Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

Wierzbin
Posty: 14
Rejestracja: 24 października 2008, 15:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: Wierzbin »

Witam,
Czy któryś z szanownych kolegów może wie jak wyskalowana jest siatka mil dot w M24, M107 i SPR12? Lub ewentualnie wie jakie lunety są montowane na tych karabinach?
Chodzi mi o pomiar odległości do przeciwnika (przy maksymalnym powiększeniu) i późniejsze poprawki w dotach na opad.

Kolejne pytanie - czy gdzieś jest napisane na jakie odległości wyzerowane są celowniki optyczne w Arma? Tzn. na jakim dysnansie środek krzyża pokrywa się z krzywą balistyczną pocisku.
Zauważyłem, że na bliższe dystanse (np 200-300m) trzeba strzelać pod cel, bo zero wychodzi ponad środkiem siatki.

Chodzi mi o to, by przy strzelaniu wyborowym nie strzelać na zasadzie "a nóż się trafi", tylko od razu brać odpowiednią poprawkę, np. 2 dot na odpowiednią odległość.

Na przykład:
Przy założeniu, że na max powiększeniu 1 dot to 3 (lub 5) minuty kątowe czyli 3 cale na 100 jardów (w zaokrągleniu 7,5cm na 100m) daje ok 40cm wysokości na 500m (w dużym przybliżeniu 5x 7,5cm).
Jeśli by wziąć pod uwagę, że sylwetka człowieka w grze ma 180cm wzrostu, to na 500m żołnierz powinien zająć wysokość 4,5 dota (180cm dzielone na 40cm).
Jeśli z pomiaru siatki wychodzi, że sylwetka zajmuje te 4,5 kropki, to mamy informację, że cel faktycznie jest na 500m a nie np. na 700 i można brać poprawki na opad pocisku - no tego jeszcze nie wiem jak wychodzą - załóżmy 3 dot. Teraz wystarczy tylko wymierzyć 3 kropką w głowę i nacisnąć spust.
To tylko założenie. W grze wygląda to trochę inaczej i dlatego pytam się Was, jak wy mierzycie te odległości i bierzecie poprawki. Szkoda, że nie ma wiatru, bo to byłaby jeszcze lepsza zabawa. ;)
Czy to strzelanie na chybił-trafił? Czy jest jakaś zależność?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: kondor »

http://kronzky.info/targetrange/index.htm - masz tu skrypt "Moveable Target Range"
Wierzbin
Posty: 14
Rejestracja: 24 października 2008, 15:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: Wierzbin »

kondor pisze:http://kronzky.info/targetrange/index.htm - masz tu skrypt "Moveable Target Range"
Dzięki wielkie, zdaje się, że o to chodziło :)
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: Artek3333 »

Jeżeli chodzi o balistykę i odległości w Arma, to są one w niewielkim stopniu zbliżone do realnych(takie jest moje odczucie po spędzaniu czasu na przestrzennej strzelnicy podczas sł. Wojskowej) porównując lot smugowego w Armie jest za szybki i za mało widoczny, a jeśli chodzi o prowadzenia ognia do biegusa (biegnący żołnierz, ruchoma tarcza posuwająca się z prędkością biegu człowieka)w realu na 300 metrów z KM Pk przyrządy celownicze zgrywa się 2 sylwetki przed celem, a w armie chyba z 10x, do AI biegnącego normalnie, nie sprintem. Jednak podoba mi się w Armie, prowadzenia ognia z broni wyborowej ze wzniesienia, gdzie krzyż siatki celowniczej trzeba ustawić poniżej, a jak strzelamy pod górę to wiadomo, że zdecydowanie powyżej, tak jest w realnym życiu praw fizyki i w górach prowadzenie ognia jest wysoce trudne. :coffee
Wierzbin
Posty: 14
Rejestracja: 24 października 2008, 15:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: Wierzbin »

Artek3333 pisze:Jednak podoba mi się w Armie, prowadzenia ognia z broni wyborowej ze wzniesienia, gdzie krzyż siatki celowniczej trzeba ustawić poniżej, a jak strzelamy pod górę to wiadomo, że zdecydowanie powyżej, tak jest w realnym życiu praw fizyki i w górach prowadzenie ognia jest wysoce trudne.
Tak pod górę jak i z góry poprawka na siatce jest pod cel (przy zerze na dystansie), ale o te same wartości w zależności od kąta z jakiego strzelamy.
VeaVictis
Posty: 79
Rejestracja: 19 września 2008, 08:02
ID Steam:
Numer GG: 1489462
ID gracza: 0
Lokalizacja: lubuskie

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: VeaVictis »

Wierzbin , a nie prościej ustawić cele np na 200m, 400m, itd do 1000m i z poszczególnych karabinów strzelać, zanotować sobie,że M24 na 400m bije np. prawo-dół od celu itd... ?? Można skorzystać z oryginalnych opisów ustawień lunety,ale wg mnie gra zawsze jest grą... Aczkolwiek pomysł masz dobry ;)
"Spadochroniarze nie umierają.... Idą do piekła,żeby się przegrupować."
Awatar użytkownika
JonPL
Posty: 270
Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
ID Steam:
Numer GG: 6628146
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: JonPL »

To ustaw nam tarcze co 100 metrów w edytorze.
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.

Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: SaS TrooP »

Ustaw sobie, sam nie umiesz? :no
Awatar użytkownika
JonPL
Posty: 270
Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
ID Steam:
Numer GG: 6628146
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: JonPL »

Sas, mistrzu edytora, to powiedz nam jak ustawić (w edytorze ofcoz) dany obiekt co równe 100 m? :)
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.

Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad

Post autor: ufoman »

Nie widze w tym problemu. Po prostu z panelu dowodcy mozna sprawdzac odleglosci. Robilem tak testujac Dragunova w IC-ArmA.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”