Wszystko się zgadza ale dla mnie jednak zawsze wyznacznikiem ilości fanów na scenie polskiej był ruch na tego typu forach poświęconych Arma. A tu niestety jak widać od dłuższego czasu zaczęło wiać trupem. Przestali zaglądać nawet dawni weterani z setkami wpisów na koncie. (Przez chwile myślałem już że już sam zostałem w dziale edycja i piszę na Berdyczów) Mam nadzieje że bliżej premiery Arma 4 znowu się wszystko rozrusza i dawni miłośnicy Army rzucą się do klawiatur jak za dawnych czasów.
(PS - Z sentymentem wspominam czasy OFP i tej całej społeczności która była skupiona wokół tej gry. Oj działo się wtedy - działo.)
Lygi pisze: ↑28 grudnia 2021, 16:20
Dla mnie zawsze wyznacznikiem ilości fanów na scenie polskiej był ruch na tego typu forach poświęconych Arma.
Coś przespałeś. Cały ruch został przekierowany na Steam i Discord.
Od kiedy ArmA jest na Steam'e, każda grupa posiada swój profil z czatem tekstowo-głosowym i do tego własny profil Discord. Większość grup polikwidowała własne fora a nawet strony internetowe. TS3 jest wymagany tylko w grupach, które używają radio w grze. Reszta siedzi na discordzie lub Steam-czat. Na zewnątrz grupy ogłaszają się w grupach Steam danego kraju jak nasi na Polish Community. Na takich grupach szukają też pomocy pojedynczy gracze.
..
In Game: Zadra, [EC] Slawek
TeamSpeak3 dla graczy Arma - ArmaPL lub 212.91.26.150:7891
Zapewne masz rację. Zaraz mi stuknie 50-tka i nie nadążam za trendami w socjal mediach.
Jednak trochę mi szkoda tych forów bo były nieocenionym źródłem wiedzy dla ludzi którzy lubili się bawić w edytorze tak jak ja.
Enfusion Engine stworzono z myślą o tytułach multiplatformowych, które będą ukazywać się na pecetach oraz konsolach z rodzin Xbox i PlayStation. Całość opiera się na języku programowania C++ i języku skryptowym Enforce.
Czyli zaczęli wszystko od nowa. Całą Community Wiki będą pisać na nowo. Do teraz było tak, że na początku nowego tytułu korzystało się z zasobów poprzednika. Ci co tworzą z gotowych skryptów będą musieli poczekać.
Do tego gra (gry) może być wydana niezależnie co prawda z warsztatem, ale nie będziemy mieli całej otoczki którą daje nam Steam.
Patrząc na potężny EpicGame i ich problemy z wprowadzeniem warsztatu z modyfikacjami dla gier obawiam się, że serwery BI mogą się zapchać przy pierwszej aktualizacji gry.
W tym wszystkim jest szansa na takie forum jak to. Jeśli nie będzie skąd wziąć początkowej wiedzy gracze ruszą w poszukiwaniu informacji. Co prawda większość do tego będzie chciała przystosować discorda, ale on ma wadę a mianowicie treści są rozdrobnione na tysiące kanałów a do tego wyszukiwarki internetowe nie znajdą tam treści.
..
In Game: Zadra, [EC] Slawek
TeamSpeak3 dla graczy Arma - ArmaPL lub 212.91.26.150:7891
Jak myślicie, wojna na Ukrainie będzie miała wpływ na tworzenie gry ARMA4?
Liczę na to, że będą dwa państwa: Rosja i USA, jak za dobrych czasów OFP CWC.
"Kiedy dołączyłem do Enfusion, zespół składał się z około 5 osób, choć nie wszyscy z nich byli w
stanie pracować nad projektem w pełnym wymiarze godzin, ponieważ byliśmy również zajęci dostarczaniem
pewnych aspektów Enfusion w ramach DayZ. Nie zaczynałem wtedy jako Project Lead, ale jako Programista.
To się zmieniło w 2018 roku. Teraz, w 2022 roku, jest około 30 osób, które regularnie pracują nad silnikiem
Enfusion lub wnoszą do niego swój wkład."
Przed dołączeniem do BI nie byłem profesjonalnym Game Developerem;
moim poprzednim zajęciem było IT biznesowe. Granie w gry wideo i programowanie
to moje życiowe hobby, więc miałem wiele powodów, by wejść w tę branżę. To był
spory zwrot w mojej karierze, ale uważam, że to jedna z najlepszych decyzji, jakie
kiedykolwiek podjąłem.
Nie zaczynaliśmy od zera. Wykorzystaliśmy wiele z naszych silników Enforce i RV.
Enfusion jest swego rodzaju mashupem tych dwóch, choć wiele rzeczy zostało przepisanych lub ulepszonych.
Ale nie możesz rozwijać silnika w nieskończoność; musisz mieć w głowie projekt gry.
Jedną z kluczowych funkcji, które chcieliśmy wprowadzić i udoskonalić w Enfusion jest
modding, w tym wsparcie dla naszych narzędzi. Jest to bardzo ważny aspekt, który miał duży
wpływ na architekturę. Innym aspektem, który wzięliśmy pod uwagę jest to, że Enfusion powinien
być w stanie napędzać duże i dynamiczne gry wieloosobowe."