Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
Moderator: Inkwizytor
Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
Witam,
Czy któryś z szanownych kolegów może wie jak wyskalowana jest siatka mil dot w M24, M107 i SPR12? Lub ewentualnie wie jakie lunety są montowane na tych karabinach?
Chodzi mi o pomiar odległości do przeciwnika (przy maksymalnym powiększeniu) i późniejsze poprawki w dotach na opad.
Kolejne pytanie - czy gdzieś jest napisane na jakie odległości wyzerowane są celowniki optyczne w Arma? Tzn. na jakim dysnansie środek krzyża pokrywa się z krzywą balistyczną pocisku.
Zauważyłem, że na bliższe dystanse (np 200-300m) trzeba strzelać pod cel, bo zero wychodzi ponad środkiem siatki.
Chodzi mi o to, by przy strzelaniu wyborowym nie strzelać na zasadzie "a nóż się trafi", tylko od razu brać odpowiednią poprawkę, np. 2 dot na odpowiednią odległość.
Na przykład:
Przy założeniu, że na max powiększeniu 1 dot to 3 (lub 5) minuty kątowe czyli 3 cale na 100 jardów (w zaokrągleniu 7,5cm na 100m) daje ok 40cm wysokości na 500m (w dużym przybliżeniu 5x 7,5cm).
Jeśli by wziąć pod uwagę, że sylwetka człowieka w grze ma 180cm wzrostu, to na 500m żołnierz powinien zająć wysokość 4,5 dota (180cm dzielone na 40cm).
Jeśli z pomiaru siatki wychodzi, że sylwetka zajmuje te 4,5 kropki, to mamy informację, że cel faktycznie jest na 500m a nie np. na 700 i można brać poprawki na opad pocisku - no tego jeszcze nie wiem jak wychodzą - załóżmy 3 dot. Teraz wystarczy tylko wymierzyć 3 kropką w głowę i nacisnąć spust.
To tylko założenie. W grze wygląda to trochę inaczej i dlatego pytam się Was, jak wy mierzycie te odległości i bierzecie poprawki. Szkoda, że nie ma wiatru, bo to byłaby jeszcze lepsza zabawa.
Czy to strzelanie na chybił-trafił? Czy jest jakaś zależność?
Czy któryś z szanownych kolegów może wie jak wyskalowana jest siatka mil dot w M24, M107 i SPR12? Lub ewentualnie wie jakie lunety są montowane na tych karabinach?
Chodzi mi o pomiar odległości do przeciwnika (przy maksymalnym powiększeniu) i późniejsze poprawki w dotach na opad.
Kolejne pytanie - czy gdzieś jest napisane na jakie odległości wyzerowane są celowniki optyczne w Arma? Tzn. na jakim dysnansie środek krzyża pokrywa się z krzywą balistyczną pocisku.
Zauważyłem, że na bliższe dystanse (np 200-300m) trzeba strzelać pod cel, bo zero wychodzi ponad środkiem siatki.
Chodzi mi o to, by przy strzelaniu wyborowym nie strzelać na zasadzie "a nóż się trafi", tylko od razu brać odpowiednią poprawkę, np. 2 dot na odpowiednią odległość.
Na przykład:
Przy założeniu, że na max powiększeniu 1 dot to 3 (lub 5) minuty kątowe czyli 3 cale na 100 jardów (w zaokrągleniu 7,5cm na 100m) daje ok 40cm wysokości na 500m (w dużym przybliżeniu 5x 7,5cm).
Jeśli by wziąć pod uwagę, że sylwetka człowieka w grze ma 180cm wzrostu, to na 500m żołnierz powinien zająć wysokość 4,5 dota (180cm dzielone na 40cm).
Jeśli z pomiaru siatki wychodzi, że sylwetka zajmuje te 4,5 kropki, to mamy informację, że cel faktycznie jest na 500m a nie np. na 700 i można brać poprawki na opad pocisku - no tego jeszcze nie wiem jak wychodzą - załóżmy 3 dot. Teraz wystarczy tylko wymierzyć 3 kropką w głowę i nacisnąć spust.
To tylko założenie. W grze wygląda to trochę inaczej i dlatego pytam się Was, jak wy mierzycie te odległości i bierzecie poprawki. Szkoda, że nie ma wiatru, bo to byłaby jeszcze lepsza zabawa.
Czy to strzelanie na chybił-trafił? Czy jest jakaś zależność?
Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
http://kronzky.info/targetrange/index.htm - masz tu skrypt "Moveable Target Range"
Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
Dzięki wielkie, zdaje się, że o to chodziłokondor pisze:http://kronzky.info/targetrange/index.htm - masz tu skrypt "Moveable Target Range"
Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
Jeżeli chodzi o balistykę i odległości w Arma, to są one w niewielkim stopniu zbliżone do realnych(takie jest moje odczucie po spędzaniu czasu na przestrzennej strzelnicy podczas sł. Wojskowej) porównując lot smugowego w Armie jest za szybki i za mało widoczny, a jeśli chodzi o prowadzenia ognia do biegusa (biegnący żołnierz, ruchoma tarcza posuwająca się z prędkością biegu człowieka)w realu na 300 metrów z KM Pk przyrządy celownicze zgrywa się 2 sylwetki przed celem, a w armie chyba z 10x, do AI biegnącego normalnie, nie sprintem. Jednak podoba mi się w Armie, prowadzenia ognia z broni wyborowej ze wzniesienia, gdzie krzyż siatki celowniczej trzeba ustawić poniżej, a jak strzelamy pod górę to wiadomo, że zdecydowanie powyżej, tak jest w realnym życiu praw fizyki i w górach prowadzenie ognia jest wysoce trudne.
Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
Tak pod górę jak i z góry poprawka na siatce jest pod cel (przy zerze na dystansie), ale o te same wartości w zależności od kąta z jakiego strzelamy.Artek3333 pisze:Jednak podoba mi się w Armie, prowadzenia ognia z broni wyborowej ze wzniesienia, gdzie krzyż siatki celowniczej trzeba ustawić poniżej, a jak strzelamy pod górę to wiadomo, że zdecydowanie powyżej, tak jest w realnym życiu praw fizyki i w górach prowadzenie ognia jest wysoce trudne.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 września 2008, 08:02
- ID Steam:
- Numer GG: 1489462
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
Wierzbin , a nie prościej ustawić cele np na 200m, 400m, itd do 1000m i z poszczególnych karabinów strzelać, zanotować sobie,że M24 na 400m bije np. prawo-dół od celu itd... ?? Można skorzystać z oryginalnych opisów ustawień lunety,ale wg mnie gra zawsze jest grą... Aczkolwiek pomysł masz dobry
"Spadochroniarze nie umierają.... Idą do piekła,żeby się przegrupować."
- JonPL
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
- ID Steam:
- Numer GG: 6628146
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
To ustaw nam tarcze co 100 metrów w edytorze.
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.
Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
- JonPL
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
- ID Steam:
- Numer GG: 6628146
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
Sas, mistrzu edytora, to powiedz nam jak ustawić (w edytorze ofcoz) dany obiekt co równe 100 m?
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.
Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Krzyż Mil Dot - pomiar odległości i poprawki na opad
Nie widze w tym problemu. Po prostu z panelu dowodcy mozna sprawdzac odleglosci. Robilem tak testujac Dragunova w IC-ArmA.