Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skurcz
Posty: 67
Rejestracja: 19 marca 2009, 14:53
ID Steam:
Numer GG: 13246141
ID gracza: 0

Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: Skurcz »

Mam parę pytań odnośnie edytora. Mianowicie:
-Chciałbym poprzez wyzwalacz wręczyć pistolet M9 załóżmy cywilowi. Jeśli dostanie ową broń, będzie miał do niej także amunicję ? Czy trzeba także mu ją dodać ?
-Podczas walki, żołnierze najczęściej padają "na glebę". Ja natomiast, chciałbym aby w razie ataku ciągle stali, ew. mogą kucnąć. Jest na to jakaś komenda ?
-Niektóre pojazdy, jak np. Łódź podwodna (Chodzi o te z addonów) mogą się zanurzać. Jak więc powiedzieć prowadzącemu, iż jak przybędzie do punktu trasy, zanurzył się o ileś tam?
- Chciałbym jeszcze np. wręczyć cywilowi C4, by ten przybył do danego punktu trasy, podłożył je, i w razie czego zdetonował.
Z góry dziękuję za odpowiedzi, i liczę na waszą pomoc :dworship
Seria ArmA - Dla niektórych jest jak pudełko żołnierzyków. Kupując dostajesz gotową paczkę zabawek. Możesz bawić się sam, lub z kolegami. Wymyślasz własne scenariusze, a także załatwiasz coraz to nowe jednostki. Ogranicza cię tylko wyobraźnia i chęci :]
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: Trance »

1. Musisz dodac magazynki. Ale zawsze najpierw dodawaj magazynki, potem bron, dzieki czmeu unikniesz koniecnzosci przeladowywania broni na samym poczatku misji.

2. Jednostce, która ma stac this SetUnitPos "UP" (jezeli ma kucac this setUnitPos "Middle")
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: SaS TrooP »

3. Musisz jakoś odczytać nazwy akcji (ale robocze) i w wyzwalaczu/WP napisać:

Kod: Zaznacz cały

zaloza_lodzi action ["nazwa_akcji",zaloga_lodzi]
4. Szlag, kupa tłumaczenia, acz trudne to nie jest.
http://ofp.armacenter.pl/index.php?page=faq2

Punkt .19
Jednak jest tutaj mały problem, bo nieco inaczej to działa. Jak znajdę to ci wyślę, ok?
Awatar użytkownika
Skurcz
Posty: 67
Rejestracja: 19 marca 2009, 14:53
ID Steam:
Numer GG: 13246141
ID gracza: 0

Re: Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: Skurcz »

Dzięki, rzucę okiem jeszcze na ten link z ofp.armacenter. A co do broni, to jest dokładnie jakaś komenda typu: dajbroń i piszę M9 i tak podobnie do innych ?
Seria ArmA - Dla niektórych jest jak pudełko żołnierzyków. Kupując dostajesz gotową paczkę zabawek. Możesz bawić się sam, lub z kolegami. Wymyślasz własne scenariusze, a także załatwiasz coraz to nowe jednostki. Ogranicza cię tylko wyobraźnia i chęci :]
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: SaS TrooP »

Kod: Zaznacz cały

jednostka addmagazine ["nazwa_magazynka",liczba_magazynkow]; jednostka addweapon "nazwa_broni";
http://community.bistudio.com/wiki/Arme ... t:_Weapons
Awatar użytkownika
Skurcz
Posty: 67
Rejestracja: 19 marca 2009, 14:53
ID Steam:
Numer GG: 13246141
ID gracza: 0

Re: Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: Skurcz »

Ok, dziękuję jeszcze raz :] W wolnej chwili sprawdzę, jak będzie działać to dam edit

Kod: Zaznacz cały

jednostka addmagazine ["nazwa_magazynka",liczba_magazynkow]; jednostka addweapon "nazwa_broni";
Qrczę, nie wiem czemu, ale albo źle to wpisuję, albo poprostu w złym miejscu. Daję wyzwalacz, określam go mniej więcej tak by np. zadziałał na mnie, i tu zaczynają się schodki:
Mam to wpisywać w aktywacji, to ok, wpisuję. Gdy już wpiszę okazuje się że tu nie dałem " ; " a tam też, za każdym razem gdy myślę że jest dobrze, wychodzi mi error. Nabazgrałem to mniej więcej tak
Przy aktywacji:aP1 addmagazine [15Rnd_9x19_M9,2] aP1 addWeapon [M9] ;
Jeszcze jeden error, wyskakuje gdy dodam wszędzie średniki, pisze w nim: Typ dowolny, potrzebny obiekt.
Jeśli można, proszę was jeszcze raz o pomoc
Seria ArmA - Dla niektórych jest jak pudełko żołnierzyków. Kupując dostajesz gotową paczkę zabawek. Możesz bawić się sam, lub z kolegami. Wymyślasz własne scenariusze, a także załatwiasz coraz to nowe jednostki. Ogranicza cię tylko wyobraźnia i chęci :]
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: kondor »

Skurcz pisze: Przy aktywacji:aP1 addmagazine [15Rnd_9x19_M9,2] aP1 addWeapon [M9] ;
powinno być:
Skurcz pisze: aP1 addmagazine ["15Rnd_9x19_M9", 2]; aP1 addWeapon "M9"; aP1 selectWeapon "M9"
czyli zapomniałeś o śrenikach i cudzysłowach;
ostatnia komenda jest niekonieczna, ale pomaga
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: SaS TrooP »

Cudzysłów to najgłupszy znak na świecie. Jak nie napiszesz o tym, to nikt nie wie czy on ma tam być czy nie :?
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Parę pytań odnośnie Broni, itp.

Post autor: aszek »

Jest prosta zasada dla cudzysłowów. Wartości/nazwy dla poleceń, gdzie polecania wymagają argumentów które są klasami, komendami czy tekstem ujmuje się w cudzysłowy. Jeśli składnia komendy wymaga podania argumentów w tablicy, to zwykle pierwszy argument mówi o co dokładnie chodzi w poleceniu i jest to zwykle tekst ktory trzeba ująć w ", a drugi argument zwykle mówi czego dotyczy polecenie i zwykle jest to liczba lub obiekt. Wartości liczbowe/zmienne czy obiekty podaje się bez cudzysłowów. Polecania występujące w linii rozdziela się średnikami. To proste.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”