I tym samym trafiasz na moją listę idi... aminów?Pewnych rzeczy addonmakerzy nie poprawią, ba, dla mnie to oni te gry tylko psują.
ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Czy ja BIS w jakikolwiek sposób krytykuję? Spytałem się bo zastanawia mnie to. Nie znam sie, więc oczekiwałem po prostu odpowiedzi. I zaś wyszło, że SaS się czepia.
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Czasami rzeczywiście kiepsko się spisują, ale w niektórych przypadkach addonmakerzy wykonują robotę o niebo lepszą od bisu!
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Czy ktoś tak myśli? No daj spokój.SaS TrooP pisze:Czy ja BIS w jakikolwiek sposób krytykuję? Spytałem się bo zastanawia mnie to. Nie znam sie, więc oczekiwałem po prostu odpowiedzi. I zaś wyszło, że SaS się czepia.
BIS stale ulepsza AI. Różnica jest taka, że do niedawna był to jedyny developer tworzący gry na taką skalę działań. Teraz dochodzi CM i co wychodzi? Że mają podobne problemy z AI.
Hologramy mają się nijak do inteligencji w wirtualnym świecie.
Podstawowym błędem myślenia jest porównywanie gier BISu do innych gier - jak powiedziałem, w takim COD4 AI praktycznie nie istnieje.
Cała inteligencja opiera się na waypointach (to eliminuje znany z OFP i ArmA obrót postaci w miejscu), rzucaniu w przeciwnika kupą granatów bez opamiętania i widzenia przez ściany (AI wie kiedy i gdzie wylecisz). W serii COD, AI nie potrzebuje obchodzić budynków, oszczędzać amunicji, obliczać odległości do celu - to są wszystko cechy Army.
Kampania w ArmA 2 mogłaby być taka jak w innych shooterach, ale chciałbyś, aby AI zawsze się tak samo rozdzielało, tak samo przechodziło las i tak samo rozwalało pojazdy? Ja podziękuję. Jedną z rzeczy, którą leciwy fleszpoint mi zaimponował, była nieprzewidywalność. Te gry są trudne, bo wymagają myślenia. A COD na Veteranie jest trudny, bo przeciwnik wie gdzieś jesteś i rzuca w ciebie masą granatów - żadna inteligencja.
kolejny przykład - STALKER. Osławione AI, a opierało się po po prostu na tym, że przeciwnik cię trafiał z 300 metrów. Owszem, przeciwnicy brali osłony, ale o jakimś większym myśleniu mowy nie było.
Co innego pokój 4x4, gdzie masz tysiąc skryptów, widzenie przez ściany i waypointy, a co innego ogromne pole bitwy, gdzie przeciwnik/towarzysz musi wybrać najkorzystniejszą opcję.
Nie zachowuj się jak baba. Chłopie, bez krytyki ten świat by nie przeżył.SaS TrooP pisze:I tym samym trafiasz na moją listę idi... aminów?Pewnych rzeczy addonmakerzy nie poprawią, ba, dla mnie to oni te gry tylko psują.

- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Ja wiem, i ja nie wiem jakie to jest trudne. Chyba jest, bo jednak BIS to jacyś specjaliści. Całkowicie im ufam, ale chciałbym widzieć że robią wszystko najdokładniej jak się da, a czasem tego po prostu po nich nie widać (osławiony AK-107 i RPK-74). Jestem Fanboy'em BISu i w nich wierzę, ale czasem po prostu nie pokazują się z dobrej strony. A gdyby dali radę zrobić takie AI to byłoby naprawdę super. Tym bardziej że ta gra żyje coopami, więc AI jest po prostu bardzo ważne.Kampania w ArmA 2 mogłaby być taka jak w innych shooterach, ale chciałbyś, aby AI zawsze się tak samo rozdzielało, tak samo przechodziło las i tak samo rozwalało pojazdy? Ja podziękuję. Jedną z rzeczy, którą leciwy fleszpoint mi zaimponował, była nieprzewidywalność. Te gry są trudne, bo wymagają myślenia. A COD na Veteranie jest trudny, bo przeciwnik wie gdzieś jesteś i rzuca w ciebie masą granatów - żadna inteligencja.
kolejny przykład - STALKER. Osławione AI, a opierało się po po prostu na tym, że przeciwnik cię trafiał z 300 metrów. Owszem, przeciwnicy brali osłony, ale o jakimś większym myśleniu mowy nie było.
Co do STALKERa - tak też AI nie było

Wróg w grze typowo zręcznościowej stał w miesjcu, czasem próbował nieudolnie się schować, a A-Life nie istniało. Widać to naprawdę trudny temat w grach. Ale skoro inne dziedziny gier/informatyki sięrozwijają to i AI w grach musi się rozwinąć. Oby jak najszybciej.
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Akurat AI w Stalkerze (szczególnie w tej ostatniej części Clear Sky) bardzo mi się podoba. Niektóre ich akcje naprawdę dodawały wiele miodności samej grze, choć sama gra nie uciekła od błędów.
- mant3z
- Posty: 968
- Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
- ID Steam:
- ID gracza: 1111
- Lokalizacja: Gandza
- Kontakt:
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Ja znalazłem coś takiego na forum BIS'u:
No i jak tu teraz zinterpretować to smoothly? Bo w sumie nie wiemy o jakim VD i rozdzielczości jest tu mowa...I just want to remember everybody that once the developers said that this computer would run ARMA 2 smoothly
Alza Ruby:
#GIGABYTE MA790GP-DS4H
#AMD Phenom 9650 X4 Quad-Core, 2.3GHz
#4GB (KIT 2x2GB) DDR2 1066MHz PC8500 CL5-5-5-18 OCZ Platinum Edition XTC
#SAPPHIRE HD 4850 Toxic, 512MB DDR3
#SEAGATE Barracuda 7200.11 500GB
Mów mi milordzie łapserdaku!
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
http://www.youtube.com/watch?v=ADs5El900TI - filmik pokazuje trochę rzeczy "w praniu"
oraz 3. część tłumaczenia Deadfasta: http://www.youtube.com/watch?v=E7e242Gx ... r_embedded
oraz 3. część tłumaczenia Deadfasta: http://www.youtube.com/watch?v=E7e242Gx ... r_embedded
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Zaczyna to ładnie wyglądać 

Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 01:52 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
i znowu chcą się bawić securomami 

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Uważam, że najlepszym zabezpieczeniem jest wymaganie przez grę konta online + cdkey (patrz BF2, WoW itd.), bo tego nie da się przeskoczyć.
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 01:53 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
- mant3z
- Posty: 968
- Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
- ID Steam:
- ID gracza: 1111
- Lokalizacja: Gandza
- Kontakt:
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Dokładnie, mi tam by nie przeszkadzało konto on-linowe, swojego czasu grałem w BF2 i nie czułem żadnego dyskomfortu. Przez ponad rok gry chyba tylko dwa razy nie działał serwer.Rainbow pisze:Obecnie osobiście nie widzę żadnego sensu w zabawy w jakiekolwiek zabezpieczenia. Wszystkie (nawet te najlepsze) securomy, starforsy i inne kosmokfaki zostały złamane przez "ludzi pracy". Wystarczy, że gra wymaga konta online + cdkey (patrz BF2, WoW itd.) i jest po zawodach, bo tego nie da się przeskoczyć.
Jedyne czego bym nie chciał to durnych statów, często się zdarzało (zwłaszcza na początku), że garstka debili nabijała sobie staty w ukryciu zamiast walczyć o flagi.
BTW powoli zaczynam się przygotowywać do małych aktualizacji sprzętowych.... tak sobie myślę o:
DFI LanParty JR AMD 790GX
AMD Phenom II Quad-Core 940 BOX (Socket AM2+,125W)
Z pamięcią i grafiką się wstrzymam, bo powinno tam starczyć zasobów... jednak co do mojej dwu rdzeniówki to mam wątpliwości czy podoła Warfare

W i7 się nie bawię bo ceny mają z kosmosu.

Mów mi milordzie łapserdaku!