Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Trance »

Witam wszystkich. Wpadłem na dość ciekawy pomysł stworzenia w pełni polskiego portalu dotyczącego tworzenia i edycji misji i skryptów do Armed Assault 2.

Może słowo stworzenia jest niewłaściwe, bo jeszcze za czasów ArmA1 stworzyliśmy z Hunterem coś w tym stylu, jednak nigdy nie opublikowaliśmy adresu. Teraz potrzebuje chociaż jednego człowieka, a najlepiej kilku, którzy w miare łapią skryptowanie i byliby chętni pracować w takim portalu.
Osoby takie miałyby możliwość publikacji własnych artykułów, przemyśleń na tematy edycji i skryptowania, a także własne gotowe skrypty, ciekawe rozwiązania róznych problemów oraz gotowe misje. Oczywiscie, możliwość taką będą mieli również wszyscy użytkownicy tego portalu, a wszystko po to, by maksymalnie ułatwić młodym adeptom sztuki skryptowania początek w ten piękny i ciekawy świat tworzenia misji do ArmA2.

Kilka słów od strony technicznej... Strona jest już postawiona od prawie dwóch lat (tj. listopad 2007) i już troche materiałów zostało tam umieszczonych, jednak trzeba będzie to wszystko odkurzyć, pozamiatać, odświeżyć, poprawić i uzupełnić. Dlatego właśnie również u chętnych przyda się znajomość obsługi systemu PHP-Fusion (kto nie umie, niech się nie martwi, bo to system banalnie łatwy w obsłudze i wszystkiego go nauczę).

Cały projekt ma na celu ułatwienie młodym missionmakerom pojęcia wiedzy i umiejętności pisania skryptów, ale również udostępni możliwość posegregowania wielu danych, którymi obecnie dysponujemy, ale które są nieco "rozproszone". Całość z kolei, mam nadzieje wpłynie na zwiększenie zainteresowania tematem i już wkrótce coraz więcej znanych, lubianych i poprostu dobrych map będzie wychodziło spod palców polskich graczy.

Po szczegółowe informacje osoby chętne zapraszam do pisania na gg pod numer : 5994970 .
Mam nadzieje, ze pomysł się przyjmie i niedługo naprawde uda się nam postawić ten portal na nogi.

Pozdrawiam :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Yac »

czemu nie tutaj?
Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Trance »

czemu nie tutaj?
Ale co "czemu nie tutaj"?
Obrazek
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Yac »

Czemu nie tutaj prowadzić takich porad - na siłę musi być nowy portal ? To po kiego istnieją odpowiednie działy na 2-ch innych.? 3-ci czym się będzie wyróżniał? Odpisywaniem od 2-ch pierwszych? Nie traktuj tych słów jako atak na siebie czy pomysł jaki przedstawiłeś. Ale w mojej opinii warto rozwijać to co już jest a nie rozdrabniać się. Znając realia polskiego community (takie nasze małe piekiełko) i tak skończy się na "słomianym zapale" ewentualnych ochotników.
Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Trance »

Możnaby rozwijać ten temat na forum. Ale na forum po pierwsze nie ma nawet odpowiednich działów, po drugie od razu zrobiłby się bałagan. A żeby tego uniknąć, to trzebaby przekształcić to forum w forum edycji, a wiemy ze 99% ludzi odwiedzajacych to forum wogole nie jest tym zainteresowana. Stworzenie forum przy portalu to tylko taki mały badziew, bo to własnie strona ma byc centrum i kompendium wiedzy. Tego nie da się zamiescic na forum. Co do słomianego zapału... nie bede sie tym przejmował, bo juz sam zaczalem prace i idzie mi niezle, moze w trakcie się ktos napatoczy godzien tej funkcji hehe :).
W każdym razie nie byłbym sobą, gdybym nie spróbował :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Yac »

Stworzenie działów to nie problem. Tak czy tak powodzenia :coffee
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Matte »

Chcecie zrobił polskie OFPEC?
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
armedassault
Posty: 375
Rejestracja: 14 listopada 2006, 14:55
ID Steam: armagame
ID gracza: 0
Lokalizacja: localhost
Kontakt:

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: armedassault »

dział istnieje od 4 kwietnia 2007 i nazywa się MEAT. Widzą go tylko członkowie danej grupy.
Przez jakiś czas było widoczne info o jego stworzeniu, lecz w związku z brakiem zainteresowania i to zostało ukryte.

PS. kto odgadnie skrót :?
:ofp Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Trance »

To dlaczego taki dział został ukryty? 8O

@Matte: Chciałbym stworzyc takie OFPEC, ale w języku polskim, przygotowane dla polskich twórców itd :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Yac
Posty: 447
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 08:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Yac »

Przecież odpowiedź padła już. :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Nowy portal poświęcony edycji ArmA2

Post autor: Radeon »

IMO, jak nie zniechęcisz się brakiem zainteresowania ze strony graczy, to możesz spróbować.
Druga sprawa, że nie możesz zniechęcić ludzi, którzy zadeklarują swoją pomoc. Czym? Poganianiem i upominaniem, bo portal wymaga zapełnienia. Czasem naprawdę się nie chce, a pewne kwestię wymagają przemyślenia, inne zaś aspekty blokują pracę nad skryptem i trzeba porozmawiać z kimś kto może to bardziej ogarnia.

W związku z powyższym trochę potrwa, zanim taki portal zapełni się, taką ilością skryptów i misji, które chociaż swoją ilością zaciekawią potencjalnych, stałych bywalców.

Co do zniechęcenia - na konkurencyjnym forum, powstała idea stworzenia kampanii od polskiego community, niestety nie udało się. Miałem cały scenariusz, było kilkoro chętnych, ale cholera wie, dlaczego niewypaliło. Ja osobiście nie potrafiłem robić misji pod scenariusz, bo wszystko wymyślam w trakcie i lepiej mi to wychodzi, druga sprawa, że bez natchnienia i weny nic nie zrobie. Co zniechęciło innych - tego nie wiem.
Stworzenie działów, czy strony, prostej strony, to najmniejszy problem. Największym jest zapełnienie tego. Jeszcze inna sprawa, że czarno widzę, robienie dużej ekipy do takiego ArmA-EC(PL) tylko dlatego, że zrobi się bajzel i pojawią się konflikty między członkami zespołu.

Ale zakładając, że takie coś się uda i portal sobie będzie, to najpewniej pierwsze, solidniejsze prace pojawią się za miesiąc, może dłużej. Tak podając swój przykład, za czasów OFP, zrobienie misji zajmowało mi od 1 do 3 dni, ale wtedy to mi się chciało przez zafascynowanie grą i siedziałem nad tym po 8h dziennie, często gapiąc się w ekran i myśląc. Teraz zakładając, że mógłbym w 1 dzień bawić się z misją przez 2h, bo więcej by mi się nie chciało (a zmuszając się, sam siebie bym zniechęcił), to pewnie na miesiąc to się rozłoży. W zależności jeszcze jak bardzo misja będzie skomplikowana pod względem skryptów - ja tego nie ogarniam i międzyinnymi dlatego przestałem i wiele moich pomysłów, podkładów fabularnych, poszło się yebać. Więc taki ktoś jak ja, musiałby mieć do pomocy jeszcze skryptera (Matte wybieram Cie! IDŹ! :mrgreen:). Możemy założyć, że zespół Missionmaker (pomysł, fabuła, wykonanie w edytorze, wstępne testy) + Skrypter (większość oskryptowania, którego może być niemało - desc.ex, skrypty kamery, sekwencje "life action" w której oglądamy akcje własnymi oczami, chociażby przenoszenie rannych, coś tam możnaby jeszcze wymyślić.) to dobra idea, ale jeden to troche mało. Niech będą dwa, ale znów całkowicie nieprzetestowanej misji/skryptu się nie wypuści, więc przynajmniej jeden tester, który kulturalnie wytknie wszystkie błędy. To będzie 5 osób. Dlaczego tak rozkładam te wszystkie role? Bo przecież Missionmaker mógłby układać misję, robić skrypty i testować - niby tak, ale to też zniechęca i po prostu się nie chce, przy takim nawale, dobrowolnej "pracy", bo mało tego nie będzie, więc trzeba to jakoś rozłożyć.

Kończąc już ten wywód, pozostanie jeszcze zmierzyć się z opinią publiczną, która jeśli będzie niegatywna, to wszyscy, wszystko rzucą, szybciej niż zaczeli. :D

Poza tym, takie coś można umieszczać w dziale, na forum, za edycje "odpowiedzialne". Można, ale ile tego jest? Tyle co kot napłakał - i już możesz sobie wyborazić jak będzie wyglądać taka strona. No chyba, że Ci co by chcieli, chcą mieć własne "biuro", a nie tylko miejsce na tablicy. :hapy
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”