Pomoc w Tworzeniu moda /
Moderator: Inkwizytor
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
Przypominam, że modyfikacja/publikacja/rozpowszechnianie nie swojej twórczości (tutaj addona/tekstur) bez wyraźnej zgody twórcy(ów) - a będącego opublikowanym na terytorium Polski, krajów Unii Europejskiej i wszystkich krajów zrzeszonych w EFTA - jest złamaniem Praw Autorskich, które własność intelektualną obejmuje ochronią prawną (prokuratura na wniosek zajmuje się takimi sprawami z urzędu).
Konkludując, NIE MOŻESZ bez zgody twórcy addona wrzucić czyjejś pracy do swojego 'dzieła' i podpisać się pod nim, nie narażając się na konsekwencje prawne ! No chyba, że chcesz bardzo szybko stracić kompa (w najlepszym wypadku).
A co do planów tworzenia mapy/moda, to ujmę to tak:
Jak w Visiorze przyjdzie Ci poczekać 10 godzin na kompilację mapy, to szybko zwątpisz ;p Ha, a Oxygen jest hardcorowym oprogramowaniem, jak nie masz doświadczenia w 3Ds to bez kija do kompa nie podchodź... Tworzenie addona to zabawa dla kilku(nastu) osób, które już swoje 'odcierpiały' przy tworzeniu misji i mają głęboką wiedzę o engine Army. Obiekty 3D, tekstury, animację, konfigi + masa czasu, umiejętności (talentu) i CIERPLIWOŚCI. Oczywiście nie wspominając o angielskim.
Osobiście polecam w pierwszych krokach skierować swój zapał na tworzenia addona w kierunku dołączenia do już tworzonych projektów i po jakimś kwartale uczestnictwa w takich pracach - spojrzeć na swoje szkice nieco bardziej REALISTYCZNIE. Zobaczycie jak się wogóle to organizuje i jak trudno się (zwykle) dogadać z ludźmi (kto, co i dlaczego, tak a nie inaczej robi). Bez zaawansowanej wiedzy/doświadczenia możecie co najwyżej stworzyć mizernego add0na-gniota. Oczywiście zakładając że pół roku Wam wystarczy na sworzenie i nacieszenie się swoim dziełem, bo premiera ArmA3 nadchodzi.
Konkludując, NIE MOŻESZ bez zgody twórcy addona wrzucić czyjejś pracy do swojego 'dzieła' i podpisać się pod nim, nie narażając się na konsekwencje prawne ! No chyba, że chcesz bardzo szybko stracić kompa (w najlepszym wypadku).
A co do planów tworzenia mapy/moda, to ujmę to tak:
Jak w Visiorze przyjdzie Ci poczekać 10 godzin na kompilację mapy, to szybko zwątpisz ;p Ha, a Oxygen jest hardcorowym oprogramowaniem, jak nie masz doświadczenia w 3Ds to bez kija do kompa nie podchodź... Tworzenie addona to zabawa dla kilku(nastu) osób, które już swoje 'odcierpiały' przy tworzeniu misji i mają głęboką wiedzę o engine Army. Obiekty 3D, tekstury, animację, konfigi + masa czasu, umiejętności (talentu) i CIERPLIWOŚCI. Oczywiście nie wspominając o angielskim.
Osobiście polecam w pierwszych krokach skierować swój zapał na tworzenia addona w kierunku dołączenia do już tworzonych projektów i po jakimś kwartale uczestnictwa w takich pracach - spojrzeć na swoje szkice nieco bardziej REALISTYCZNIE. Zobaczycie jak się wogóle to organizuje i jak trudno się (zwykle) dogadać z ludźmi (kto, co i dlaczego, tak a nie inaczej robi). Bez zaawansowanej wiedzy/doświadczenia możecie co najwyżej stworzyć mizernego add0na-gniota. Oczywiście zakładając że pół roku Wam wystarczy na sworzenie i nacieszenie się swoim dziełem, bo premiera ArmA3 nadchodzi.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 grudnia 2008, 20:56
- ID Steam:
- ID gracza: 1451156
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
Dzieki za info jest to do przemyślenia .
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
Ja juz zadzwoniłem do kumpla, ktory jest prokuratorem, powiedział, ze sie zainteresuje sprawa i bedzie to kontrolował.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 grudnia 2008, 20:56
- ID Steam:
- ID gracza: 1451156
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
Dobrze dobrze możesz mieć prokuratora za kumpla mnie to mało obchodzi na razie nic nic zostało jeszcze zaczęte po to napisaliśmy tutaj , Jeszcze nie ma decyzji czy w ogóle zaczynamy ten projekt realizować
PS: Jeżeli chcesz nas postraszyć to za dobrze ci to nie wychodzi . Ja w rodzinie mam takich ludzi i sie nie chwale...
Liczyliśmy na pomoc i po części ja dostaliśmy ( aszek ) ale już widzę ze jej nie dostaniemy .
Pozdrawiam
PS: Jeżeli chcesz nas postraszyć to za dobrze ci to nie wychodzi . Ja w rodzinie mam takich ludzi i sie nie chwale...
Liczyliśmy na pomoc i po części ja dostaliśmy ( aszek ) ale już widzę ze jej nie dostaniemy .
Pozdrawiam
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
Trance - przestraszyłeś chłopaka
Sugeruję popracować z innymi grami niż wchodzisz w 3D do Army. Powiem wprost: O ile ArmA jest grą świetną do modowania, tworzenie modeli 3d jest po prostu poje****.
Wiem, bo próbowałem, a do HL2 swego czasu tworzyłem (nie znam się jakoś świetnie, ale na jakiś tam model skilla mi starczyło )
Do tej gry po prostu nie umiem. Tym bardziej, że znam obsługę Blendera nie znając nawet obsługi GIMPa, co i tak mnie przekreśla.
Sugeruję popracować z innymi grami niż wchodzisz w 3D do Army. Powiem wprost: O ile ArmA jest grą świetną do modowania, tworzenie modeli 3d jest po prostu poje****.
Wiem, bo próbowałem, a do HL2 swego czasu tworzyłem (nie znam się jakoś świetnie, ale na jakiś tam model skilla mi starczyło )
Do tej gry po prostu nie umiem. Tym bardziej, że znam obsługę Blendera nie znając nawet obsługi GIMPa, co i tak mnie przekreśla.
- TwiX
- Posty: 74
- Rejestracja: 09 marca 2009, 08:21
- ID Steam:
- Numer GG: 5743203
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wasików/Białystok
- Kontakt:
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
No to zróbmy na początek jakiegoś ciekawego CooP a nie na jakimś śmiesznym Evo Blue będziemy grać :p Takie coś to tylko zgromadzenie addonków.
Ja bym kacił takie coś dzień i noc
PS. Niech ten twój znajomy wpadnie do Białystoku to porozmawiamy o prawach autorskich
Edit. I jeszcze jedno... Jak autor nie wnosi nic, żadnych zarzutów to możecie wszystkim... Bo to autor w takich rzeczach decyduje a nie jakiś prokurator
Ale dobra już będe cicho bo BanAdostane na dorzywocie
Ja bym kacił takie coś dzień i noc
Ciekawe jak co do czego przyjdzie to kto kogo znajdzie w internecieJa juz zadzwoniłem do kumpla, ktory jest prokuratorem, powiedział, ze sie zainteresuje sprawa i bedzie to kontrolował.
PS. Niech ten twój znajomy wpadnie do Białystoku to porozmawiamy o prawach autorskich
Edit. I jeszcze jedno... Jak autor nie wnosi nic, żadnych zarzutów to możecie wszystkim... Bo to autor w takich rzeczach decyduje a nie jakiś prokurator
Ale dobra już będe cicho bo BanAdostane na dorzywocie
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
Lol on własnie mieszka w Białystoku*. Daj mi swoje gg to mu podam i sie zgadacie.
*ja nie polonista, zeby takie trudne wyrazy odmieniac
*ja nie polonista, zeby takie trudne wyrazy odmieniac
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
widzę, że nowy polski mod ma solidne podstawy
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
Chodzi zapewne o podstawy "prawne"?
Re: Pomoc w Tworzeniu moda /
A także o (wg mnie) słomiany zapał, który się ujawni przy pierwszej przeszkodzie.Trance pisze:Chodzi zapewne o podstawy "prawne"?
Nie wiem jaką posiadacie znajomość tworzenia misji, skryptów oraz tworzenia addonów.
Jeśli jednak te umiejętności
-kończą się na używaniu edytora
-nie wiecie jak wstawić drogę w Visitorze3
to przeczytajcie post aszka.
Dla niedoświadczonych osób (wg mnie) bycie w zespole bez doświadczonego lidera stwarza jedynie problemy, chaos; niewiele można się tam nauczyć. -Jest burza pomysłów, często sprzecznych i co z tym zrobić jak nikt nie potrafi tego poskładać?
Lepiej od podstaw uczyć się samemu na od małych po coraz większe misje/wyspy.
Żeby coś w ogóle zacząć robić, trzeba mieć konkretny pomysł na projekt, nie "jakiś polski projekt".
Takie jest moje zdanie.