Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Masz problem ze sprzętem? Windows Ci się wiesza? A może chcesz sie pochwalić swoim "piecem"?

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: [PR] Slavko »

ja nie mam deluxa, mam zwykłą P5Q (moim zdaniem świetna płyta).....quad 9300 w standardzie ma 2,5ghz na 3 poszedł bez najmniejszego problemu, wyzej nie probowałem. Quad 9400 mozesz mysle spokojnie pyknąć na 3.2-3.5, niektórzy kręcą wiecej ;)

P.S.
Też unikam MSI, Gigabyte również....od czasu jak padł Abit, został jedynie Asus albo DFI
Powered by ULi
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: mant3z »

Najciekawsze jest to, że jak gram w ArmA z ustawieniami na Very LOW w 1440x900 to mam najmniej 22fps w kampanii. Natomiast jak gram w 1920 x 1200 i wszystko na Very High to minimum mi spada do 20fps!
Grając z maksymalnymi ustawieniami w zbrojowni (mapa czarnoruś), mam zawsze płynność... czyli 25~35 fps. Zmieniając ustawienia na LOW minimum się nie zmienia natomiast HIGH skacze do max monitora (60).
Jak zmienię teksturki i video memory na normal to max idzie do 42~45, minimum jak zwykle bez zmian.

Minimum pojawia się tylko w dużych miastach gdy AI jest aktywne.

Ewidentnie 4870 z 512ramu daje rady i to w 1920 x 1200... dlatego najlepiej(najtaniej) by było wrzucić na moją płytę phenoma II 940 pod AM2+ (bios już mam uaktualniony). Tylko przerażają mnie te niskie wyniki w ArmAIIMark'u.

Chodź tutaj koleś wykręcił całkiem niezły wynik.
exture Detail - Normal
Anisotropic Filtering - Normal
Terrain Detail - Normal
Objects Detail - Normal
Shadow Detail - Normal
PostProcess Effects- Low

Cpu -AMD Phenom x4 920 2.8ghz
Ram - Kingston 4gb
GPU - ATI radeon hd4850 1gb
OS - Windows 7 x64
Resolution - 1024 x 768
first time 3227.1
second time 4350.99 <<<!!
Which results guys you show us? first or further?
W sumie to jest 2x razy więcej niż u mnie, czyli minimum powinno skoczyć przynajmniej o 10fps a to już jest naprawdę spoko.
Jeszcze poczekam z tymi zakupami do momentu aż ArmA wyjdzie w naszym kraju, porobicie trochę testów to będzie dużo łatwiej ogarnąć ten niemały dylemat.
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: [PR] Slavko »

i to jest najlepsze rozwiazanie! Ja dalej będe twierdził że zakup Phenoma w Twoim konfigu jest najlepszym wyborem oraz karty z większą ilością pamięci (jak już oczywiscie, choć sam Phenom powinien zrobić swoje)

A co do zmiany jakosci/rozdzielczosci mam to samo, jak mam wszystko na normal i tylko post proces low to wynik w rozdziałce 1680x1050 tak jak podałem, jak zmienie rozdziałke na 1280x1024 wynik spada do 3600 z groszami :o jak zjechałem do 1024x768 wynik 3300 :o .... nie no jakieś jaja, a jak mam mieszanke high i normal rodziałka 1680x1050 ... prawie 4000 8O aaaa...no i ten dodatek wyłaczający bloom i blur REWELACJA! wreszcie wyglada tak jak powinno (dodatek nie zmienia wyniku testu)
Powered by ULi
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: mant3z »

[PR] Slavko pisze:i to jest najlepsze rozwiazanie! Ja dalej będe twierdził że zakup Phenoma w Twoim konfigu jest najlepszym wyborem oraz karty z większą ilością pamięci (jak już oczywiscie, choć sam Phenom powinien zrobić swoje)

A co do zmiany jakosci/rozdzielczosci mam to samo, jak mam wszystko na normal i tylko post proces low to wynik w rozdziałce 1680x1050 tak jak podałem, jak zmienie rozdziałke na 1280x1024 wynik spada do 3600 z groszami :o jak zjechałem do 1024x768 wynik 3300 :o .... nie no jakieś jaja, a jak mam mieszanke high i normal rodziałka 1680x1050 ... prawie 4000 8O aaaa...no i ten dodatek wyłaczający bloom i blur REWELACJA! wreszcie wyglada tak jak powinno (dodatek nie zmienia wyniku testu)
Ewidentnie widać, że arma nie potrzebuje jakiejś extremalnej grafiki tylko extremalnie mocnego procka.
Jeżeli powstanie EVO pod ArmA2 to tylko nieliczni będą mogli się nim cieszyć :P


EDIT:
Zobacz tutaj ile koleś pocisnął z i7 na słabszej karcie 4850
Upgraded my CPU, motherboard & RAM. Score went from 1500 to 4700! Old system was a AMD Opteron 165 @2.6ghz aka X2 3800+, 4GB DDR1. I ordered the 2nd best AMD config, but I canceled it at the last min because looking at the results here told me to go Intel, and it was only $200 more. I figure I will be overclocking it to a $1000 processor spec so it's worth it. When I got my AMD Opteron 165, that was the best bang for the buck 4 years ago, it was a $350 processor, but I overclocked it to a FX60 a $1000 processor, I hope this one last me another 4years. I was going to drop another $150 for another 4850 so I can crossfire it, but seeing that ARMA II doesn't play well with multi-GPU setups, I decided to wait for the DX11 cards coming out this fall.

Texture Detail - Normal
Anisotropic Filtering - Normal
Terrain Detail - Normal
Objects Detail - Normal
Shadow Detail - Normal
PostProcess Effects- Low

Cpu - i7 920 OC (3.6ghz)
Ram - OCZ DDR3-1600 6GB
GPU - ATI 4850
OS - Vista
Resolution - 1680 x 1050

Normal Score - 4700
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: [PR] Slavko »

no to trzeba bedzie jeszcze podkrecić tego quadzika ;)
Powered by ULi
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: mant3z »

Przed podkręceniem ogranicza mnie tylko wiedza. Bo nigdy tego nie robiłem, nawet się tym nie interesowałem.
Zobaczymy jak będzie chodził bez podkręcenia.

Dziś odbiorę RAM, sprawdzę swój budżet na hardware i rozważę zakup phenoma.
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: [PR] Slavko »

no to chciałes kupic i7, gdzie większosc z testujacych ma je podkrecone :|
Powered by ULi
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: mant3z »

:o a gdzie ja tak napisałem? Nawet mnie nie stać na i7... najtańszy model w zestawie z porządną płytą kosztuje ponad 2tyś... to jakiś horror jest 8O
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: [PR] Slavko »

no to jak nie podkrecisz to dupa blada, wynik na i7 taktowanym 2,66 bedzie średni
Powered by ULi
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: mant3z »

Zauważyłem... zależy mi na tym by poziom fps był akceptowalny, dużo mi nie brakuje do grania na high w 1920 x 1200.
PhenomII 940 bez podkręcania powinien załatwić sprawę... może jeszcze w tym tygodniu się o tym przekonamy :P

EDIT 21:15
Pierwsze upgrade mam za sobą, dodałem ramu (mam teraz 4Giga)
Rezultat oczywiście jest słaby.
Wcześniej w 1920 x 1200 miałem 2230 teraz mam 2413, czyli tyle samo co wcześniej w 1680 x 1050 (2417)
Prawdopodobnie jutro wstawię phenomII 940 @3.0 AM2+

Zastanawia mnie jedna rzecz, na wszystkich kostkach pamięci OCZ Platinum Rev.2 jest coś takiego:
4-4-4@ 2.1v
Natomiast CPU-Z pokazuje tak:
Obrazek

Mam dziwne wrażenie, że płyta źle wykrywa te pamiątki? Ktoś opykany w tych sprawach może mnie oświecić?
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Upgrade'ujemy mant3zowy trash can pod ArmA2

Post autor: [PR] Slavko »

olej wykrywanie pamięci, tak jest ze standard JEDEC nie przewiduje zasilania 2,1V, a przy 1,8V czyli domyślnym napięciu te pamięci pracują z ustawieniami 5,5,5,15 ale już przy 2,1V 4,4,4,12. Co musisz zrobic, ...wejsc do biosu, Advanced>JumperFree Configuration, odnaleźć coś takiego jak DDR Voltage, zmienić z AUTO na 2,1V, potem udać sie do sekcji Advanced>DRAM Configuration i ustawić odpowiednio:
tcl - 4
trcd - 4
trp - 4
tras - 12
Powered by ULi
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hardware & Software”