Witam wszystkich
Chcę zrobić misję,której celem będzie rozpoznanie danego rejonu na mapie oznaczonego np. znakiem zapytania.Chodzi o to,aby patrol którym dowodzi gracz musiał zinfiltrować dany obszar na mapie np jakiś rejon (las, wioskę itp.) oraz zameldowac o tym do bazy (na ekranie powinien pojawić się komunikat z raportem, np." Napotkano oddział nieprzyjaciela w sile x uzbrojony w broń p.panc.") i następnie z bazy zostaje wysłany rozkaz,który "mówi" o zlikfidowaniu siły wroga. Chciałbym aby ten rozkaz został dodany jako nowe zadanie po wykryciu wroga. Czy taka misja jest do zrobienia chociażby częściowo. Proszę o pomoc,z góry dziekuję
Rozpoznanie danego rejonu i raport
Moderator: Inkwizytor
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 września 2008, 08:02
- ID Steam:
- Numer GG: 1489462
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: lubuskie
Rozpoznanie danego rejonu i raport
"Spadochroniarze nie umierają.... Idą do piekła,żeby się przegrupować."
Re: Rozpoznanie danego rejonu i raport
Najprościej jest przygotować zestaw zadań neutralizacji różnych grup wroga, możliwe zadania dopisujesz w 'briefing.Polish.html', w sekcji 'PLAN', np:
<p><a name="plan"></a>
Opis misji.
</p>
<p><a name = "OBJ_1">Przeprowadź zwiad w rejonie <a href="marker:NazwaMarkera"> a następie zamelduj o obecności wroga.</a></p>
<hr>
<p><a name = "OBJ_2"></a>NOWE: Zneutralizuj wrogą grupę przeciwpancerną.</p>
<hr>
<p><a name = "OBJ_3"></a>NOWE: Zneutralizuj wrogą grupę przeciwlotniczą.</p>
<hr>
<p><a name = "OBJ_4"></a>Wycofajcie się do rejonu ewakuacji.</p>
<hr>
W 'init.sqs' ukrywasz zadania:
"2" objstatus "HIDDEN";
"3" objstatus "HIDDEN";
"4" objstatus "HIDDEN";
oraz wproadzasz zmienną do kontroli:
wykonanych_zadan = 0;
W 'stringtable.csv' definiujesz sobie możliwe komunikaty, np:
LANGUAGE, "Polish", Comment
STR_a01, "Napotkano oddział nieprzyjaciela w sile %1, uzbrojony w broń p.panc.", player do HQ (scenariusz OBJ_2)
STR_a02, "Wyeliminujcie grupę p.panc.", HQ do player (scenariusz OBJ_2)
STR_a03, "Napotkano oddział nieprzyjaciela w sile %1, uzbrojony w broń p.lot." , player do HQ (scenariusz OBJ_3)
STR_a04, "Wyeliminujcie grupę p.lot.", HQ do player (scenariusz OBJ_3)
STR_a05, "Wycofajcie się do rejonu ewakuacji", HQ do player (OBJ_4)
W rejonie działań wstawiasz grupy i nazywasz ich dowódców, np:
'enemyGroup_1' i 'enemyGroup_2'
Natępnie kolejne wyzwalacze do wykrywania scenariusza (wykrycia że gracz wie o danej, wrogiej grupie) i aktywacji zadania jej eliminacji, np:
typ: ktokolwiek, obecny, raz, min=max=5
warunek: (leader player) knowsabout (leader enemyGroup_1) == 4
aktywacja: (leader player) sidechat format [localize "STR_a01", count units group enemyGroup_1]; westHQ sidechat localize "STR_a02"; "2" objstatus "ACTIVE";
Oraz, wyzwalacze do wykrycia wykonania danego zadania, np:
typ: logika gry, raz, min=max=10
warunek: (count units group enemyGroup_1) == 0
aktywacja: "2" objstatus "DONE"; wykonanych_zadan = wykonanych_zadan + 1; player addscore 1000;
Plus, wykrywacz kierujący gracza do rejonu ewakuacji:
typ: logika gry, raz, min=max=10
warunek: wykonanych_zadan == 2
aktywacja: westHQ sidechat localize "STR_a05"; "4" objstatus "ACTIVE";
Na koniec wyzwalacz kończący misję w rejonie ewakuacji:
typ: OBJ4
aktywacja: "4" objstatus "DONE";
<p><a name="plan"></a>
Opis misji.
</p>
<p><a name = "OBJ_1">Przeprowadź zwiad w rejonie <a href="marker:NazwaMarkera"> a następie zamelduj o obecności wroga.</a></p>
<hr>
<p><a name = "OBJ_2"></a>NOWE: Zneutralizuj wrogą grupę przeciwpancerną.</p>
<hr>
<p><a name = "OBJ_3"></a>NOWE: Zneutralizuj wrogą grupę przeciwlotniczą.</p>
<hr>
<p><a name = "OBJ_4"></a>Wycofajcie się do rejonu ewakuacji.</p>
<hr>
W 'init.sqs' ukrywasz zadania:
"2" objstatus "HIDDEN";
"3" objstatus "HIDDEN";
"4" objstatus "HIDDEN";
oraz wproadzasz zmienną do kontroli:
wykonanych_zadan = 0;
W 'stringtable.csv' definiujesz sobie możliwe komunikaty, np:
LANGUAGE, "Polish", Comment
STR_a01, "Napotkano oddział nieprzyjaciela w sile %1, uzbrojony w broń p.panc.", player do HQ (scenariusz OBJ_2)
STR_a02, "Wyeliminujcie grupę p.panc.", HQ do player (scenariusz OBJ_2)
STR_a03, "Napotkano oddział nieprzyjaciela w sile %1, uzbrojony w broń p.lot." , player do HQ (scenariusz OBJ_3)
STR_a04, "Wyeliminujcie grupę p.lot.", HQ do player (scenariusz OBJ_3)
STR_a05, "Wycofajcie się do rejonu ewakuacji", HQ do player (OBJ_4)
W rejonie działań wstawiasz grupy i nazywasz ich dowódców, np:
'enemyGroup_1' i 'enemyGroup_2'
Natępnie kolejne wyzwalacze do wykrywania scenariusza (wykrycia że gracz wie o danej, wrogiej grupie) i aktywacji zadania jej eliminacji, np:
typ: ktokolwiek, obecny, raz, min=max=5
warunek: (leader player) knowsabout (leader enemyGroup_1) == 4
aktywacja: (leader player) sidechat format [localize "STR_a01", count units group enemyGroup_1]; westHQ sidechat localize "STR_a02"; "2" objstatus "ACTIVE";
Oraz, wyzwalacze do wykrycia wykonania danego zadania, np:
typ: logika gry, raz, min=max=10
warunek: (count units group enemyGroup_1) == 0
aktywacja: "2" objstatus "DONE"; wykonanych_zadan = wykonanych_zadan + 1; player addscore 1000;
Plus, wykrywacz kierujący gracza do rejonu ewakuacji:
typ: logika gry, raz, min=max=10
warunek: wykonanych_zadan == 2
aktywacja: westHQ sidechat localize "STR_a05"; "4" objstatus "ACTIVE";
Na koniec wyzwalacz kończący misję w rejonie ewakuacji:
typ: OBJ4
aktywacja: "4" objstatus "DONE";
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder