[Pytanie] Dialogi pisane i mówione w grze

Moderator: Inkwizytor

Kuba4012
Posty: 10
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 0

[Pytanie] Dialogi pisane i mówione w grze

Post autor: Kuba4012 »

cześć jestem nowy (dołączyłem 02.03.2008) w arma amed assault gram od niedawna
jak zrobić żeby w edytorze misji były dialogi?
z góry dzięki!
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: dialogi

Post autor: kondor »

co dokładnie nazywasz dialogiem?
Kuba4012
Posty: 10
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: dialogi

Post autor: Kuba4012 »

tekst u dołu ekranu lub nagranie głosowe
Kuba4012
Posty: 10
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: dialogi

Post autor: Kuba4012 »

i moje drugie pytanie
jak się używa tych kodów które czasami piszecie?
gdzie to się wpisuje?
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: dialogi

Post autor: Matte »

sam tekst u dołu ekranu jest bardzo prosty do stworzenia, odegranie głosu jest już troszeczkę trudniejsze.
Co do pytania 2:
Te tajemnicze cosie wpisujemy do róźnych pól w obrębie edytora takich jak" Przy aktywacji", "Warunek", "Inicjacja" itp. Wpisujemy je bezpośrednio do plików skryptowych, SQF lub SQS
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: dialogi

Post autor: kondor »

Kuba4012 pisze:tekst u dołu ekranu lub nagranie głosowe
-tekst u dołu ekranu po lewo nazywa się chat i takich komend szukaj w spisie komend/na forum
-tekst u dołu ekranu wyśrodkowany wywołuje się najczęściej komendą titleText
-nagranie głosowe może być radiem (komendy zawierające wyraz radio np globalRadio) lub wywołane komendą say
aby dowiedzieć się więcej użyj opcji szukaj lub sprawdź tą stronę: http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... mands_ArmA
Kuba4012 pisze:jak się używa tych kodów które czasami piszecie?
gdzie to się wpisuje?
Kodów używa się w skryptach lub np polach wyzwalaczy.

zanim zadasz kolejne podstawowe pytania, przeczytaj cały dział edytor na stronie http://arma-zone.pl/page.php?id=7
Kuba4012
Posty: 10
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: dialogi

Post autor: Kuba4012 »

nic mi ta strona nie pomogła dialogami
kondor chyba mnie nie zrozumiałeś chodziło mi o coś takiego co jest np. w pierwszej misji kampanii (ten tekst pisany na niebiesko)
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: dialogi

Post autor: kondor »

chyba ty nie zrozumiałeś. Niebieski tekst wskazuje, że było to sideRadio lub sideChat, o czym napisałem. Zapewne nie chciało Ci się wgłębić w podane linki.
Kuba4012
Posty: 10
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: dialogi

Post autor: Kuba4012 »

te linki mi w niczym nie pomogły
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: dialogi

Post autor: kondor »

no to czego dokładnie nie wiesz?
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: dialogi

Post autor: eJay »

Postaw dwie jednostki. Jedna jest graczem (niech się nazywa "Player") , druga niech się nazywa "Antek_emigrant". Piszesz skrypt np. "dialog.sqs'" (Polecam program ArmAEdit) i piszesz w nim przykładowo:

Kod: Zaznacz cały

Antek_emigrant SideChat "Czesc, to ja, probuje napisac skrypt."
~5
Player SideChat "Jesli to sie wszystko wyswietlilo, to znaczy, ze dziala"
~2
exit
Jak nie rozumiesz to zobacz przykłady - http://community.bistudio.com/wiki/sideChat
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”