Wsparcie

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kamis94
Posty: 27
Rejestracja: 27 marca 2008, 18:39
ID Steam:
ID gracza: 0

Wsparcie

Post autor: Kamis94 »

Witam
już od roku gram w arma i znam pare komend ale potrzebuje takich które pomogą mi wezwać medyka, ciężarówkę naprwaczą itp przez radio
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wsparcie

Post autor: Matte »

Stawiasz wyzwalacz, ustawiasz mu jako aktywacje "Radio Alfa" Tworzysz grupę z medykami, ciezarówkami itp. Stawiasz im waypoint na Nich samych, a następny na miejscu gdzie mają dotrzeć. Następnie wykorzystując "Synchronizacje" łączysz wyzwalacz z pierwszym waypointem (tym na grupie)
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Kamis94
Posty: 27
Rejestracja: 27 marca 2008, 18:39
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie

Post autor: Kamis94 »

Dzięki Matte :dworship :dworship
Nie wiedziałem że to może być takie łatwe, bo nigdy się w takie klocki nie bawiłem
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 230
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:46
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk / Warszawa

Re: Wsparcie

Post autor: Jerry »

Albo jeszcze prościej - dać punkt trasy typu "Wsparcie" jednostkom naprawczym/sanitarnym i przy wywołaniu radiem (Kod 5-1-x), gdzie x to typ wsparcia wybierany przez radio, jednostki same rozpoczną ruch do miejsca, w którym jest aktualnie wzywający wsparcie
:8bz
Obrazek
Awatar użytkownika
shelton
Posty: 179
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
ID Steam: sheltonpol
Numer GG: 1986662
ID gracza: 1
Lokalizacja: Watford
Kontakt:

Re: Wsparcie

Post autor: shelton »

Jerry pisze:Albo jeszcze prościej - dać punkt trasy typu "Wsparcie" jednostkom naprawczym/sanitarnym i przy wywołaniu radiem (Kod 5-1-x), gdzie x to typ wsparcia wybierany przez radio, jednostki same rozpoczną ruch do miejsca, w którym jest aktualnie wzywający wsparcie
Brzmi fajnie - a rzeczywiście tak działa, testowane?
Awatar użytkownika
Kamis94
Posty: 27
Rejestracja: 27 marca 2008, 18:39
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie

Post autor: Kamis94 »

Sposób który podał mi Matte już testowałem i działa ale ten drugi który podał Jerry nie wiem czy działa bo przydało by się napisać go troszkę dokładniej
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 230
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:46
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk / Warszawa

Re: Wsparcie

Post autor: Jerry »

Kamis94 pisze:Sposób który podał mi Matte już testowałem i działa ale ten drugi który podał Jerry nie wiem czy działa bo przydało by się napisać go troszkę dokładniej

Działa, działa :] Już od czasów OFP, w końcu po to mamy punkt trasy Wsparcie :]

Dla przykładu: Dajemy medykowi punkt trasy Wsparcie gdziekolwiek przy nim, on tam się po włączeniu misji uda i będzie czekał w gotowości. Kiedy nam wszystkich medyków wytłuką, wzywamy wsparcie przez radio, komendy w kolejności: 5 (status) - 1 (wezwij wsparcie) - 1 (sanitariusz) i w tym momencie nasz medyk rusza ze swojej pozycji do pozycji, w której byliśmy wzywając go przez radio. Jak dotrze, oczywiście leczymy się u niego, albo wysyłamy komendę podwładnemu, żeby się uleczył. Plusem tej metody jest to, że to wsparcie równie dobrze może być wzywane przez nas jako dowódcę, jak i przez dowódcę SI, kiedy uzna to za potrzebne.

Tak samo działa ze wszystkimi jednostkami klasy support, tylko radiem wybieramy odpowiednie wsparcie (do dyspozycji wsparcie medyczne, naprawcze, amunicyjne i paliwowe), które zostanie zrealizowane, gdy na mapie będzie przynajmniej 1 jednostka danego typu. Dodatkowo po wykonaniu ruchu jednostka wsparcia dalej oczekuje na wezwania, zatem wraz z przemieszczającym się frontem, możemy wzywać wsparcie, które będzie się przesuwać wraz z ruchem naszych wojsk. Oczywiście jeśli postawimy kilka jednostek tego samego typu, możemy efektywniej przeprowadzać wsparcie, ale to już zależy tylko od twórcy misji.
:8bz
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamis94
Posty: 27
Rejestracja: 27 marca 2008, 18:39
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie

Post autor: Kamis94 »

No Teraz jest już wszystko spoko thx Jerry
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wsparcie

Post autor: Matte »

Jerry, wstyd to mówić, Ale zaskoczyłeś mnie! Nie miałem pojęcia o tym!
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
shelton
Posty: 179
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
ID Steam: sheltonpol
Numer GG: 1986662
ID gracza: 1
Lokalizacja: Watford
Kontakt:

Re: Wsparcie

Post autor: shelton »

Jerry pisze:
Kamis94 pisze:Sposób który podał mi Matte już testowałem i działa ale ten drugi który podał Jerry nie wiem czy działa bo przydało by się napisać go troszkę dokładniej

Działa, działa :] Już od czasów OFP, w końcu po to mamy punkt trasy Wsparcie :]

Dla przykładu: Dajemy medykowi punkt trasy Wsparcie gdziekolwiek przy nim, on tam się po włączeniu misji uda i będzie czekał w gotowości. Kiedy nam wszystkich medyków wytłuką, wzywamy wsparcie przez radio, komendy w kolejności: 5 (status) - 1 (wezwij wsparcie) - 1 (sanitariusz) i w tym momencie nasz medyk rusza ze swojej pozycji do pozycji, w której byliśmy wzywając go przez radio. Jak dotrze, oczywiście leczymy się u niego, albo wysyłamy komendę podwładnemu, żeby się uleczył. Plusem tej metody jest to, że to wsparcie równie dobrze może być wzywane przez nas jako dowódcę, jak i przez dowódcę SI, kiedy uzna to za potrzebne.

Tak samo działa ze wszystkimi jednostkami klasy support, tylko radiem wybieramy odpowiednie wsparcie (do dyspozycji wsparcie medyczne, naprawcze, amunicyjne i paliwowe), które zostanie zrealizowane, gdy na mapie będzie przynajmniej 1 jednostka danego typu. Dodatkowo po wykonaniu ruchu jednostka wsparcia dalej oczekuje na wezwania, zatem wraz z przemieszczającym się frontem, możemy wzywać wsparcie, które będzie się przesuwać wraz z ruchem naszych wojsk. Oczywiście jeśli postawimy kilka jednostek tego samego typu, możemy efektywniej przeprowadzać wsparcie, ale to już zależy tylko od twórcy misji.
Hm, no przyznam, że mam z tym mały problem - kiedy idąc za twoim przykładem daję waypoint wsparcie ciężarówce z amunicją, ona dojeżdża w to miejsce, po czym... kierowca wysiada! I w komendach radiowych 5-1-x nie ma opcji wezwania uzupełnienia amunicji.
Awatar użytkownika
Kamis94
Posty: 27
Rejestracja: 27 marca 2008, 18:39
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wsparcie

Post autor: Kamis94 »

shelton u mnie tak samo jest że kierowca wysiada, ale to nic takiego, bo jak wezwiesz wsparcie to kierowca spowrotem wsiądzie do ciężarówki i przyjedzie :) . A następnie znowu wysiądzie, ale to nawet dobrze że wysiada :) gdy do ciebie dotrze. Bo sądze że jakbym naprzykład rozbił się helikopterem w jakimś ciasnym miejscu w mieście to AI by tam nie dojechał :( a niestety ja nie mogłbym dolecieć do niego no więc właśnie gdy kierowca wysiadłby to właśnie by był plus bo sam bym przejął ciężarówkę i podjechał bliżej do miejsca kraksy i naprawił sam swój heli. Jeszcze na koniec powiem ci że jeżeli raz już wezwiesz wsparcie i kierowca wysiądzie ale nie będzie chciał wsiąść i pojechać do ciebie drugi raz to naciśnij 5 (status) - 1 (wezwij wsparcie) - 5 (gotowe) No to już jest koniec

A teraz jeszcze powiem jedną rzecz jeżeli nie masz tych opcji do wzywania wsparcia to ustaw przynajmniej jednego wojaka w swojej drużynie

KONIEC I HAPPY END
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”