien ludz podobna rzecz wymyslil DXDLL sie to zwie ;)

Ale jesli to co mowisz dziala z DX11 to jest to napewno rzecz do zreserchowania :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
supra36
Posty: 6
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 19:53
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: supra36 »

Sprawdzałem te "DXDLL" to nie to samo... połowy efektów jakie ma ENBSeries mod ten tego nie posiada.

Zresztą DXDLL bazuje na DX8 ;)

.

Oczywiście można to zrobić z DX10/11 tylko biblioteki te trzeba przerobić aby odrazu symulowały te efekty , jak to zrobiono w ENBSeries z bibliotekami DX9.


--------

Tak uciekając od tematu robie grę bazującą na ofp z PhysX . :) Render już mam zrobiony.

Dalej gram w OFP , połowa zapomniała o tym wspaniałym klasyku. OFP2/ARMA2 ujdzie.
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: Forrestal »

Tak szczerze to nie zobaczysz roznicy pomiedzy DX9/10/11. Ta nakladka dodaje pewne efekty ale nie odda efektow zaimplementowanych standardowo. Obraz jest latwo przwchwycic i poddac go obrobce ale jak masz zamiar obsluzyc PhysX'a to nie wiem. To juz jest naprawde duzo roboty koderskiej a nie stworzenie jakiegos prostego konfigu ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
supra36
Posty: 6
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 19:53
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: supra36 »

Mówie ci że już mam prawie zrobione to , physx działa , dodaje teraz system odrywania kończyn z physx , bazujący np. na drzewach w crysis , tylko że będzie można urwać kończyne w każdym miejscu , z dokładnością co do milimetra :)

Zrobiłem przykładową mape i trigger który opycha . Kolizja jest piękna.
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: Rainbow »

:o
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 18:36 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
supra36
Posty: 6
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 19:53
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: supra36 »

Poszczególne ściany będą się poprostu niszczyć (jako animacje) , podczas kolizji z jakimś obiektem który w nią wjedzie. Tylko dachy będą fizyczne.

Będe miał problem z dodaniem edytora map , kompletna klapa , bardzo dużo roboty. Mam nadzieje , że nikt nie będzie szarżować z ilością graczy npc. Nie testowałem jeszcze odrywania kończyn , ale jestem na 100% pewien że gdyby wybuchła c4 pomiędzy 50npc tak jak to było możliwe w OFP to będzie crash.
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: Forrestal »

W jaki sposob modyfikujesz modele i przygotowujesz ragdolle?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
supra36
Posty: 6
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 19:53
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: supra36 »

3DS Max , a ragdolle to poprostu idle animation , które silnik zamienia na rigid dynamic body :)
Awatar użytkownika
MadMax
Posty: 26
Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 13:57
ID Steam:
Numer GG: 12332081
ID gracza: 402436

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: MadMax »

supra36 czy cos trzeba zmienić w tym pliku enbconvertor.ini, a najlepiej jak byś swoje pliki enbconvertor.ini i enbseries.ini spakował wrzucił na sendspaca i podał linka do nich.
Chcę porównac ze swoimi. Tak..., hmmm.. to może być hit sezonu :1th

z góry dziękuję
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [PORADINK]ENBSeries w OFP (Eureka !)

Post autor: Matte »

Jak tam te Twoje cuda do OFPa?
...
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja / FAQ / Singleplayer / Multiplayer / Klany”