"Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
Moderator: Inkwizytor
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
- ID Steam:
"Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
Witam
Od jakiegoś czasu w Armie 2, w edytorze doświadczam następujacej sytuacji:
Tworze misje, np pluton vs pluton. Po jakimś czasie, gdy jest już kilku zabitych gra tak zwalnia, ale tylko w "określonym" miejscu/kierunku, na który patrzę.
NP mamy mapę i kierunki N, S , E, W. Gdy sobie biegnę, patrzę na N, S, E jest ok, ale np gdy tylko spoglądam na W, to od razu FPS'y lecą i gra po prostu zwalnia, że nie da się grać. Czym może być to spowodowane?, zwlaszcza ze na poczatku jest ok?
Mój sprzęt:
Intel Core 2 Duo E8400, 3.00GHz
Asus Radeon HD 4850 1GB
4 GB RAM Patriot
Amacrox Warrior 500W
Win XP SP3
proszę o pomoc
Refresh
Od jakiegoś czasu w Armie 2, w edytorze doświadczam następujacej sytuacji:
Tworze misje, np pluton vs pluton. Po jakimś czasie, gdy jest już kilku zabitych gra tak zwalnia, ale tylko w "określonym" miejscu/kierunku, na który patrzę.
NP mamy mapę i kierunki N, S , E, W. Gdy sobie biegnę, patrzę na N, S, E jest ok, ale np gdy tylko spoglądam na W, to od razu FPS'y lecą i gra po prostu zwalnia, że nie da się grać. Czym może być to spowodowane?, zwlaszcza ze na poczatku jest ok?
Mój sprzęt:
Intel Core 2 Duo E8400, 3.00GHz
Asus Radeon HD 4850 1GB
4 GB RAM Patriot
Amacrox Warrior 500W
Win XP SP3
proszę o pomoc
Refresh
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
- ID Steam:
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
A czy na kierunku na który spowalnia nie ma jakiegoś większego skupiska obiektów?


-
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
- ID Steam:
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
Czasem są np trupy, a czasem nie ma nic
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
- ID Steam:
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
Nikt nie może odpowiedzieć?
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
Najwyrazniej nie. Podnoszac sobie w ten sposob temat sprawiasz, ze swierzbi mi palec nad klawiszem "delete".
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
- ID Steam:
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
po prostu może ktoś miał podobny problem,
nie zamierzam tu offtopować, więc niech cie nie świerzbi ten palec tak.
nie zamierzam tu offtopować, więc niech cie nie świerzbi ten palec tak.
- PROCIK
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2542288
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Doncaster, UK
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
Tak myślę ze nie zwalnia ci z powodu tego, ze patrzysz na jakiś kierunek, po prostu zwracasz się w kierunku jakiegoś obiektu lub grupy objektów i komp się dławi. Problem może być ogólnie w wydajności twojego kompa lub w konfiguracji jego podzespołów lub po prostu może masz coś skopane w systemie (wirus,sterowniki) co może wpływać na wydajność i wymianę danych miedzy podzespołami komputera. Najskuteczniejsza metoda ale i kosztowna jest po prostu zmiana kompa na mocniejszy lub ekonomiczna wersja to "prześwietlenie" problemu i zabawa z konfiguracja obecnego (może coś zaczyna siadać i powoduje problemy z wydajnością) Opcja ekonomiczna jest tania
ale czasochłonna i nie zawsze daje rezultaty, opcja droższa jest w 99% skuteczna i mniej czasu zajmuje. Wybór należny do ciebie 


-
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
- ID Steam:
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
Z tym że mój komp jest nowy, więc nie sądze by była to wina sprzętu. Żadnych wirusów czy problemów ze sterownikami nie ma.
Czy to możliwe że gra tak "działa" bo nie jest w ogóle spatchowana?
Czy to możliwe że gra tak "działa" bo nie jest w ogóle spatchowana?
- PROCIK
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2542288
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Doncaster, UK
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
Wszystko jest możliwe
Nie mam informacji na ile nowe patche poprawiają wydajność, ale zawsze lepiej mieć najnowszy.
Co do gry to "uroda" jej jest taka ze w edytorze i w kampanii w 100% obciążony jest twój komputer. Przelicza on fizykę, steruje AI i oczywiście generuje grafikę. Grając w multiplayer na zewnętrznych serwerach wszystkie AI i zdarzenia na mapie kontroluje i przelicza serwer a twój komputer zajmuje się odbieraniem pozycji innych graczy i odbiera informacje o zdarzeniach na mapie no i wysyła info o tym co ty robisz. Najbardziej obciążające dla kompa jest sterowanie AI (skomplikowane algorytmy) i kontrolowanie wielu obiektów- w Multiplayer zajmuje się tym serwer jak już napisałem. Następną rzeczą która zabija kompa to wyśrubowana grafika, za szczegółowe tekstury, za duży dystans, antyaliasing itp.
Na forum jest watek z test misja taki benchmark, odpal sobie to z ustawieniami zasugerowanymi w temacie i porównaj jak szybki jest twój komputer w stosunku do innych zestawów.
Do twojego kompa nic nie mam ale dwurdzeniowy procesor i grafika ATI 4850 to nie są hiedn demony prędkości.
Ja mam czterordzeniowy 3,4 GHz i ATI 4890 z 2GB zresztą widzisz w podpisie i ten zestaw nie jest czymś suuuper, oczywiście gra się płynnie ale są szybsze komputery, zobacz na forum w benchmarku.
"Pozdro"

Nie mam informacji na ile nowe patche poprawiają wydajność, ale zawsze lepiej mieć najnowszy.
Co do gry to "uroda" jej jest taka ze w edytorze i w kampanii w 100% obciążony jest twój komputer. Przelicza on fizykę, steruje AI i oczywiście generuje grafikę. Grając w multiplayer na zewnętrznych serwerach wszystkie AI i zdarzenia na mapie kontroluje i przelicza serwer a twój komputer zajmuje się odbieraniem pozycji innych graczy i odbiera informacje o zdarzeniach na mapie no i wysyła info o tym co ty robisz. Najbardziej obciążające dla kompa jest sterowanie AI (skomplikowane algorytmy) i kontrolowanie wielu obiektów- w Multiplayer zajmuje się tym serwer jak już napisałem. Następną rzeczą która zabija kompa to wyśrubowana grafika, za szczegółowe tekstury, za duży dystans, antyaliasing itp.
Na forum jest watek z test misja taki benchmark, odpal sobie to z ustawieniami zasugerowanymi w temacie i porównaj jak szybki jest twój komputer w stosunku do innych zestawów.
Do twojego kompa nic nie mam ale dwurdzeniowy procesor i grafika ATI 4850 to nie są hiedn demony prędkości.
Ja mam czterordzeniowy 3,4 GHz i ATI 4890 z 2GB zresztą widzisz w podpisie i ten zestaw nie jest czymś suuuper, oczywiście gra się płynnie ale są szybsze komputery, zobacz na forum w benchmarku.
"Pozdro"
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, 18:27
- ID Steam:
Re: "Zwalnianie" gry i FPSów po kilkunastu minutach gry
rozumiem.
Sprawdzę to
Dzięki za obszerną odpowiedź
Sprawdzę to
Dzięki za obszerną odpowiedź