Wydajność Armed Assault a sprzęt

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: ArthurNeo »

Dobra mój poprzedni post dotyczył wersji demo... teraz jestem w posiadaniu oryginalnej gry ArmA + QG.
Sprawa przedstawia się następująco i właściwie to proszę Was przy okazji o pomoc...
Posiadam kartę HD2600XT i włączam grę i... podczas gry jeżeli chodzi o samo generowanie grafiki chodzi płynnie i to bardzo nawet z włączonym AA kręci się około 25 - 30 klatek. W lesie czasem zejdzie do 20 ale rzadko. Nie pokażę Wam narazie z frapsa, wierzcie mi na słowo bo to bezsens.
Problem polega na tym, że gdy wczytuje misje lub z edytora tą największą wyspę (sahrani) to samo jej ładowanie trwa jakieś żeby nie skłamać 3-4 minuty czyli obleśnie długo !! Jak się wreszcie pokaże obraz to jeszcze przez 1 minutę mieli dysk jak nic! potem dopóki stoję w miejscu jest miód, płynniutko... ruszę się gdzieś dalej tak, że doczytuje teren to znów mieli. Ta intensywność mielenia zależy od tego jaki zasięg widzenia ustawię. Przy 5000 to jest masakra potrafi na kilkanaście sekund się zatrzymać, jak zmiejszę na 1500 - 2000 jest znacznie lepiej zacina się dość rzadko ale jeszcze potrafi przymielić.
Pytanie... ponieważ mam 512MB ramu i dysk 40GB Maxtor Diamond więc dość stary.
Co może być przyczyną za mało pamięci czy zbyt wolny dysk?
Albo inaczej zapytam... jakbym miał inwestować to w pamięć np. dokupić 1GB czy wymienić dysk na szybszy?
Proszę o odpowiedź typu A lub B bo nie mam aż tyle kasy żeby i jedno i drugie wymieniać...
Mi osobiście wydaje się że dokupienie 1GB ramu zmieni postać rzeczy i jest bardziej opłacalne w tym przypadku bo gra całą wyspę zgra do ramu i odciąży dysk prawie całkowicie...
ALe chciałbym znać zdanie tych którzy dokupowali RAM lub zmieniali dysk... jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: ArthurNeo »

Zapomniałem dodać, że podczas gry gdy nacisnę ALT+CTRL+DEL i wypatrze wielkość pliku wymiany... ma on rozmiar 800-900MB!!

Druga sprawa że 1GB ramu DDR kosztuje teraz około 100zł a szybki dysk 200-300 więc tą różnicę też proszę wziąźć pod uwagę.

Reszta mojego kompa:
Płyta Asus P4P800 Deluxe
Procek Intel P4 3GHz HT
KINGSTON HYPERX 512MB DDR 400 - 2x256 DUAL
Maxtor DiamondMax 40GB (o ile pamiętam 2 albo 4 MB cache)
HD2600XT 512MB DDR3 pod AGP
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Rafael3D »

ArthurNeo - jeśli rzeczywiście ArnA chodzi tak szybko (30-20 klatek) na Twoim sprzęcie, to podziwam... Chyba że nie grasz w MP oraz w poważniejsze, bardziej rozbudowane misje z większą ilością AI i sprzętu.
512 MB ramu to stanowczo dużo za mało ;) Przy 1GB miałem nieciekawie, dołożyłem do 2GB i powiem że oglądam się za kolejnymi 2GB (przy obecnych cenach nie jest to dużym wydatkiem). Jedno ALE - Windows XP 32bitowy NIE OBSLUZY więcej niż 3,5 GB, trza wejść w Wiśtę lub XP 64bit :(
Najprostsze wyjście dla Ciebie to dokupić 1GB lub 2 GB z tym, że musisz wiedzieć czy płyta obsłuży Ci całą pamięc (masz w tej chwili obsadzone 2 gniazda po 256, nie wiem czy masz 3 czy 4 gniazda na płycie).
Przy tak ograniczonym budżecie jak Twój zakup ramu to jedyna alternatywa.
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Artek3333 »

Witam gorąco. Pamiętajcie o starym dobrym powiedzeniu”Twój komputer jest tak szybki jak jego naj wolniejsza część” przekonałem się o tym na własnej skórze, a raczej to mój Pecet przekonał się na własnej obudowie. ;) Moim zdaniem dodanie ramu wiele nie zmieni. :| Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
hryst
Posty: 297
Rejestracja: 16 listopada 2006, 10:04
ID Steam: hryst
ID gracza: 0
Lokalizacja: minsk
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: hryst »

masz racje Artek3333 ale pamiętaj ze lepiej mieć 1GB wolnego ramu niż 512. Kupno nowej kości nie pogoszy parametrów "najwolniejszej czesci komputera"
A te 512MB to stanowczo za mało.
You will be assimilated. Resistance is futile. :ofp
Intel [email protected]|Abit IP35|LCD DELL 20'|X2900XT 512MB|2x2GB RAM HyperX|SATA750GB|BR LG GBW-H10N|SB A.4|Sunbeam ST + 620-A12S|
Awatar użytkownika
resetPL
Posty: 87
Rejestracja: 09 kwietnia 2008, 06:26
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: resetPL »

dokładnie tak, ja też bym kupił dodatkową pamięć zważywszy na to że jest dość tania, do tego wszystkiego dodam swój config sprzętu...

Płyta Główna-asus p5k p35
Pocesor-c2d e4400 2.20GHZ kręcony do 2.27
Karta Graficzna-asus 8800GTS 512MB G92
Pamięć-2GB Kingston
Zasilacz-450 Amacrox

Miasto-30/35/40
Las-30/35
Pustynia-55/60
Ogólnie-40/50/60

Gra się całkiem przyzwoicie jednak myślałem że będzie lepiej. :)
(screna z ustawieniami dodam później)
Tyl­ko mar­twi uj­rze­li ko­niec wojny.
"Platon"
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Rafael3D »

powiedzenie o najwolniejszej czesci nijak sie ma do rzeczywistosci. Konkrety? Już zapodaję.
Mit o wolnym HD. A najlepiej o powolnym "gdyż na złączu ATA (nie SATA)". Podczas GRANIA (a o to chyba chodzi graczom ArmA) nie ma znaczenia HD. Istotne różnice występują przy ładowaniu planszy/mapy, uruchamianiu systemu jako takiego, kopiowaniu plików i korzystania w razie potrzeby przez komputer ze swap'a. Więcej RAMu=mniej rzężenia dysku=szybciej. I nie ma tu większego znaczenia czy ATA czy SATA - niedowiarków odsyłam do testów wydajności obydwu standardów. Mało tego, niektóre kontrolery SATA integrowane z płytą główną powodują obciążenie kilku/kilkunastoprocentowe procesora. Miłej lektury.
Ilość dostępnej pamięci RAM, prędkość i architektura CPU oraz GPU i... to wszystko co ma znaczenie dla Army. Optymalizacja posiadanego sprzętu, tj, wgranie właściwych sterowników chipsetu, grafiki; defragmentacja HD w celu poprawienia czasu dostępu i transferu danych; zadbanie o właściwe chłodzenie elementów peceta (odpowiednio wydajne radiatory, duże i ciche wiatraki, właściwie skierowany przepływ powietrza w budzie blaszaka itp.), ewentualnie gdy ciągle "mało mocy" zabawa w podkręcanie - i mamy optymalne warunki do grania :)
Niestety nic za darmo. DOBRY sprzęt kosztuje trochę więcej niż składak z hipermarketu. O tym nie należy zapominać.
resetPL: coś słabo kręcisz tego proca. Mam 4400 i bez zmiany napięć spoko jadę na 3K. Ninja na procku, wentylator na najmniejszych obrotach, przyrost temperatury względem nominalnych ustawień ok. 3 st. Moja płyta główna nie pozwala na więcej, a zresztą i nie ma takiej potrzeby (żyłować procesor by uzyskać 2-3 klatki więcej? IMHO bez sensu)
Płyta główna którą obecnie posiadam jest na AGP, siedzi w nim Radek X1950 PRO 512 MB, nota bene najsilniejsza dostępna karta na AGP :), i nie jest źle. Drastycznie wydajność spada podczas "scopowania" roślinności (tzn. gdy ekran wypełniony jest dużą ilośćią drzew), poza tym płynność zachowana.
Awatar użytkownika
resetPL
Posty: 87
Rejestracja: 09 kwietnia 2008, 06:26
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: resetPL »

Warynsky PL :tak ja wiem że można bo swojego też wykręciłem na 3.01, tylko że widzisz opuściłem na 2.27 dlatego że bez względu jakie masz chłodzenie czy box czy inne to nie jest korzystne dla procesora pracować bez przerwy na tak wysokim taktowaniu jak jest w standardzie 2.20, procesor pójdzie na emeryturkę dość szybko, przeczytasz to na wielu forach. :)
Tyl­ko mar­twi uj­rze­li ko­niec wojny.
"Platon"
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: ArthurNeo »

No to pociesza mnie to... dołożę sobie 1GB i razem będzie 1,5GB więc już całkiem nieźle. Nie chcę w ten komputer ładować za dużo kasy bo szykuje się na spory wydatek za jakieś 1,5 roku... całkowicie zmienię sprzęt na ArmA2 i OFP2.
U mnie niestety wiąże się to z wymianą wszystkiego dosłownie. Może jedynie obudowa zostanie bo na nią nie narzekam :)
ale procek wymienię więc i płytę skoro chce także grafę na PCIE, do tego DDR2 lub kto wie czy za te 1,5 roku nie DDR3. Dysk z pewnością co najmniej 32MB cache na SATA2 takie moje narazie plany ale co będzie za 1,5 roku to się okaże itp. więc 3 patyki kłaniają się lekko.
Tak myślałem, żeby dokupić pamięci. Podpowiedział mi to plik wymiany swap wielkości 800-900MB. Wyspa zamiast być w pliku swap, po dodaniu ramu będzie w ramie co moim zdaniem bardzo przyspieszy działanie gry. Z mojej obserwacji wynika, że na ustawieniach HIGH potrzeba 1,5 - 2GB do normalnego działania gry.
Chłopy potwierdziliście moje myśli, dzięki za pomoc ;)
Awatar użytkownika
warchlaq_przebiegly
Posty: 83
Rejestracja: 30 lipca 2007, 10:16
ID Steam:
Numer GG: 1212210
ID gracza: 0

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: warchlaq_przebiegly »

resetPL pisze:...bez względu jakie masz chłodzenie czy box czy inne to nie jest korzystne dla procesora pracować bez przerwy na tak wysokim taktowaniu jak jest w standardzie 2.20, procesor pójdzie na emeryturkę dość szybko, przeczytasz to na wielu forach. :)
A co zamierzasz trzymać tego proca pięć lat? Wystarczy niech rok pociągnie, potem i tak trzeba zmieniać na coś szybszego ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 230
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:46
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk / Warszawa

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Jerry »

Zawsze można jeszcze pokombinować z parametrem -maxmem
:8bz
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”