Jest to mój pierwszy post więc pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Od razu zaznaczam że jestem początkującym edytującym.
Tworzę misję multiplayer, w stylu "helikopter w ogniu" z misji standardowych. Oto moje problemy
1) W misji są dwie strony które walczą przeciwko sobie (wschód/zachód), z "ruchu oporu" chce zrobić najemników.
Chciałbym aby jednostki ruchu oporu dołączały się i odłączały od gracza tak jak poszukiwani piloci w misji "helikopter w ogniu". Gdy gracz podchodzi odpowiednio blisko "najemnika" chciałbym aby się on do niego dołączał i walczył po jego stronie (niezależnie czy gracz to wschód czy zachód). A gdy jednostka zostałaby odpowiednio daleko to znów była by niezależna (i neutralna) i mogłaby się dołączyć do innego kto ją "zgarnie". np. podchodzę na odległość 1 metra do najemnika on się do mnie przyłącza a gdy rozdzielimy się na odległość 100 m to staje się „wolny”
Chciałbym takich jednostek ustawić wiele w różnych miejscach mapy (z rozrzutem żeby nie wiadomo było gdzie są).
Próbowałem bawić się ze skryptami rozpakowując misję „helikopter w ogniu” jednak nie mogę sobie poradzić z mnogością skryptów. Prosiłbym żeby ktoś wytłumaczył mi to ŁOPATOLOGICZNIE krok po kroku jak to zrobic

Domyślam się że trzeba będzie napisać skrypty i jak je „podpiąć” do tych konkretnych jednostek (zaznaczam że ma ich być sporo i mają być od siebie niezależne,dlatego prosiłbym o wyjaśnienie z uwzględnieniem jak mam to wykonywać z każdą następną jednostką.
2) Czy dało by się zrobić aby takim najemnikiem były też wybrane jednostki wschodu i zachodu?
Żeby np jednostka będąca amerykańskim oficerem zaczynała grę jako członek ruchu oporu,?
(używam modów VILASA i chciałbym aby np tymi najemnikami byli zarówno partyzanci jak i wybrane jednostki NRD, LWP czy inne.) po prostu żeby konkretna jednostka mimo że wygląda jak amerykanin była w rzeczywistości ruchem oporu