Wydajność Armed Assault a sprzęt

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: -=HuNTeR=- »

Lepsza, lepsza, na oficjalnej stronie nawet są pokazane różnice.
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: ArthurNeo »

hryst pisze: Wersja Arma: 1.00.50.88 PL
Procek: Intel D920@3.2GHz
Karta graf: ATI Radeon X1900XT 512MB
Rozdzielczość w grze: 1600x1200x32
Ustawienia:
wszystko na min (tylko o terenie zapomnialem i jest na normal)
Widoczność 1200m

Wydajność:
Misja 3 - chłopiec na posyłki - 25FPS
W multiplayer pierwsza misja 01 - czyste cięcie - 50-60FPS
hryst_Amark.gif
konfig.jpg
Misja 3 - chłopiec na posyłki - 25FPS
misja3_chlopiec_na_posylki.jpg
W multiplayer pierwsza misja 01 - czyste cięcie - 50-60FPS
multip01_czyste_ciecie.jpg
Dodałem foty zeby każdy mogl sobie porównać stojąc w tym samym miejscu


Słuchajcie z tą grą serio jest coś nie tak... z powyższego cytatu wynika że kolega wszystko ustawił na absolutne minimum z obrazka niżej przynajmniej ja widzę że screen przedstawia grafikę coś około ustawień normal - to napewno nie jest screen z takimi ustawieniami! Czy możliwe ze coś pokręcili z VideoUstawieniami??? Druga sprawa... na opakowaniu zalecane wymagania... kartę graficzną przedstawiają jako X800 lub NV6800... tym czasem okazuje się, że nawet X1900 ledwo wyciąga tę grę na jakiś minimum przyzwoite!!!
Gdzieś tkwi poważny błąd! Nie widze sensu żeby za co najmniej 600zł uzyskiwać te 10-20 klatek na sekundę!!! Wydaje mi się że różnica powinna być większa przy takich kartach? Od czego to tak naprawdę zależy???
Posiadam P4 2,4@3,0Ghz
512MB/400MHz
Gigabyte Radeon 9550 128MB

kolega posiada Athlon XP 2,4
768MB RAM
Radeon 9550 256MB

jaka różnica? praktycznie żadna!!! jak to możliwe że nieco lepszy sprzęt nie ukazuje żadnej różnicy w działaniu gry ?????

Mam narazie poważne problemy ze zrozumieniem regulaminu forum, jak na polski rynek wejdzie ta NORMALNA wersja tej gry to jak najbardziej ją kupię! ale musi być jakaś poprawka! wiadomo że w związku z tym muszę także zmienić grafikę... kuzyn proponował mi radeona 9800 ultra za nieco ponad 200zł, ja kusiłem się za około 400zł kupić nowego X1300XT ale widze ze jak ta gra tak działa to w każdy przypadku będą to pieniądze wyrzucone w błoto!
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej całej sytuacji.
Z wyrazami szacunku do maniaków OFP :)

Edited by Keilholz.
Awatar użytkownika
Uncle Blues
Posty: 78
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 20:26
ID Steam:
Numer GG: 1562358
ID gracza: 2841
Lokalizacja: Warszawa / Opole

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Uncle Blues »

Arthur_Neo, kupuj oryginalną Armę. Nie będzie już innej wersji. Po prostu patche z netu się ściąga. Ot co.

A z tym wytykaniem wysokich wymagań ArmA uważaj, bo podpadniesz jeszcze coniektórym forumowiczom, którzy nie potrafią zrozumieć, nawet tej konstruktywnej, krytyki "ich" gry. ;)

Ostatnio zrobiłem, jak na moje możliwości, dużego upgrade'a mojego kompa.
+0.5 na procku (teraz 2.2)
+1 GB RAM (teraz 2GB)
nowy, szybki dysk SATA
i podkręciłem jeszcze moją grafikę do granic możliwości (GF7600GS: core - 514, mem - 461. Dalej się juz po prostu nie da... :( )

zainstalowałem patcha 1.05 i co?... i DUPA! Mam jeszcze mniej FPS niż wcześniej... :evil: ale luz... jeszcze to wszystko poprawią. z 05 do 96 jeszcze daleka droga... ;) :lol:

Ale fakt coś jest nie tak z wymaganiami tej gry... :|
Do tych któzy już wrzą: ... co nie zmienia faktu, że dalej jest to wspaniała gra o niebo lepsza od vBF2. :mrgreen:
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
hryst
Posty: 297
Rejestracja: 16 listopada 2006, 10:04
ID Steam: hryst
ID gracza: 0
Lokalizacja: minsk
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: hryst »

zobacz na jakiej rozdzielczości odpalam grę
I dlatego jest taka duża różnica w wydajności.
Do tego dochodzą jakieś niewyjaśnione problemy ze sterownikami i współpracą z różnymi markami.
Po wyłączeniu trawy wydajność drastycznie wzrasta tak wiec tylko czekać na zaimplementowanie tego na serwerach.
Ale różnic pomiędzy modelami nie będę komentował bo to jedna wielka magia.
You will be assimilated. Resistance is futile. :ofp
Intel E6750@3.5|Abit IP35|LCD DELL 20'|X2900XT 512MB|2x2GB RAM HyperX|SATA750GB|BR LG GBW-H10N|SB A.4|Sunbeam ST + 620-A12S|
Awatar użytkownika
ArthurNeo
Posty: 30
Rejestracja: 11 marca 2007, 20:48
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Lipno

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: ArthurNeo »

Sorki za użycie pewnego wyrazu :) (regulamin forum)
Wybaczcie moją krytykę, nie jest oczywiście to zwrócone przeciwko Wam ale mnie już poprostu krew zalewa bo kompletnie nie rozumiem działania tej gry. Gra jest naprawdę przepiękna, w OFP gram już od 4-5 lat i podejrzewam że jest wiele takich osób które grają w tą gre tyle czasu, mają klapki na oczach i tylko OFP!! ;-P
Mam ogromną nadzieję że przyszłe patche zmienią płynność gry bo chcę zmienić sprzęt a nie chcę "przesadzić" z wydatkiem :) tym bardziej że za rok pewno będzie następna modernizacja na OFP2 :-D Pozdro chłopaki!
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Radeon »

O ile Game2 wogóle wyjdzie to, aż takiej znowu modernizacji nie będzie trzeba, bo OFP2 to zpewnością może być shit, zważywszy na to, że robią ją panowie z Codemasters.

Co do wymagań ArmA, to nie wiem na co narzekacie, u mnie nie ma problemów z płynnością gry, no chyba, że wpadne w jakieś duże zarośla to jest te 15 FPS.

Ustawienia są takie: CLICK!
Konfiguracji kompa nie chce mi się wklejać, zresztą gdzieś na forum jest. Jak widać, gram na roździelczości 1024x768, bo po prostu w wyższych jakoś nie widze, żadnej różnicy oprócz spadku FPS. :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Forrestal »

Radeon pisze: O ile Game2 wogóle wyjdzie to, aż takiej znowu modernizacji nie będzie trzeba, bo OFP2 to zpewnością może być shit, zważywszy na to, że robią ją panowie z Codemasters.

Co do wymagań ArmA, to nie wiem na co narzekacie, u mnie nie ma problemów z płynnością gry, no chyba, że wpadne w jakieś duże zarośla to jest te 15 FPS.

Ustawienia są takie: CLICK!
Konfiguracji kompa nie chce mi się wklejać, zresztą gdzieś na forum jest. Jak widać, gram na roździelczości 1024x768, bo po prostu w wyższych jakoś nie widze, żadnej różnicy oprócz spadku FPS. :roll:



Wiesz, ta rozdzielczosc to niska jest. 1024x768 to juz przezytek. Dzis minimum 1280x1024 a jak stac cie na 30'' monitor to proponuje 2560x1600. ArmA wyglada wtedy pieknie ale jedyne co mozna sobie z tego zrobic to powiesic na scianie i uzywac jako digi-ramki :D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Rainbow »

Arthur_Neo pisze: ...tym bardziej że za rok pewno będzie następna modernizacja na OFP2...

Jeżeli chodzi ci o OFP2 BISu, które konkretnie nazywa sie Game2 to premiera planowana na pozny 2008, realna data to 2009-2010

Jeżeli chodzi ci o OFP2 Codemasters, to przed nimi daaaleka droga. Tworzą go zupełnie obcy ludzi niezwiązani z BISem, a tym bardziej z OFP więc jak już wyjdzie to zapewne kaszana, która do pięt nie dorówna flashpointowi.
Ostatnio zmieniony 10 sierpnia 2021, 19:35 przez Rainbow, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: -=HuNTeR=- »

Grałem dzisiaj mapkę Berzerk .... coś na B , nazwa pochodzi od miasta i miałem 22-25 fps, przecież to straszne, druga mapka też Berzerk tylko, że Obregan, było lepiej, 25-30 fps, ale przy roślinkach spadało poniżej 25fps, a jak wiadomo roślinek niestety dużo jest :| ustawienia wszystko na b. wysoko oprócz cieni (wyłączone) i postefektów. Dalsza gra zmusiła mnie do wyłączenia antyaliasa i zmniejszenia do minimum shading detail (te detale cieni po lewej stronie), gra zyskała w mieście 25fps, a przy roślinności dalej tak samo... czyli 23-28. Nie wiem czy to przez to, że było 21v21, czy może znowu mi piec szwankuje :| A może skrypty wykorzystane w misjach berzerk? Niestety większość ludzi tylko w to gra :/ a mapki a'la minibf i na dodatek EAST może brać US bronie, bez sens totalny. AK chyba już przeszło do historii, no... tylko w mało-granych ECLach jeszcze ludzie chodzą czasami z AK, ale tam i tak można brać MP5 i G36, co też jest dziwne :// Co wy missionmakerzy robicie z armą? :|:|
Ostatnio zmieniony 12 marca 2007, 18:37 przez -=HuNTeR=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Radeon »

Forrestal pisze:
Radeon pisze: O ile Game2 wogóle wyjdzie to, aż takiej znowu modernizacji nie będzie trzeba, bo OFP2 to zpewnością może być shit, zważywszy na to, że robią ją panowie z Codemasters.

Co do wymagań ArmA, to nie wiem na co narzekacie, u mnie nie ma problemów z płynnością gry, no chyba, że wpadne w jakieś duże zarośla to jest te 15 FPS.

Ustawienia są takie: CLICK!
Konfiguracji kompa nie chce mi się wklejać, zresztą gdzieś na forum jest. Jak widać, gram na roździelczości 1024x768, bo po prostu w wyższych jakoś nie widze, żadnej różnicy oprócz spadku FPS. :roll:



Wiesz, ta rozdzielczosc to niska jest. 1024x768 to juz przezytek. Dzis minimum 1280x1024 a jak stac cie na 30'' monitor to proponuje 2560x1600. ArmA wyglada wtedy pieknie ale jedyne co mozna sobie z tego zrobic to powiesic na scianie i uzywac jako digi-ramki :D


No przecież pisałem... Ano fakt, nie dopisałem, że widziałem ArmA na monitorach powyżej 17", ale widziałem i albo mam popsuty wzrok albo jestem nienormalny, ale żadnej różnicy nie widze. :mrgreen:
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Rainbow »

-=HuNTeR=- pisze: Grałem dzisiaj mapkę Berzerk .... coś na B , nazwa pochodzi od miasta i miałem 22-25 fps, przecież to straszne, druga mapka też Berzerk tylko, że Obregan, było lepiej, 25-30 fps, ale przy roślinkach spadało poniżej 25fps, a jak wiadomo roślinek niestety dużo jest :| ustawienia wszystko na b. wysoko oprócz cieni (wyłączone) i postefektów. Dalsza gra zmusiła mnie do wyłączenia antyaliasa i zmniejszenia do minimum shading detail (te detale cieni po lewej stronie), gra zyskała w mieście 25fps, a przy roślinności dalej tak samo... czyli 23-28. Nie wiem czy to przez to, że było 21v21, czy może znowu mi piec szwankuje :| A może skrypty wykorzystane w misjach berzerk? Niestety większość ludzi tylko w to gra :/ a mapki a'la minibf i na dodatek EAST może brać US bronie, bez sens totalny. AK chyba już przeszło do historii, no... tylko w mało-granych ECLach jeszcze ludzie chodzą czasami z AK, ale tam i tak można brać MP5 i G36, co też jest dziwne :// Co wy missionmakerzy robicie z armą? :|:|


Ustaw szczegóły terenu i obiektów na b.niskie - u mnie bardzo duży przyrost FPS.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”