"Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
malomowny18
Posty: 36
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
ID Steam:

"Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: malomowny18 »

Witam

Od jakiegoś czasu w Armie 2, w edytorze doświadczam następujacej sytuacji:

Tworze misje, np pluton vs pluton. Po jakimś czasie, gdy jest już kilku zabitych gra tak zwalnia, ale tylko w "określonym" miejscu/kierunku, na który patrzę.

NP mamy mapę i kierunki N, S , E, W. Gdy sobie biegnę, patrzę na N, S, E jest ok, ale np gdy tylko spoglądam na W, to od razu FPS'y lecą i gra po prostu zwalnia, że nie da się grać. Czym może być to spowodowane?, zwlaszcza ze na poczatku jest ok?

Mój sprzęt:
Intel Core 2 Duo E8400, 3.00GHz
Asus Radeon HD 4850 1GB
4 GB RAM Patriot
Amacrox Warrior 500W
Win XP SP3

proszę o pomoc

Refresh
malomowny18
Posty: 36
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
ID Steam:

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: malomowny18 »

odświeżam
Awatar użytkownika
Nexus
Posty: 87
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 07:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: Nexus »

A czy na kierunku na który spowalnia nie ma jakiegoś większego skupiska obiektów?
Obrazek
Obrazek
malomowny18
Posty: 36
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
ID Steam:

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: malomowny18 »

Czasem są np trupy, a czasem nie ma nic
malomowny18
Posty: 36
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
ID Steam:

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: malomowny18 »

Nikt nie może odpowiedzieć?
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: ufoman »

Najwyrazniej nie. Podnoszac sobie w ten sposob temat sprawiasz, ze swierzbi mi palec nad klawiszem "delete".
malomowny18
Posty: 36
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
ID Steam:

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: malomowny18 »

po prostu może ktoś miał podobny problem,
nie zamierzam tu offtopować, więc niech cie nie świerzbi ten palec tak.
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: PROCIK »

Tak myślę ze nie zwalnia ci z powodu tego, ze patrzysz na jakiś kierunek, po prostu zwracasz się w kierunku jakiegoś obiektu lub grupy objektów i komp się dławi. Problem może być ogólnie w wydajności twojego kompa lub w konfiguracji jego podzespołów lub po prostu może masz coś skopane w systemie (wirus,sterowniki) co może wpływać na wydajność i wymianę danych miedzy podzespołami komputera. Najskuteczniejsza metoda ale i kosztowna jest po prostu zmiana kompa na mocniejszy lub ekonomiczna wersja to "prześwietlenie" problemu i zabawa z konfiguracja obecnego (może coś zaczyna siadać i powoduje problemy z wydajnością) Opcja ekonomiczna jest tania :) ale czasochłonna i nie zawsze daje rezultaty, opcja droższa jest w 99% skuteczna i mniej czasu zajmuje. Wybór należny do ciebie :)
malomowny18
Posty: 36
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
ID Steam:

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: malomowny18 »

Z tym że mój komp jest nowy, więc nie sądze by była to wina sprzętu. Żadnych wirusów czy problemów ze sterownikami nie ma.
Czy to możliwe że gra tak "działa" bo nie jest w ogóle spatchowana?
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: PROCIK »

Wszystko jest możliwe ;)
Nie mam informacji na ile nowe patche poprawiają wydajność, ale zawsze lepiej mieć najnowszy.
Co do gry to "uroda" jej jest taka ze w edytorze i w kampanii w 100% obciążony jest twój komputer. Przelicza on fizykę, steruje AI i oczywiście generuje grafikę. Grając w multiplayer na zewnętrznych serwerach wszystkie AI i zdarzenia na mapie kontroluje i przelicza serwer a twój komputer zajmuje się odbieraniem pozycji innych graczy i odbiera informacje o zdarzeniach na mapie no i wysyła info o tym co ty robisz. Najbardziej obciążające dla kompa jest sterowanie AI (skomplikowane algorytmy) i kontrolowanie wielu obiektów- w Multiplayer zajmuje się tym serwer jak już napisałem. Następną rzeczą która zabija kompa to wyśrubowana grafika, za szczegółowe tekstury, za duży dystans, antyaliasing itp.
Na forum jest watek z test misja taki benchmark, odpal sobie to z ustawieniami zasugerowanymi w temacie i porównaj jak szybki jest twój komputer w stosunku do innych zestawów.

Do twojego kompa nic nie mam ale dwurdzeniowy procesor i grafika ATI 4850 to nie są hiedn demony prędkości.
Ja mam czterordzeniowy 3,4 GHz i ATI 4890 z 2GB zresztą widzisz w podpisie i ten zestaw nie jest czymś suuuper, oczywiście gra się płynnie ale są szybsze komputery, zobacz na forum w benchmarku.

"Pozdro"
malomowny18
Posty: 36
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
ID Steam:

Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry

Post autor: malomowny18 »

rozumiem.

Sprawdzę to

Dzięki za obszerną odpowiedź
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”