ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: SaS TrooP »

Czy ja BIS w jakikolwiek sposób krytykuję? Spytałem się bo zastanawia mnie to. Nie znam sie, więc oczekiwałem po prostu odpowiedzi. I zaś wyszło, że SaS się czepia.
Pewnych rzeczy addonmakerzy nie poprawią, ba, dla mnie to oni te gry tylko psują :).
I tym samym trafiasz na moją listę idi... aminów?
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: centurion_94 »

Czasami rzeczywiście kiepsko się spisują, ale w niektórych przypadkach addonmakerzy wykonują robotę o niebo lepszą od bisu!
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jacobss »

SaS TrooP pisze:Czy ja BIS w jakikolwiek sposób krytykuję? Spytałem się bo zastanawia mnie to. Nie znam sie, więc oczekiwałem po prostu odpowiedzi. I zaś wyszło, że SaS się czepia.
Czy ktoś tak myśli? No daj spokój.

BIS stale ulepsza AI. Różnica jest taka, że do niedawna był to jedyny developer tworzący gry na taką skalę działań. Teraz dochodzi CM i co wychodzi? Że mają podobne problemy z AI.
Hologramy mają się nijak do inteligencji w wirtualnym świecie.

Podstawowym błędem myślenia jest porównywanie gier BISu do innych gier - jak powiedziałem, w takim COD4 AI praktycznie nie istnieje.

Cała inteligencja opiera się na waypointach (to eliminuje znany z OFP i ArmA obrót postaci w miejscu), rzucaniu w przeciwnika kupą granatów bez opamiętania i widzenia przez ściany (AI wie kiedy i gdzie wylecisz). W serii COD, AI nie potrzebuje obchodzić budynków, oszczędzać amunicji, obliczać odległości do celu - to są wszystko cechy Army.

Kampania w ArmA 2 mogłaby być taka jak w innych shooterach, ale chciałbyś, aby AI zawsze się tak samo rozdzielało, tak samo przechodziło las i tak samo rozwalało pojazdy? Ja podziękuję. Jedną z rzeczy, którą leciwy fleszpoint mi zaimponował, była nieprzewidywalność. Te gry są trudne, bo wymagają myślenia. A COD na Veteranie jest trudny, bo przeciwnik wie gdzieś jesteś i rzuca w ciebie masą granatów - żadna inteligencja.

kolejny przykład - STALKER. Osławione AI, a opierało się po po prostu na tym, że przeciwnik cię trafiał z 300 metrów. Owszem, przeciwnicy brali osłony, ale o jakimś większym myśleniu mowy nie było.

Co innego pokój 4x4, gdzie masz tysiąc skryptów, widzenie przez ściany i waypointy, a co innego ogromne pole bitwy, gdzie przeciwnik/towarzysz musi wybrać najkorzystniejszą opcję.
SaS TrooP pisze:
Pewnych rzeczy addonmakerzy nie poprawią, ba, dla mnie to oni te gry tylko psują :).
I tym samym trafiasz na moją listę idi... aminów?
Nie zachowuj się jak baba. Chłopie, bez krytyki ten świat by nie przeżył. ;)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: SaS TrooP »

Kampania w ArmA 2 mogłaby być taka jak w innych shooterach, ale chciałbyś, aby AI zawsze się tak samo rozdzielało, tak samo przechodziło las i tak samo rozwalało pojazdy? Ja podziękuję. Jedną z rzeczy, którą leciwy fleszpoint mi zaimponował, była nieprzewidywalność. Te gry są trudne, bo wymagają myślenia. A COD na Veteranie jest trudny, bo przeciwnik wie gdzieś jesteś i rzuca w ciebie masą granatów - żadna inteligencja.

kolejny przykład - STALKER. Osławione AI, a opierało się po po prostu na tym, że przeciwnik cię trafiał z 300 metrów. Owszem, przeciwnicy brali osłony, ale o jakimś większym myśleniu mowy nie było.
Ja wiem, i ja nie wiem jakie to jest trudne. Chyba jest, bo jednak BIS to jacyś specjaliści. Całkowicie im ufam, ale chciałbym widzieć że robią wszystko najdokładniej jak się da, a czasem tego po prostu po nich nie widać (osławiony AK-107 i RPK-74). Jestem Fanboy'em BISu i w nich wierzę, ale czasem po prostu nie pokazują się z dobrej strony. A gdyby dali radę zrobić takie AI to byłoby naprawdę super. Tym bardziej że ta gra żyje coopami, więc AI jest po prostu bardzo ważne.

Co do STALKERa - tak też AI nie było :P
Wróg w grze typowo zręcznościowej stał w miesjcu, czasem próbował nieudolnie się schować, a A-Life nie istniało. Widać to naprawdę trudny temat w grach. Ale skoro inne dziedziny gier/informatyki sięrozwijają to i AI w grach musi się rozwinąć. Oby jak najszybciej.
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

Akurat AI w Stalkerze (szczególnie w tej ostatniej części Clear Sky) bardzo mi się podoba. Niektóre ich akcje naprawdę dodawały wiele miodności samej grze, choć sama gra nie uciekła od błędów.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: mant3z »

Ja znalazłem coś takiego na forum BIS'u:
I just want to remember everybody that once the developers said that this computer would run ARMA 2 smoothly

Alza Ruby:
#GIGABYTE MA790GP-DS4H
#AMD Phenom 9650 X4 Quad-Core, 2.3GHz
#4GB (KIT 2x2GB) DDR2 1066MHz PC8500 CL5-5-5-18 OCZ Platinum Edition XTC
#SAPPHIRE HD 4850 Toxic, 512MB DDR3
#SEAGATE Barracuda 7200.11 500GB
No i jak tu teraz zinterpretować to smoothly? Bo w sumie nie wiemy o jakim VD i rozdzielczości jest tu mowa...
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: kondor »

http://www.youtube.com/watch?v=ADs5El900TI - filmik pokazuje trochę rzeczy "w praniu"

oraz 3. część tłumaczenia Deadfasta: http://www.youtube.com/watch?v=E7e242Gx ... r_embedded
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

Zaczyna to ładnie wyglądać :)
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 01:52 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: kondor »

i znowu chcą się bawić securomami :roll:
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

Uważam, że najlepszym zabezpieczeniem jest wymaganie przez grę konta online + cdkey (patrz BF2, WoW itd.), bo tego nie da się przeskoczyć.
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 01:53 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: mant3z »

Rainbow pisze:Obecnie osobiście nie widzę żadnego sensu w zabawy w jakiekolwiek zabezpieczenia. Wszystkie (nawet te najlepsze) securomy, starforsy i inne kosmokfaki zostały złamane przez "ludzi pracy". Wystarczy, że gra wymaga konta online + cdkey (patrz BF2, WoW itd.) i jest po zawodach, bo tego nie da się przeskoczyć.
Dokładnie, mi tam by nie przeszkadzało konto on-linowe, swojego czasu grałem w BF2 i nie czułem żadnego dyskomfortu. Przez ponad rok gry chyba tylko dwa razy nie działał serwer.
Jedyne czego bym nie chciał to durnych statów, często się zdarzało (zwłaszcza na początku), że garstka debili nabijała sobie staty w ukryciu zamiast walczyć o flagi.

BTW powoli zaczynam się przygotowywać do małych aktualizacji sprzętowych.... tak sobie myślę o:
DFI LanParty JR AMD 790GX
AMD Phenom II Quad-Core 940 BOX (Socket AM2+,125W)

Z pamięcią i grafiką się wstrzymam, bo powinno tam starczyć zasobów... jednak co do mojej dwu rdzeniówki to mam wątpliwości czy podoła Warfare :)

W i7 się nie bawię bo ceny mają z kosmosu. :rant
Mów mi milordzie łapserdaku!
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”