Spadochroniarze

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
|GPR| Specnaz PL
Posty: 4
Rejestracja: 23 listopada 2009, 19:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Spadochroniarze

Post autor: |GPR| Specnaz PL »

Jak sprawić by ludzie wyskakiwali sami z samolotów?
templar
Posty: 60
Rejestracja: 10 grudnia 2008, 12:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Spadochroniarze

Post autor: templar »

Kod: Zaznacz cały

żołnierz  action ["eject", samolot]
Wklejasz to np. w inicie wyzwalacza i po jego aktywacji jednostka o nazwie "żołnierz" wyskoczy z samolotu "samolot".
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale spowodowanie żeby jakiś drań umarł za swoją." - General George S. Patton
Obrazek
Saladyn
Posty: 24
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 16:10
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Spadochroniarze

Post autor: Saladyn »

http://www.speedyshare.com/files/20419429/mission.sqm

w moje dokumenty/arma2/missions utwórz folder desancik.utes
i tam wrzuć ten plik
otwórz go sobie w edytorze - tam masz gotowy desant mojego autorstwa

tyle że po wyrzuceniu z samolotu nie wiem jak dalej ich kontrolować, gdyż rozbiegają się tam gdzie chcą
może ktoś podpowie ?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Spadochroniarze

Post autor: Artek3333 »

Zapewne mają komendę moveInCargo i jak, się im nie da punktu nawigacyjnego typu”wysiadać” to po prostu polecą za samolotem, chcąc wsiąść z powrotem. Oczywiście samolot musi mieć jeden punkt nawg. Typu”wyładuj”.bo ten zaś, wyląduje aby grupę zabrać na pokład. :D
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Spadochroniarze

Post autor: Matte »

unassignVehicle jednostka Powoduje "rozłączenie" żołnierza z pojazdem. Więc ani samolot nie wyląduje, Ani żołnierze za nim nie pobiegną ;]
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
krzysiek2222
Posty: 77
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Spadochroniarze

Post autor: krzysiek2222 »

Ja problem rozwiązałem takim oto skryptem:
jump.sqf
Kod:

Kod: Zaznacz cały

_leader= _this select 0;
_cargo= _this select 1;
_t= _this select 2;
_n= count (units group _leader);
for "_i" from 0 to _n do {units group _leader select _i action ["eject", _cargo]; sleep _t;};
{unassignvehicle _x;} foreach units group _leader;

i jak widać pierwszy parametr, to lider grupy, drugi nazwa samolotu a trzeci odstęp w czasie między spadochroniarzami (jak wylecą na raz, to będą ranni i zabici). W punkcie nawg. wystarczy wpisać: NULL= [lider, samolot, 0.2] execVM "jump.sqf";

Mi wszystko działa.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Spadochroniarze

Post autor: kondor »

Wlacz pokazywanie bledow i popraw swoj kod. -w ostatnim obrocie petli Twoj skrypt sie wywala
krzysiek2222
Posty: 77
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Spadochroniarze

Post autor: krzysiek2222 »

No tak, powinno być

Kod: Zaznacz cały

_n=count (units group _leader)-1;
Tyle, że wtedy zdarza się, że koleś z ostatnim numerem nie wyskoczy (nie wiadomo czemu).
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Spadochroniarze

Post autor: kondor »

A nie prościej uzyć 1 pętli forEach?
krzysiek2222
Posty: 77
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Spadochroniarze

Post autor: krzysiek2222 »

Użyje jej. Chyba nie usunie to odstępu między skoczkami. Szczerze mówiąc rozumiałem tę komendę jako wykonanie czynności dla wszystkich na raz, a nie jako pętlę, dlatego nawet nie próbowałem jej użyć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”