Opinie z gry w ArmA2 - ankieta

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ

Uważam, że Arma 2 w ogólnej ocenie ...

Zaskoczyła mnie pozytywnie i przerosła oczekiwania.
11
17%
Zasługuje na pozytywną opinię i spełnia moje oczekiwania.
18
29%
Spełnia moje oczekiwania choć są rzeczy do poprawki.
21
33%
Nie jest zła, wiele rzeczy trzeba by poprawić.
10
16%
Zasługuje na negatywną opinię i nie spełnia moich oczekiwań.
1
2%
Rozczarowała mnie i w ogóle nie spełnia moich oczekiwań.
2
3%
 
Liczba głosów: 63

Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Opinie z gry w ArmA2 - ankieta

Post autor: Pit »

Jak wiadomo ArmA2 miała swoją premierę w Niemczech.
Oto jedno z pierwszych spostrzeżeń bezpośrednio z gry w ArmA2
Burton pisze: Witam,
mam okazje posiadac Arme2 , na poczatku powiem ze nie jest tak zle jak bylo w Arma1, gra chodzi nawet na slabszym sprzecie, gralem na Athlonie64 4000+, 2Gb ram, Ati1950 pro (winXP).
Jezeli chodzi o Gameplay, to przypomina mi troche Ofp (gosc nie robi trzech krokow jak ma stanac ,tylko staje od razu).
Latanie jest o wiele latwiejsze niz w Arma1 , obojetnie czy heli czy jakis samolot.
O grafice nie bede pisal poniewaz mam troche slaba karte i gram na najnizszych ustawieniach, ale woda jest naprawde udana nawet na niskich ;)

http://img190.imageshack.us/img190/8474 ... 144495.jpg

Co mi sie naprawde nie podoba to Wyspa, a raczej jej ograniczenie:

http://img20.imageshack.us/img20/4900/a ... 071724.jpg

mozna za "koncem swiata" wyladowac i tak to wyglada:

http://img20.imageshack.us/img20/6347/a ... 281699.jpg

To naprawde mi przeszkadza , wolalbym "prawdziwa wyspe" otoczona woda a nie niewiadomo czym...

narazie to tyle, nie gralem jeszcze zbyt wiele tylko zwiedzalem wyspe troche.
Pozdro
B.
Czekamy na inne opinie i spostrzeżenia z pierwszej ręki (proszę bez żadnych opinii typu: przeczytałem, usłyszałem, kolega mi mówił).
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Kaldas
Posty: 1
Rejestracja: 01 czerwca 2009, 19:19
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: Kaldas »

Ja także jestem w trakcie testów Army 2 ver, 1.00 na komputerze:AMD Athlon 64 x2 3800, 1GB DDR2, GF88GT. Powiem tak aby dało sie grać wszędzie wliczając las to wszystko na Low :(. Ale ja ustawiłem wszystko na normal i daje rady na otwartym terenie z krzakami i paroma drzewami i mniejszych miastach okolo 15-30 FPS (ale przyjamniej grafika się już jakos prezentuje). Oczywiście jest to niemiecka kopia, ma nadzieje że zanim Lem wyda to bedzie ciut lepiej chodziła. Ale ogólnie jestem pod wrażeniem tego co zrobili Arma1 to w porównaniu z tym to jedna wielka wersja BETA. Potem zamieszcze screny z ustawiniami i postaram sie dodać coś od siebie. Teraz tylko czekać aż bedzie można kupić 8)
Ostatnio zmieniony 01 czerwca 2009, 21:46 przez Kaldas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kristof
Posty: 81
Rejestracja: 26 marca 2008, 11:45
ID Steam:
Numer GG: 6186420
ID gracza: 2565124
Lokalizacja: Niemcy -Polska Białystok

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: Kristof »

Powiem jedno walka w mieście super budynki fabryki itd czego brakowało w Armie
właśnie gram MP Evolution Marines
Pozdro
Ostatnio zmieniony 30 sierpnia 2009, 07:38 przez Kristof, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek



http://www.realclub.fora.pl/
Team Speak 3 adres; 85.236.109.28 port 10667 13PPL Hell-Fire Server
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: mant3z »

Przepraszam, gdzie jest admin? Rozpieprzyliście ten temat już po drugiej wiadomości.
Ciężko się zastosować do prostej prośby PIT'a? Ile trzeba mieć IQ by zrozumieć treść tematu i pierwszej wiadomości? :rant

Moje pierwsze testy wersji 1.01
Opaliłem edytor, postawiłem cywila i kamova... chwilę pobawiłem się ustawieniami graficznymi, klawiatura itp.
Rozpocząłem powietrzną eksplorację terenu, niszcząc od czasu do czasu jakiś budynek :P

Z powietrza niektóre tereny leśne prezentują się gorzej od ArmA1, wydają się być nudne, ubogie w krzaczki i inne rozrywki. Całe szczęście takich terenów jest niewiele.
Natomiast miasta, wioski, osady i jakieś magiczne miejsca z bajorami są świetnie przygotowane i wyglądają niesamowicie.

Poruszanie się pieszo jak i strzelanie zostało usprawnione, tutaj nie ma wielkich zmian ale jest dobrze.
Animacje zostały usprawnione, jednak bez szału... brakuje tu takiego ragdolla (czy czegoś tam podobnego) jak w GTA4.
Prowadzenie pojazdów też usprawnili, chodź sterowanie hummerem za pomocą myszki to tragedia!
W przypadku pojazdów pancerny odczuwa się ciężar do momentu przekroczenia 40~50km/h, potem jest jak w ArmA 1. Pierwsze zetknięcie z BMP naprawdę zrobiło na mnie wrażenie, w końcu poczułem, że prowadzę kilkadziesiąt ton... szkoda, że przy dużych prędkościach nagle pojazd robi się leciutki i odrywa się od ziemi tak jak w ArmA1

Dźwięki są naprawdę przyjemne dla ucha, oprócz tego, że czasami ciężko zlokalizować skąd one dobiegają w przypadku słuchawek. Jeszcze nie testowałem 5.1... może w weekend będę miał więcej czasu na to. Troszkę mnie irytuje nadmierny ambient (co dla reszty pewnie będzie plusem).

Tekstury, modele, obiekty i inne pierdoły graficzne są na najwyższym poziomie, chodź patrząc na to okiem airsoftowca są przesadne. Czasami czuje się jak bym miał wadę wzroku (krótkowzroczność) lub gogle mi zaszły wodą z potu. HDR BLOOM i inne te pierdoły są zbyt przesadne.

Wymagania sprzętowe nie skoczyły drastycznie.
http://www.mant3z.boo.pl/arma2/
Trzeci screen pokazuje moje ustawienia, ostatni VD 10K. Przez cały czas gra śmigała płynnie, klatki oscylowały w okolicy 30'tu. Poza miastami na równinach mam 60... w miastach spada do 25~28. Teren leśny troszkę więcej niż w mieście, tak około 30~35FPS'ów.
Kiedy miałem 900MB wolnego ramu (reszta zżarł W7, skype, icq, x-fire, tlen, mozilla, ffox i totalcommander), gra po 30min lotu zaczęła poważnie 'szarpać'. Wyłączenie wszystkich aplikacji załatwiło problem, przestało szarpać ale dioda HDD nie przestawała gasnąć ani na chwilę.
Procek był obciążony równo na obu jajach w okolicy 80%, czasami mnie a czasami w 95%.
Dokładne dane mojego sprzętu znajdziecie w profilu x-fire.

Błędy są ale nie wpływają drastycznie na rozgrywkę, w tym przypadku to nie jest tak jak w ArmA1!
Ewidentnie widać, że bis poważnie dał dupy wydając ArmA 1.0... wystarczyło grę wydać taką jaką jest w wersji 1.01.
Od ZAP'a wiem, że patch 1.02 jest już prawie skończony...
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: DRIVER »

Ja dodam tylko ze animacje zostaly poprawione ale ciagle kuleja... Ciekawym bajerem(znaczy dla jednych dla innych pewno nie) jest przelaczanie sie miedzy ludzmi z naszego oddzialu... ulatwia to gre.. ale tez zmniejsza realizm. No chyba ze bedziemy patrzec w kontekscie odgrywania druzyny a nie postaci. Ale faktem jest ze gra zostala wydana z masa bugow... I jak Do ArmA1 wyjdzie spoooro poprawek. W moim odczuciu ArmA2 nie wiele sie rozni od ArmA1 poza podrasowanym silnikiem graficznym, dodatkowymi bloomami, rozmyciami, troche zmienionymi AI(ale czy na pewno?) i dodanymi animacjami postaci(ktore tez kuleja). Nooo ale za to walka w miastach nabrala troche innego znaczenia... jest bardziej dynamiczna. Co do samej Kampanii... Wydaje mi sie troche sciagnieta z CoD4... ale to tylko moje zdanie :).

Odnosnie konfiku na ktorym gram.

Obrazek

a karta to

Obrazek

No i gram na max detalach z wszystkimi bajerami... Ale na GF9600GT poszlo by tez bez zadnych problemow.. mialem wytestowac na 9600.. ale karte oddalem wczesniej niz dostalem gre do testow ;/

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: mant3z »

Mam jeszcze chwilkę wolną w pracy, więc dopiszę kilka zdań.

Pierwsza misja kampanii nakręciła mnie na tą grę totalnie. Zwroty akcji, możliwość decyzji, wzorowe zachowanie AI.
Absolutnie zwariowałem w momencie gdy wydawało mi się, że wioska jest już wyczyszczona... zabrałem się za wysadzanie pewnego obiektu, nagle dostałem kulkę... padłem na ziemie i umieram. Kompanii szybko uwinęli się z napastnikiem, usłyszałem GO I COVER! Nagle podbiegł do mnie koleś i zaczął udzielać mi pierwszej pomocy. Bez używania savów dokończyłem misję która zapowiadała się na prostą i krótką a przedłużyła się o 3 dodatkowe zadania.
Mogłem odmówić ich wykonania lub rozegrać to misję inaczej. SUPER! NIESAMOWITE! REWELACJA!
Mam nadzieję, że im dalej w las to grzybów będzie coraz więcej :dworship

AI jest naprawdę dobre, reaguje szybciej, pathfinding jest znacznie lepszy, przykrywanie wroga ogniem, wychylanie się, szukanie osłony.... to naprawdę działa! Oczywiście nie jest idealnie ale na pewno bliżej mu temu z GTA4 niż temu w STALKER'ze.

Zmieniono trochę w kierowaniu pojazdem jako commander. Wydaje mi się, że niepotrzebnie namieszano. Jest trochę inne i dziwne... celowniczy często odwala samowolkę, jest nadgorliwy... wczoraj się czułem jak bym dowodził jakimś kolesiem z ADHD. Miałem problem z wysyłaniem kierowcy do następnego pkt, ta opcja nie wiedzieć czemu zamiennie pojawia się czasami z Go there! czy jakoś tak... czyli z opcją gdzie karzesz jechać tam gdzie aktualnie wskazujesz kursorem. No i to po prostu mi nieregularnie mruga z Go to the next point. Nie rozumiem po cholerę zmieniono strzał z CTRL na CTRL+LPM? Przez to dziadostwo zaliczyłem kilka porażek podczas testów w Armory. Trzeba te kilka zmian teraz przećwiczyć...

Latanie helikopterami ułatwiono, jest noob friendly i to mi się nie podoba, teraz każdy pajac będzie mistrzem śmigła.
Samolotami jeszcze nie latałem ale spodziewam się tego samego.

Tak poza tym to qr*** niech już dobije ta 15:00 bo chcę sobie pograć :hapy
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: DRIVER »

Co do samej rozgrywki w Kampanii zgodze sie... Misje nie sa liniowe... Sami mamy wybor miedzy celami jakie chcemy zrobic... Baaa mozemy dostac dodatkowe cele od HQ i mamy prwo im odmowic jak stwierdzimy ze nie damy rady. Sama rozgrywka... smiem twierdzic stala sie troche RPGowa... Cos jak Questy poboczne w glownym watku :)

Co do sterowania Hela...faktycznie jest ulatwione... znaczy dla mnie to i tak masakra bo dram na duzej czulosci myszy :D... ale jest prosciej. :)

Co do latania samolotami... Zawsze z tym noobilem.. i dla mnie bez Joysticka latanie samolotem jest inposible. :)

Co do komend wydawanych w czolgu... mant3z moze ci sie mylic bo teraz jest wprowadzony ten uproszczony system wydawania rozkazow za pomoca spacji.. Tyle ze wydajac rozkazy z spacji trzeba je przewracac scrollem i zatwierdzac rowniez.
Ostatnio zmieniony 04 czerwca 2009, 14:24 przez DRIVER, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: mant3z »

Matte pisze:Mant3z, teraz przypomnij sobie jak nadawałeś jaka ta ArmA 2 jest do dupy i że kijem nie ruszysz...
Pomyliłeś mnie z radim chyba :?

@SAS TROOP
1. Rozwiń n00b friendy. Dokładniej.
Po prostu jest bardzo ułatwione, czasami wydaje się jakby przyciąganie ziemskie zmalało :(
Na joy'u trzeba umieć się rozbić :P

2. Czy są te sławetne rozmazania obrazu, o których męczę już z 3 dni.
A cholera wie, ciągle wszystko jest rozmyte, już zaczyna mnie to drażnić :(
Stojąca przed tobą postać w odległości 50m jest nieczytelna... naprawdę czujesz się jakby twoja postać miała wadę wzroku.

3. Czy oprócz briefingów edytor jest... bardziej ułatwiony? Naturalnie w sensie użytkowania a nie uproszczenia tworzenia misji.
Nie wiem, nie znam się... podstawy ogarniam i nie widzę żadnych zmian.
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: SaS TrooP »

2. Czy są te sławetne rozmazania obrazu, o których męczę już z 3 dni.
A cholera wie, ciągle wszystko jest rozmyte, już zaczyna mnie to drażnić :(
Stojąca przed tobą postać w odległości 50m jest nieczytelna... naprawdę czujesz się jakby twoja postać miała wadę wzroku.
Też mnie to drażni. Ale mi chodzi ffs o to:
http://www.youtube.com/watch?v=AkJzmGx6 ... L&index=38

Zauważ, że po eksplozji czy ostrzale obraz zaciemnia się i rozmazuje.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: mant3z »

Jest taki bajer, potwierdzam. Jak pociski przelatują blisko Ciebie to obraz się rozmywa. Dość sprytnie jest to zrobione.
Jeszcze jedno, im dalej w kampanii tym mniej FPS'ów. :(
Mów mi milordzie łapserdaku!
Gruby
Posty: 3
Rejestracja: 25 kwietnia 2009, 15:09
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Opinie z gry w ArmA2

Post autor: Gruby »

ehh spodziewam się że arma po wydaniu w Polsce będzie bardziej dopracowana i wydadzą już jakiś patch bo jest niby lepiej niż w ARMIE 1 z optymalizacją , no właśnie nie jest jeszcze dostatecznie dobrze, grafika jest niby ładna ale te rozmycia psują wszystko są wszędzie!@#$ przy strzelaniu , obrywaniu kulą ,jeżdżeniu trawa z 50 metrów już jest zamazana =[ , FPSów nie mam za dużo bo 30-40 na każdych ustawieniach graficznych czy to ultra high czy low, ciężko zauważyć wroga z małej odległości o nocy nic nie mówię bo tam to nic bym nie zauważył ,noktowizorem z 2 metrów ;), tekstury doczytują się w takim czasie że w kampanii , w pierwszej misji po normalnym LOADINGu widzę bryły koloru szarego jak w jakimś Wingsie 3D czy 3ds maxie ;), trzeba wcisnąć ESC i zrobić sobie herbatę żeby to wszystko załadowało się jak należy =] . Mimo tych wszystkich błędów gra jest miodna jak Arma 1. Czekam na premierę Polską . Ciekawe czy do tego czasu BIS ze wszystkim się upora.

PS. Myślę że wszystko da się ustawić w CFG, usunąć niepotrzebne rozmycia itd. itp. etc. więc chyba nie będzie tak źle =]
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”