Wydajność Armed Assault a sprzęt

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: -=HuNTeR=- »

Nie mam pojęcia co jest nie tak. Przeinstalowałem sterowniki dźw. graf., zaktualizowałem biosa i nic... dalej to samo :(
Zmieniłem PCI Latency z 64 na 32 i jest ok, tylko nie wiem czy to czasem nie spowolni mi army. Nie znam się na tym.

Edit: Nie wydaje się wam, że BIS jeszcze bardziej zjebał trawę? Zamiast wysokiej dali te kępy i wszystko gorzej chodzi. Chyba, że to wina 7.2? Na Omegach nie próbowałem. Może ktoś już grał na tych i na tych?

Edit 2: Rainbow, jaką zainstalowałeś te stery?
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: [PR] Slavko »

Rainbow pisze: Tyczy się wszystkiego od prawdopodobnie 6.8. Ja nie uwierzyłem BISowi na słowo i sam sprawdziłem u siebie 6.7, które wg. nich nie mają tego błędu. Efekt? ArmA chodziła jeszcze gorzej...Spanel twins robią nas w balona bo nie potrafią inaczej wytłumaczyć swojego bubla jakim jest engine ArmA :P



Jak zainstalowałes te stery? modyfikowałes infy? bo bez tego NIE ZAINSTALUJESZ! 6.7 nie mają wpisu o kartach 1950XT !
Bo ja je zainstalowałem i CHODZI LEPIEJ ! wiec skad te bzdury????????
Ja zmodyfikowałem pare sterowników, orginalne 6.7 i zmodyfikowane juz omegi oparte na 6.7 i Arma bez porównania chodzi lepiej, moze nie wydajnosciowo bu tu róznice są marginalne ale graficznie sa róznice co CI MÓWIŁEM NA PRZYKAŁDZIE NP. CHODNIKA !!!!!!

P.S. Ale sie zeżliłem :evil:
Powered by ULi
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Forrestal »

-=HuNTeR=- pisze: Nie mam pojęcia co jest nie tak. Przeinstalowałem sterowniki dźw. graf., zaktualizowałem biosa i nic... dalej to samo :(
Zmieniłem PCI Latency z 64 na 32 i jest ok, tylko nie wiem czy to czasem nie spowolni mi army. Nie znam się na tym.


Czyli po ustawieniu PCI Latency na 32 wydajnosc Ci sie poprawila?
Edit: Nie wydaje się wam, że BIS jeszcze bardziej zjebał trawę? Zamiast wysokiej dali te kępy i wszystko gorzej chodzi. Chyba, że to wina 7.2? Na Omegach nie próbowałem. Może ktoś już grał na tych i na tych?


Jakosc trawy zalezy od jakosci terenu. Na roznych poziomach trawa wyglada roznie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: -=HuNTeR=- »

Czyli po ustawieniu PCI Latency na 32 wydajnosc Ci sie poprawila?

2 dni temu na 64 działało normalnie, wczoraj 8-10 fps, zmieniłem na 32 i jest ok
Jakosc trawy zalezy od jakosci terenu. Na roznych poziomach trawa wyglada roznie.

Ale nie w multi
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Forrestal »

-=HuNTeR=- pisze:
Czyli po ustawieniu PCI Latency na 32 wydajnosc Ci sie poprawila?

2 dni temu na 64 działało normalnie, wczoraj 8-10 fps, zmieniłem na 32 i jest ok


To wychodzi na to ze dla jakiegos uzadzenia opoznienie rowne 64 powodowalo konflikt. Wartosci 64 i 128 moga wplynac pozytywnie na wydajnosc jednak 32 to wartos domyslna i przy niej powinno byc problemow nigdy. Jesli martwi Cie ze wydajnosc mogla spasc sprawdz inne wartosci (np. 48).
Jakosc trawy zalezy od jakosci terenu. Na roznych poziomach trawa wyglada roznie.

Ale nie w multi


Tez, jakosc terenu u klienta jest dostosowywana do tej na serwerze i tu pewnie lezy problem brzydszej trawy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
[PR] Slavko
Posty: 91
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 10:57
ID Steam:
Numer GG: 157910

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: [PR] Slavko »

To wychodzi na to ze dla jakiegos uzadzenia opoznienie rowne 64 powodowalo konflikt. Wartosci 64 i 128 moga wplynac pozytywnie na wydajnosc jednak 32 to wartos domyslna i przy niej powinno byc problemow nigdy. Jesli martwi Cie ze wydajnosc mogla spasc sprawdz inne wartosci (np. 48).


Jeżeli konkretnie o komputer i sytuacje u Huntera to wartość domyślna dla płyt P5B jest 64, tyle że czasami (nie zawsze) powoduje to problemy z urzadzeniami na pci a tym bardziej z AudigySE, co w tym wypadku...wartość 48, nie poprawi sytuacji (choc moze), a 32 jest wartoscią akceptowalną jak najbardziej i ona powinna byc defaultowa. Co do wydajnosci to IMHO nie ma żadnego znaczenia, wartosć ta oznacza czas jaki jest przydzielony dla danego urzedzenia w złaczy pci.
Powered by ULi
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Forrestal »

[PR] Slavko pisze:
To wychodzi na to ze dla jakiegos uzadzenia opoznienie rowne 64 powodowalo konflikt. Wartosci 64 i 128 moga wplynac pozytywnie na wydajnosc jednak 32 to wartos domyslna i przy niej powinno byc problemow nigdy. Jesli martwi Cie ze wydajnosc mogla spasc sprawdz inne wartosci (np. 48).


Jeżeli konkretnie o komputer i sytuacje u Huntera to wartość domyślna dla płyt P5B jest 64, tyle że czasami (nie zawsze) powoduje to problemy z urzadzeniami na pci a tym bardziej z AudigySE, co w tym wypadku...wartość 48, nie poprawi sytuacji (choc moze), a 32 jest wartoscią akceptowalną jak najbardziej i ona powinna byc defaultowa. Co do wydajnosci to IMHO nie ma żadnego znaczenia, wartosć ta oznacza czas jaki jest przydzielony dla danego urzedzenia w złaczy pci.


Wlasnie ten czasm ma znaczenie. Opoznienie to powoduje ze jedna urzadzenie beda niepotrzbenie blokowac dostep innym a dla innych znow tyle cykli zegara to bedzie zbyt krotki czas. Domyslnie przyjelo sie 32 jednak obecnie (jak widac wyzej) zaczyna sie stosowac 64 aby porpawic wydajnosc dla nowszych urzadzen (konstrukcji) co czasem sprawia problemy z kompatybilnoscia.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: -=HuNTeR=- »

To może spróbuję 128? 64 próbowałem bez używania Audigy i to samo, więc nie wiem o co chodzi, ale przecież i tak kiedyś grałem z tą dźwiękówką i działało. Próbowałem zmienić detale trawy w multi i nie było żadnej różnicy

Edit: Wybrałem 128 iiiiiiiiiii z 30-40 fps zrobiło się 65-85!! Niesamowite jak stabilne teraz się zrobiło. Może wypróbować jeszcze większych częstotliwości?
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Forrestal »

Wiecej niz 128 juz sie nie oplaca. Spowolnisz inne urzadzenia zbyt dlugim oczekiwaniem na dostep do zasobow.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Rainbow »

Dodam od siebie tyle, że "ulepszenia" sterowników Omegi polegają na ucinaniu jakości shaderów i jakości tekstur. Nie ma tam żadnej magii.
Co do chodnika to odpowiem ci tyle, że ostrość tekstur zależy od poziomu jakości filtrowania anizotropowego i sterowniki nic do tego nie mają.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 20:01 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt

Post autor: Forrestal »

Rainbow pisze: Dodam od siebie tyle, że "ulepszenia" sterowników Omegi polegają na ucinaniu jakości shaderów i jakości tekstur. Nie ma tam żadnej magii.
Co do chodnika to odpowiem ci tyle, że ostrość tekstur zależy od poziomu jakości filtrowania anizotropowego i sterowniki nic do tego nie mają.


Mylisz sie - jakosc Omeg jest porownywalna z oryginalnymi a czasami nawet lepsza i to od bardzo dawna. Co do samych sterownikow to sa to tylko modyfikowane oryginalne ale nie jakos "magicznie" Kazdy moze sobie to samo zrobic z sterami od producenta. Tylko tyle ze ta sa wydawane jako osobna dystrybucja.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”