[Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

[Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Error 404 »

Jak w temacie, chciałbym się dowiedzieć jak wstawić od misji własną muzykę. Wiem, że trzeba ją przekonwertować na ogg. , ale co dalej?
Kolejnym dręczącym mnie pytaniem jest to, czy da sie muzykę podczepić pod konkretną jednostkę / obiekt? ( Np. Radio, lub zrobić myk ze śmigłowcami jak w "Czasie Apokalipsy" :D )
Proszę o odpowiedź, najlepiej, by była w miarę łopatologiczna :)
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Trance »

Ten temat był już poruszany tutaj na forum o ile mnie pamięc nie myli. Jak nikt sie nie skusi, zeby odpowiedziec to zarzuce tutaj krok po kroku jak tylko wygospodaruje na to chwilke czasu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Matte »

http://community.bistudio.com/wiki/Desc ... .ext#Music
Tutaj masz to bardzo fajnie wytłumaczone, mam nadzieje że znasz podstawy angielskiego ^-^

Swoją drogą polecam programik ArmA Edit, który jest świetnym edytorem skryptów oraz posiada kilka generatorów, w tym descripion.ext
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Error 404 »

Dzięki, Matte, dokładnie o to mi chodziło ;) Było na http://www.ofp.lua.pl już podane, jednak z powodu awarii nie mogę tam teraz wejść :(
Z tego co widziałem na forum był ten temat poruszany tylko jeśli chodzi o ogólnie muzykę w tle...
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: gremdek »

kiedyś podpinałem muzykę pod pojazdy.

są problemy(ale to robiłem w ofp, w amie nie wiem jak tam jest)
z ' obiekt say "dzwiek" ' dźwięk będzie się ściszał w miarę oddalania się od obiektu, wyłączenie jednak tego dźwięku nastręcza jednak problemów, trzeba rozwalić ten obiekt. można podczepić jakiś niewidzialny obiekt pod nasz który ma grać, ale są wtedy problemy w mp.

można z playmusic.

Kod: Zaznacz cały

#vol
_dis = vehicle(player) distance radioveh
? _dis<1:_dis=1;
_vol = 3/_dis
? _vol>1:_vol=1;
? _dis>100:_vol=0;
0.4 fademusic _vol
~0.1
goto "vol"
taka pętelka będzie ci ściszać muzykę jak się oddalisz od pojazdu nazwanego 'radioveh'
ale to ma wady takie: użytkownik może mieć ściszoną kompletnie muzykę w opcjach(co w armie jest prawdopodobne) oraz nie da się zrobić żeby dwa obiekty dawały dźwięk w tym samym czasie.
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Error 404 »

No, mniej więcej o to mi chodziło, by dźwięk sie oddalał wraz z pojazdem :P spróbuje w wolnej chwili ;) Dzięki, gremek :D
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
Awatar użytkownika
Xagog
Posty: 36
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Xagog »

Ja chciałem zrobić tak,żeby wśród kilku patrolujących żołnierzy był jeden,który pierdzi co jakiś czas,żeby było zabawnie.Tylko nie wiem,czy da się zrobić tak,żeby dźwięk podpięty pod danego żołnierza był odtwarzany co jakiś czas (np.co 10 sek.)a nie ciągle,w kółko.A jest jakaś różnica między żołnierzami a obiektami jeśli chodzi o podstawianie dźwięków,czy robi się to inaczej niż w przypadku obiektów?
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: SiD »

Wiesz, 10sekund, to nie problem wstawić próbkę dźwiękową, która sama w sobie zawiera ciszę przez taki okres, ale raczej postarałbym się, aby to było jak najmniej regularne. Inaczej nasz kompan Fart, będzie nie tyle śmieszny, co irytujący.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Matte »

Na losową częstotliwość farta powinno to pomóc

Kod: Zaznacz cały

sleep 10+(random 7);
A całość można by na "while" oprzeć
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Xagog
Posty: 36
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Xagog »

Aha w taki sposób,no cóż dzięki za podpowiedź,pokombinuję.
Awatar użytkownika
Error 404
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:21
ID Steam:
Numer GG: 5846891
ID gracza: 0

Re: [Pytanie ] Własna muzyka w misji - jak?

Post autor: Error 404 »

A ja mam problem, bo jak wklejam description.ext zrobiony przez ArmA Edit do folderu misji, to mi się misja nie chce w ogóle uruchomić...wie ktoś co jest grane, ew. mógłby podać jakiś dobry, działający description do CfgSounds? Plik z muzyką to Dzwieki.ogg
Obrazek

давай эа нас, давай эа вас,
и эа десант, и эа спецнаэ,
эа боевыйе ордена,
давай поднимен старина!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”