Wsparcie
Moderator: Inkwizytor
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wsparcie
Stawiasz wyzwalacz, ustawiasz mu jako aktywacje "Radio Alfa" Tworzysz grupę z medykami, ciezarówkami itp. Stawiasz im waypoint na Nich samych, a następny na miejscu gdzie mają dotrzeć. Następnie wykorzystując "Synchronizacje" łączysz wyzwalacz z pierwszym waypointem (tym na grupie)
Jestem BIS fanboyem!
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Re: Wsparcie
Dzięki Matte
Nie wiedziałem że to może być takie łatwe, bo nigdy się w takie klocki nie bawiłem
Nie wiedziałem że to może być takie łatwe, bo nigdy się w takie klocki nie bawiłem
- Jerry
- Posty: 230
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:46
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Gdańsk / Warszawa
Re: Wsparcie
Albo jeszcze prościej - dać punkt trasy typu "Wsparcie" jednostkom naprawczym/sanitarnym i przy wywołaniu radiem (Kod 5-1-x), gdzie x to typ wsparcia wybierany przez radio, jednostki same rozpoczną ruch do miejsca, w którym jest aktualnie wzywający wsparcie
- shelton
- Posty: 179
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
- ID Steam: sheltonpol
- Numer GG: 1986662
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Watford
- Kontakt:
Re: Wsparcie
Brzmi fajnie - a rzeczywiście tak działa, testowane?Jerry pisze:Albo jeszcze prościej - dać punkt trasy typu "Wsparcie" jednostkom naprawczym/sanitarnym i przy wywołaniu radiem (Kod 5-1-x), gdzie x to typ wsparcia wybierany przez radio, jednostki same rozpoczną ruch do miejsca, w którym jest aktualnie wzywający wsparcie
Re: Wsparcie
Sposób który podał mi Matte już testowałem i działa ale ten drugi który podał Jerry nie wiem czy działa bo przydało by się napisać go troszkę dokładniej
- Jerry
- Posty: 230
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:46
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Gdańsk / Warszawa
Re: Wsparcie
Kamis94 pisze:Sposób który podał mi Matte już testowałem i działa ale ten drugi który podał Jerry nie wiem czy działa bo przydało by się napisać go troszkę dokładniej
Działa, działa :] Już od czasów OFP, w końcu po to mamy punkt trasy Wsparcie :]
Dla przykładu: Dajemy medykowi punkt trasy Wsparcie gdziekolwiek przy nim, on tam się po włączeniu misji uda i będzie czekał w gotowości. Kiedy nam wszystkich medyków wytłuką, wzywamy wsparcie przez radio, komendy w kolejności: 5 (status) - 1 (wezwij wsparcie) - 1 (sanitariusz) i w tym momencie nasz medyk rusza ze swojej pozycji do pozycji, w której byliśmy wzywając go przez radio. Jak dotrze, oczywiście leczymy się u niego, albo wysyłamy komendę podwładnemu, żeby się uleczył. Plusem tej metody jest to, że to wsparcie równie dobrze może być wzywane przez nas jako dowódcę, jak i przez dowódcę SI, kiedy uzna to za potrzebne.
Tak samo działa ze wszystkimi jednostkami klasy support, tylko radiem wybieramy odpowiednie wsparcie (do dyspozycji wsparcie medyczne, naprawcze, amunicyjne i paliwowe), które zostanie zrealizowane, gdy na mapie będzie przynajmniej 1 jednostka danego typu. Dodatkowo po wykonaniu ruchu jednostka wsparcia dalej oczekuje na wezwania, zatem wraz z przemieszczającym się frontem, możemy wzywać wsparcie, które będzie się przesuwać wraz z ruchem naszych wojsk. Oczywiście jeśli postawimy kilka jednostek tego samego typu, możemy efektywniej przeprowadzać wsparcie, ale to już zależy tylko od twórcy misji.
Re: Wsparcie
No Teraz jest już wszystko spoko thx Jerry
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Wsparcie
Jerry, wstyd to mówić, Ale zaskoczyłeś mnie! Nie miałem pojęcia o tym!
Jestem BIS fanboyem!
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
- shelton
- Posty: 179
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
- ID Steam: sheltonpol
- Numer GG: 1986662
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Watford
- Kontakt:
Re: Wsparcie
Hm, no przyznam, że mam z tym mały problem - kiedy idąc za twoim przykładem daję waypoint wsparcie ciężarówce z amunicją, ona dojeżdża w to miejsce, po czym... kierowca wysiada! I w komendach radiowych 5-1-x nie ma opcji wezwania uzupełnienia amunicji.Jerry pisze:Kamis94 pisze:Sposób który podał mi Matte już testowałem i działa ale ten drugi który podał Jerry nie wiem czy działa bo przydało by się napisać go troszkę dokładniej
Działa, działa :] Już od czasów OFP, w końcu po to mamy punkt trasy Wsparcie :]
Dla przykładu: Dajemy medykowi punkt trasy Wsparcie gdziekolwiek przy nim, on tam się po włączeniu misji uda i będzie czekał w gotowości. Kiedy nam wszystkich medyków wytłuką, wzywamy wsparcie przez radio, komendy w kolejności: 5 (status) - 1 (wezwij wsparcie) - 1 (sanitariusz) i w tym momencie nasz medyk rusza ze swojej pozycji do pozycji, w której byliśmy wzywając go przez radio. Jak dotrze, oczywiście leczymy się u niego, albo wysyłamy komendę podwładnemu, żeby się uleczył. Plusem tej metody jest to, że to wsparcie równie dobrze może być wzywane przez nas jako dowódcę, jak i przez dowódcę SI, kiedy uzna to za potrzebne.
Tak samo działa ze wszystkimi jednostkami klasy support, tylko radiem wybieramy odpowiednie wsparcie (do dyspozycji wsparcie medyczne, naprawcze, amunicyjne i paliwowe), które zostanie zrealizowane, gdy na mapie będzie przynajmniej 1 jednostka danego typu. Dodatkowo po wykonaniu ruchu jednostka wsparcia dalej oczekuje na wezwania, zatem wraz z przemieszczającym się frontem, możemy wzywać wsparcie, które będzie się przesuwać wraz z ruchem naszych wojsk. Oczywiście jeśli postawimy kilka jednostek tego samego typu, możemy efektywniej przeprowadzać wsparcie, ale to już zależy tylko od twórcy misji.
Re: Wsparcie
shelton u mnie tak samo jest że kierowca wysiada, ale to nic takiego, bo jak wezwiesz wsparcie to kierowca spowrotem wsiądzie do ciężarówki i przyjedzie . A następnie znowu wysiądzie, ale to nawet dobrze że wysiada gdy do ciebie dotrze. Bo sądze że jakbym naprzykład rozbił się helikopterem w jakimś ciasnym miejscu w mieście to AI by tam nie dojechał a niestety ja nie mogłbym dolecieć do niego no więc właśnie gdy kierowca wysiadłby to właśnie by był plus bo sam bym przejął ciężarówkę i podjechał bliżej do miejsca kraksy i naprawił sam swój heli. Jeszcze na koniec powiem ci że jeżeli raz już wezwiesz wsparcie i kierowca wysiądzie ale nie będzie chciał wsiąść i pojechać do ciebie drugi raz to naciśnij 5 (status) - 1 (wezwij wsparcie) - 5 (gotowe) No to już jest koniec
A teraz jeszcze powiem jedną rzecz jeżeli nie masz tych opcji do wzywania wsparcia to ustaw przynajmniej jednego wojaka w swojej drużynie
KONIEC I HAPPY END
A teraz jeszcze powiem jedną rzecz jeżeli nie masz tych opcji do wzywania wsparcia to ustaw przynajmniej jednego wojaka w swojej drużynie
KONIEC I HAPPY END