Tworzenie misji - kilka pytań
Moderator: Inkwizytor
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Tworzenie misji - kilka pytań
Właśnie tworzę misje (zbiór misji - minikampanię) i chciałbym wiedzieć parę rzeczy, aby wydać jak najlepsze "dzieło":
1. Czy brak dialogów mówionych bardzo pogorszy jakość misji (tzn. dialogi będą, ale bez głosów ludzkich, bo z tym jest mnóstwo zachodu), jak zrobić, żeby tak się nie stało.
2. Lepiej dać graczowi wolną rękę, czy poprowadzić go wytyczoną ścieżką?
3. Misje będą o cichych operacjach (żołnierzu oddziałów specjalnych, ale będziemy mieli udział w operacjach na większą skalę) i tu pytanie ; czy lepiej jest zrobić dłuższe misje, spokojniejsze czy takie z szybką akcją i emocjami?
Za pomocne ( i nie tylko) uwagi z góry dziękuję
1. Czy brak dialogów mówionych bardzo pogorszy jakość misji (tzn. dialogi będą, ale bez głosów ludzkich, bo z tym jest mnóstwo zachodu), jak zrobić, żeby tak się nie stało.
2. Lepiej dać graczowi wolną rękę, czy poprowadzić go wytyczoną ścieżką?
3. Misje będą o cichych operacjach (żołnierzu oddziałów specjalnych, ale będziemy mieli udział w operacjach na większą skalę) i tu pytanie ; czy lepiej jest zrobić dłuższe misje, spokojniejsze czy takie z szybką akcją i emocjami?
Za pomocne ( i nie tylko) uwagi z góry dziękuję
Re: Tworzenie misji - kilka pytań
1. Ludzie strasznie lubią krytykować za brak głosów. Ja nie zwracam na nie aż takiej uwagi, bo często są żenującej jakości i zamiast poprawić odbiór misji, znacznie pogarszają sytuację. Lepiej wymyśl owocne dialogi
2. To już zależy. Otwarte misje często uwypuklają pewne wady - puste przestrzenie, nudę i takie tam. Generalnie ja wolę wyznaczać graczowi konkretne cele, a jak już chce zrealizować zadanie to jego broszka. Przykładowo - mamy bitwę. Gracz zostaje zesłany na pole. Do tej pory będą działać schematy - cutscenki, muzyka, rozmowy itd. Ale po wejściu w wojnę daję już graczowi wolną rękę. Czy ma atakować ze skrzydła? A może chce się dozbroić lepiej i lecieć frontem?
3. Rób misje przede wszystkim zajmujące i ciekawe. Czasem nawet skromna misja, bez akcji może przysporzyć emocji. Przykład pierwszy z brzegu. Gracz spokojnie czołga się do składu amunicji celem jego wysadzenia. Okolica jest spokojna. Nagle 100 metrów przed celem niebo rozświetla flara i alarm, pojawia się patrol. Niby prosta rzecz, a zaskakuje.
2. To już zależy. Otwarte misje często uwypuklają pewne wady - puste przestrzenie, nudę i takie tam. Generalnie ja wolę wyznaczać graczowi konkretne cele, a jak już chce zrealizować zadanie to jego broszka. Przykładowo - mamy bitwę. Gracz zostaje zesłany na pole. Do tej pory będą działać schematy - cutscenki, muzyka, rozmowy itd. Ale po wejściu w wojnę daję już graczowi wolną rękę. Czy ma atakować ze skrzydła? A może chce się dozbroić lepiej i lecieć frontem?
3. Rób misje przede wszystkim zajmujące i ciekawe. Czasem nawet skromna misja, bez akcji może przysporzyć emocji. Przykład pierwszy z brzegu. Gracz spokojnie czołga się do składu amunicji celem jego wysadzenia. Okolica jest spokojna. Nagle 100 metrów przed celem niebo rozświetla flara i alarm, pojawia się patrol. Niby prosta rzecz, a zaskakuje.
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Tworzenie misji - kilka pytań
Misje będą się rozgrywały na Uhao OFMana. Coś jak Crysise, tylko w dzisiejszych czasach i bez kosmitów
Będzie to zbiór misji, chyba że ktoś zajmie się zlepieniem misji w kampanię. Aha, i jako-takich cutscenek nie będzie. Po prostu całą akcję będziemy obserwowali z perspektywy żołnierza, jak w Crysisie. Dzięki za pomoc.
Będzie to zbiór misji, chyba że ktoś zajmie się zlepieniem misji w kampanię. Aha, i jako-takich cutscenek nie będzie. Po prostu całą akcję będziemy obserwowali z perspektywy żołnierza, jak w Crysisie. Dzięki za pomoc.
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Tworzenie misji - kilka pytań
Sorry, że post pod postem, ale zmieniłem trochę w założeniu. Akcja będzie na Sahrani - będzie potrzebny patch 1.16, zobaczę jakie jeszcze addony, na pewno mało. Jestem teraz na etapie dokańczania i łączenia misji w kampanię. Jeszcze dużo drogi...
- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Tworzenie misji - kilka pytań
Swojego czasu zrobiłem misję jeszcze pod Flashpointa bez dialogów mówionych zaś tylko z widocznym poruszaniem się ust. Nagrywałem zwykłe szumy gdzie im były głośniejsze tym usta bardziej się otwierały, troche pokombinować i idzie uzyskać niezły efekt - przynajmniej wiadomo kto w chwili obecnej mówi, jeśli na planie jest więcej niż jeden aktor.
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Tworzenie misji - kilka pytań
Ostateczna zmiana Misje będą o jakby teoretycznie małej wojence między USA a Iranem. Postaram się wydać do 30 maja (jeżeli wyrobię z tworzeniem misji) . Będą to pierwsze misje, więc proszę o ewentualną wyrozumiałość lub pomoc w naprawianiu itp. to jest lista addonów, które będą najprawdopodobniej potrzebne :
Patch beta 1.16
Avgani Iraq & Afghan Village
by
Opteryx
http://www.armaholic.com/page.php?id=3525
British SAS Units
by
Munkee(GBR)
http://www.armaholic.com/page.php?id=5084
US Marines
by
Johannes 'Jonny' Wagner
http://www.armaholic.com/page.php?id=1093
CH M1Abrams Pack
by
CH addons
http://www.armaholic.com/page.php?id=3141
Iraq Republican Guard Units
by
Maza94
http://www.armaholic.com/page.php?id=5118
T12UM1 'Black Eagle'
by
XM29
http://www.armaholic.com/page.php?id=5040
Desert HMMWV pack
by
McNools & Soul Catcher
http://www.armaholic.com/page.php?id=1113
RHS Hind
by
RHS (read the "Credits section for everyone involded with this addon)
http://www.armaholic.com/page.php?id=1099
F35 Lightning II - Joint Strike Fighter
by
Southy
http://www.armaholic.com/page.php?id=3868
V22 Osprey
by
Gnat
http://www.armaholic.com/page.php?id=3311
BMD-1
by
MechaStalin & GranQ
http://www.armaholic.com/page.php?id=984
+ wymagane addony dla powyższych
(extedent eventhandler, czy jakoś tak i broń do Iraq Republican Guard Units
by
Maza94
P.S.
Czy jak mam muzykę wrzuconą "z zewnątrz" do misji, to też trzeba ją ściągnąć?
Patch beta 1.16
Avgani Iraq & Afghan Village
by
Opteryx
http://www.armaholic.com/page.php?id=3525
British SAS Units
by
Munkee(GBR)
http://www.armaholic.com/page.php?id=5084
US Marines
by
Johannes 'Jonny' Wagner
http://www.armaholic.com/page.php?id=1093
CH M1Abrams Pack
by
CH addons
http://www.armaholic.com/page.php?id=3141
Iraq Republican Guard Units
by
Maza94
http://www.armaholic.com/page.php?id=5118
T12UM1 'Black Eagle'
by
XM29
http://www.armaholic.com/page.php?id=5040
Desert HMMWV pack
by
McNools & Soul Catcher
http://www.armaholic.com/page.php?id=1113
RHS Hind
by
RHS (read the "Credits section for everyone involded with this addon)
http://www.armaholic.com/page.php?id=1099
F35 Lightning II - Joint Strike Fighter
by
Southy
http://www.armaholic.com/page.php?id=3868
V22 Osprey
by
Gnat
http://www.armaholic.com/page.php?id=3311
BMD-1
by
MechaStalin & GranQ
http://www.armaholic.com/page.php?id=984
+ wymagane addony dla powyższych
(extedent eventhandler, czy jakoś tak i broń do Iraq Republican Guard Units
by
Maza94
P.S.
Czy jak mam muzykę wrzuconą "z zewnątrz" do misji, to też trzeba ją ściągnąć?
Re: Tworzenie misji - kilka pytań
Każda plik muzyczny znajdujący się w katalogu z misją i odpowiednio opisany w Description powoduje, że użytkownicy muszą tylko ściągnąć plik misji. Dlatego np. niektóre misje ważą po 20 MB bo zawierają w sobie bogatą ścieżkę dźwiękową. To co pakujesz do katalogu misji będzie już w pliku PBO misji
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Tworzenie misji - kilka pytań
Upssss! Ale gafa! Raczej do 30 czerwcaPostaram się wydać do 30 maja