Arma3 oficjalnie
Moderator: Inkwizytor
- polikerski
- Posty: 236
- Rejestracja: 01 lipca 2008, 14:31
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Marki
Re: Arma3 oficjalnie
Wie ktoś coś może o alpha? Czy będzie dostępna dla każdego? Jak było z alpha przy armie 2, bo nie wiem.
Gdy widzisz błysk, jest już za późno...

Piecyk: AMD Phenom II X4 955BE 3.2GHz; Sapphire Radeon HD 6870 DDR5 1GB; 8GB GoodRam DDR2 800MHz
Gigabyte GA-M720-US3; Chieftec GPA-500S; Seagate Barracuda ST3750528AS ATA Device

Piecyk: AMD Phenom II X4 955BE 3.2GHz; Sapphire Radeon HD 6870 DDR5 1GB; 8GB GoodRam DDR2 800MHz
Gigabyte GA-M720-US3; Chieftec GPA-500S; Seagate Barracuda ST3750528AS ATA Device
- RozekPoland
- Posty: 193
- Rejestracja: 20 czerwca 2010, 13:16
- ID Steam: RozekPoland
- Numer GG: 24417445
- Kontakt:
Re: Arma3 oficjalnie
Zastanawiają się nad formą przeprowadzenia alpha-testów. W zasadzie przedstawione przez poszczególnych pracowników BISu stwierdzenia są sprzeczne ze sobą, gdyż jedni mówią o całkowicie otwartych testach, inni o ograniczonych typu P&C (Play and Contribute). Czym P&C jest w praktyce? By móc brać udział w testach wpierw należy dokonać pre-orderu gry. Zauważyć należy, że beta-testy Carrier Command odbywają się właśnie w systemie P&C, więc jest wysokie prawdopodobieństwo, że tak samo będzie z ArmA3.polikerski pisze:Wie ktoś coś może o alpha? Czy będzie dostępna dla każdego? Jak było z alpha przy armie 2, bo nie wiem.
Nie było alpha-testów ArmA2 ani żadnych wcześniejszych gier BISu.
Z kolejnego wpisu na tweeterze BISu wynika, że w ArmA3 również będzie "aiming deadzone".
Re: Arma3 oficjalnie
Po dziś dzień tego nie wiemy:)
Re: Arma3 oficjalnie
Z filmiku wynika, że sztuczna inteligencja "botów" pozostała taka sama jak w Arma 2 oraz nadal występuje problem z wyświetlaniem trawy w dali, przykład: jestem na wzgórzu i leże w trawie. Ja nic nie widzę co się dzieje poniżej, ponieważ trawa mi zasłania widoczność. Przeciwnik będący od mojej pozycji +/- 50 metrów już mnie widzi bez trawy tak jakbym jej nie miał. A co do sztucznej inteligenci nadal jest durna i głupia, przecież w przypadku ostrzału powinny się udać do najbliższej osłony, tu choćby kamienia a nie jak w filmiku kłaść się i patrzeć jak kule lecą w jego stronę. Wg mnie ARMA 3 znów postawiła na mody, które zmienią chociażby SI i wiele innych bugów gry.
- polikerski
- Posty: 236
- Rejestracja: 01 lipca 2008, 14:31
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Marki
Re: Arma3 oficjalnie
http://www.youtube.com/watch?v=kvF3RdN7 ... ure=relmfu Tu mamy jeszcze coś innego, min. animacja przeładowania pistoletu na początku.
W 1:45 raczej tego problemu nie widać.
QualKehk pisze:nadal występuje problem z wyświetlaniem trawy w dali, przykład: jestem na wzgórzu i leże w trawie. Ja nic nie widzę co się dzieje poniżej, ponieważ trawa mi zasłania widoczność. Przeciwnik będący od mojej pozycji +/- 50 metrów już mnie widzi bez trawy tak jakbym jej nie miał.
W 1:45 raczej tego problemu nie widać.
Gdy widzisz błysk, jest już za późno...

Piecyk: AMD Phenom II X4 955BE 3.2GHz; Sapphire Radeon HD 6870 DDR5 1GB; 8GB GoodRam DDR2 800MHz
Gigabyte GA-M720-US3; Chieftec GPA-500S; Seagate Barracuda ST3750528AS ATA Device

Piecyk: AMD Phenom II X4 955BE 3.2GHz; Sapphire Radeon HD 6870 DDR5 1GB; 8GB GoodRam DDR2 800MHz
Gigabyte GA-M720-US3; Chieftec GPA-500S; Seagate Barracuda ST3750528AS ATA Device
Re: Arma3 oficjalnie
Nie zgodziłbym się w sprawie AI, już od samych pradziejów dawnego OFP można było podziwiać sztuczną inteligencję za to co wyczyniała i to nie za komputer balistyczny w oczach itp., nie było bynajmniej to poparte żadnymi skryptami.
Utworzenie dzieła w postaci wprowadzenia funkcji na każdą losową akcję sytuację znacznie jest trudniejsze od pięknych, perfekcyjnie wykonanych animacji.
Zdarzały się wielokrotnie sytuacje nawet w AA2 gdzie AI wykorzystywało teren bynajmniej AI sojusznicze. Ktoś by mógł wysnuć nawet wniosek iż sterowanie umiejętnościami ma zasadniczy wpływ w inteligencji "bota" prócz samego perfekcyjnego trafiania (przykład załogi pojazdów, które często z AKS74U trafiają lepiej niż inny żołdak z bronią o lepszych parametrach, odpowiedz prosta brak dopracowania precyzji trafienia z tego typu broni tak jak to jest przy np. karabinkach maszynowych).
Filmiki na pewno nie przedstawiają najwyższy poziom trudności, bynajmniej przedstawiona walka gracza jest taka, że gdyby działo się to na AA2 dawno by zaliczył glebę, a poziom trudności jest wykonany pod prezentacje gdzie nie możesz zaliczyć po 1 minucie czarny czy czerwony ekran bo nici z filmu.
Podejrzewam iż AI z pewnością coś zyskało ale czy na tyle jak to mamy na przykładzie choćby moda A.C.E.2 do AA2:CO to raczej mało prawdopodobne ale cóż przekonamy się w kolejnych odsłonach AA3.
Utworzenie dzieła w postaci wprowadzenia funkcji na każdą losową akcję sytuację znacznie jest trudniejsze od pięknych, perfekcyjnie wykonanych animacji.
Zdarzały się wielokrotnie sytuacje nawet w AA2 gdzie AI wykorzystywało teren bynajmniej AI sojusznicze. Ktoś by mógł wysnuć nawet wniosek iż sterowanie umiejętnościami ma zasadniczy wpływ w inteligencji "bota" prócz samego perfekcyjnego trafiania (przykład załogi pojazdów, które często z AKS74U trafiają lepiej niż inny żołdak z bronią o lepszych parametrach, odpowiedz prosta brak dopracowania precyzji trafienia z tego typu broni tak jak to jest przy np. karabinkach maszynowych).
Filmiki na pewno nie przedstawiają najwyższy poziom trudności, bynajmniej przedstawiona walka gracza jest taka, że gdyby działo się to na AA2 dawno by zaliczył glebę, a poziom trudności jest wykonany pod prezentacje gdzie nie możesz zaliczyć po 1 minucie czarny czy czerwony ekran bo nici z filmu.
Podejrzewam iż AI z pewnością coś zyskało ale czy na tyle jak to mamy na przykładzie choćby moda A.C.E.2 do AA2:CO to raczej mało prawdopodobne ale cóż przekonamy się w kolejnych odsłonach AA3.
Re: Arma3 oficjalnie
Brak trawy widoczny jest w czasie 9:14, 15:41 oraz 16:08, a przykład AI jest w czasie 9:20. A może macie racje co do poziomu trudności, że lepsze AI jest na wyższym poziomie. Oby tak było.
Re: Arma3 oficjalnie
Mi się wydaje, że dużo AI się nie zmieni. Nie zmieni się na pewno te bezsensowne bieganie Aików podczas ofensywy. Tak jak pisał @QualKehk podczas ostrzału AI biega jak kury, zamiast osłaniać się nawzajem i chować za przeszkody zgodnie z kierunkiem ataku. Obecnie jest tak, że gdy ustawimy się snajperem z daleka, to możemy w danej lokacji wystrzelać cały oddział jak bezmyślne biegające kaczki. A po oddaniu jednego strzału wszyscy powinni rzuci się do najbliższego ukrycia i zorganizować jakąś grupę, do ewentualnego flankowania skutecznie osłaniając się. No, ale na tak doskonałą inteligencje wroga, to pewnie procek i7 by wysiadł. 

- polikerski
- Posty: 236
- Rejestracja: 01 lipca 2008, 14:31
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Marki
Re: Arma3 oficjalnie
Z tą trawą w ArmA 2 było jeszcze gorzej. Tam trawy nie było po 100m, teraz jest lepiej. Ale jak już mówiliśmy, zachowanie AI zależy od poziomu trudności. Np ja grałem na najwyższym i AI zachowywało się bardzo dobrze. Poruszali się klinem osłaniając się nawzajem, a gdy przyszło do walki na wzgórzu to każdy schował się za czymś i na leżąco eliminowaliśmy bazę wroga. Bez żadnych modów...
Gdy widzisz błysk, jest już za późno...

Piecyk: AMD Phenom II X4 955BE 3.2GHz; Sapphire Radeon HD 6870 DDR5 1GB; 8GB GoodRam DDR2 800MHz
Gigabyte GA-M720-US3; Chieftec GPA-500S; Seagate Barracuda ST3750528AS ATA Device

Piecyk: AMD Phenom II X4 955BE 3.2GHz; Sapphire Radeon HD 6870 DDR5 1GB; 8GB GoodRam DDR2 800MHz
Gigabyte GA-M720-US3; Chieftec GPA-500S; Seagate Barracuda ST3750528AS ATA Device
Re: Arma3 oficjalnie
Ja tylko i wyłącznie gram na najwyższym i AI jakoś rzadko, a często przypadkowo chowa się za przeszkody. AI i tak gonią jak kury. Zauważyłem, że niewielkie grupy radzą sobie lepiej. Od poziomu trudności nie zależy czynnik Ai tylko to co można ustawić w ustawieniach. Mapa, pancerz, informacje na ekranie ITP. od poziomu ai zależy suwak tzw. inteligencji wroga. można grać na najłatwiejszym poziomie a, w ustawieniach sojuszu i wroga ustawić inteligencje na full i mamy to samo co na Hardcor.polikerski pisze: zachowanie AI zależy od poziomu trudności. Np ja grałem na najwyższym i AI zachowywało się bardzo dobrze. Poruszali się klinem osłaniając się nawzajem, a gdy przyszło do walki na wzgórzu to każdy schował się za czymś i na leżąco eliminowaliśmy bazę wroga. Bez żadnych modów...