ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Jacobss »

No to dla mnie jest odwrotnie :).

Ale może to dlatego, że w OFP gram od 2001 roku, a w Armę od 2007.

Może dlatego też wolę cały czas grać w OFP, niż Armę, bo właśnie Arma jest moim zdaniem do bani, przez swój pseudo realizm. Raz gra próbuje być na siłę realistyczna, a raz jest casualowa do bólu. Takie niewiadomo co ze strony BISu w połączeniu z kiepską fabułą spowodowało, że Armę szybko odstawiłem i uważam ją za gniota. No ale każdy ma inny gust :).

Moje zdanie jest takie, że realizm BIS powinien zostawić do VBSów, a gry dla publiczności trzymać w konwencji OFP. Nie za łatwo, ale też bez przesady - w końcu to tylko gra. Tego oczekuję od ArmA 2. Uważam, że przesadny realizm, który w grach i tak nie jest do końca realny, bardziej zniechęca, niż zachęca. W kampanię w Armie nie potrafię grać dłużej niż godzinę, bo jestem tak poirytowany, a w OFP potrafię od roku 2001 tłuc godzinami i nie jestem poirytowany, zły i nic z tych rzeczy :).

Wyczekuję również zupełnie inne kierunku w sprawie AI - mam dość żołnierza, który w przeciągu kilku sekund, potrafi wycelować i trafić cię z chirurgiczną precyzją z 300 metrów. Moim zdaniem, AI powinno robić błędy (oczywiście nie takie, jak obracanie się w kółko, czy bieganie prosto przed wroga), ale takie bardziej ludzkie.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: eJay »

Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Dawidson »

Ja też grałem w OFP od 2001 roku :D w ArmA od 2006.
Z małymi przerwami OFP jest stale u mnie na dysku od kiedy Ją kupiłem, ArmA ciągle.
Jakoś na teraz nie mogę sobie przypomnieć czym tak specjalnie "jest" realistyczna a czym tak casualowa. Raczej równa całościowo jest, rzekł bym nowa jakość OFP :P
Co do kiepskości kampanii w ArmA się zgadzam! Niczym nie błyszczy i specjalnie nie przyciąga. Dodatek tylko ratuje sytuację.
W OFP kampania z podstawy i dodatku(Red Hammer nie wiem czy wliczać) miażdży!!! chyba 50razy jak nie lepiej ją zaliczałem i na milion sposobów próbowałem misje przejść, tony giercowania nawet dziś.

Co do AI w OFP jak i ArmA nieraz były/są przebłyski geniuszu, też zdarza się że AI fajnie zadziała i to czasem widać. Ale też są ładnie kwiatki że człowiekowi czacha dymi.

No i na koniec gra na którą czekam to na pewno ArmA2, OFP2 jak wyjdzie to się kupi i przetestuje a nuż widelec też coś zjadliwego będzie. Puki co nr 1 to nadal produkcja BIS.

@eJay :lol: :lol: :lol: :lol:
Obrazek
RIDER
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Jacobss »

eJay - :lol:

Dawidson - no ja gram w ArmA dopiero od 2007, bo wcześniej mój komp potrafił tylko uciągnąć gry pokroju OFP :).

Co do tej realistyczności, która mi się nie podoba w ArmA - Najpierw lecisz mega trudnym helikopterem (myślisz sobie, ale realizm, każdy ruch ma wpływ, trzeba się skupić na locie), po czym heli przy automatycznym zwisie potrafi wykręcić jakiegoś dziwnego fikołka (myślisz sobie - wtf?), wyskakujesz, lądujesz i idziesz dalej. Strzelasz, niby wszystko realistyczne, idziesz dalej, nie możesz przejść przez głupi płotek. Potem wsiadasz do czołgu, raz dostajesz realistyczne obrażenia znikąd (rzekomo czołgi potrafią cię z tak daleka trafić) i jesteś w ciężkim stanie, albo dostajesz jeden strzał i po tobie. Nie łatwo to wyjaśnić o czym piszę, ale zmierzam do tego, że raz gra się kreuje na mega realistyczną, a czasem chce ci się śmiać, kiedy strzelisz delikwenta w nogę, a ten w najlepsze ucieknie i jeszcze cię zajdzie od tyłu i trafi. Podobnie jest kiedy trzyma broń, a ty go trafisz w ręce. Wiele rzeczy jest po prostu nierealistycznych - czołgi terenowe i tańczące kobry :lol: a zarazem wiele jest realistycznym (trudności w strzelaniu po biegu, lot heli, jedno kulka w łeb). Gra jest po prostu nierówna. Raz zaskakuje, a raz śmieszy. Dlatego wolę grać w OFP, bo gra się na taką nie kreuje (wiem, to brzmi głupio, gra sama nie myśli, ale wiadomo o co mi biega), jest dobrze wyważona, a pewne uproszczenia dają fan, przy jednoczesnej, realistycznej świadomości jednego save'a i jednej kulki w łeb :hapy

Co do OFP2 - po prostu grę wypożyczę na kilka dni i się okaże, jak się sprawy mają. Na pewno nie dam im w ciemno 50 Euro, co to, to nie :roll:
OFP2 strasznie kojarzy mi się z Malden, który za dnia mi się jakoś nie podobało. Wolałem Everon, a Chernarus to taka mieszanka Everonu z Kołgujewem :hapy
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Dawidson »

Wiem ocb, np: dostane w nogę i jedyne co teraz mogę zrobić to się czołgać omg. Jak bym na 1 nodze kuśtykać nie mógł, lub użyć apteczki. Wiem wiem to nie gra typu zbieram apteczki żeby później je użyć, ale mam medyka w oddziale to rach ciach i jestem jak nowy! Jakoś tu tej konsekwencji w realizmie nie widzę. Gorzej jak medyka nie ma w oddziale to tylko palnąć se w głowę pozostaje.
Sławetna trawa, teraz to zmienili ale na początku trawa+leżenie to nie był dobry pomysł. Teraz jak się leży na brzuchu to chociaż widać do czego się strzela. Itp. itd.

I na koniec, akcent historyczno-humorystyczny
Swego czasu jak mi rodzice kupili nowego wypasionego kompa, to trza było go sprawdzić jak śmiga. No więc poszedłem do sklepu w Kielcach z grami i mówię do gościa: strzelanke ale z najlepszą grafą jaką macie, gość pomyślał i dał mi OFP hehehe.
Pomyślcie co by było jak by mi dał Delte lub coś co wtedy miało super grafe :P nie było by mnie tu na forum.
Obrazek
RIDER
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Jacobss »

No to miałem dość podobną historię :).

We wrześniu 2001, rodzicie kupili nowego kompa (full wypas wtedy, Athlon 1GHZ, 256 MB Ramu i Geforce 2 MX) i powiedziałem bratu, że skombinował od kumpla jakąś zarąbistą gierkę, która pokaże możliwości nowego kompa. Przyniósł wtedy demo Ghost Recona i pirata OFP w wersji 1.20 :rox

Musze jednak przyznać, że wolałem na początku grać w GR, bo w OFP nie mogłem na początku przejść treningu, lecz po 3 dniach mi się udało i rzuciłem demo GR w kąt. To były czasy. Potem się uzbierało kasę i kupiło oryginała OFP za 89 zł (nadal go do dzisiaj mam, tylko rachunek już wyrzuciłem :P).

Tyle wspomnień z OFP... a najwięcej z genialną misją "after montignac", który była/jest/będzie niesamowita.

No ale dobra, to nie temat o naszym pierwszym spojrzeniu na OFP :P. Wracając do tematu Arma2:

Przydałoby się coś na wzór After montignac. Jako, że w Arma2 mamy cały team, to mogłoby być coś takiego, że lecimy heli nad terytorium wroga, zostajemy zestrzeleni i musimy się z całą grupą odnaleźć. A wokół deszcz, mgła, zachodzące słońce i pełno sowietów gotowych rzucić się na ciebie :hapy Do tego tylko jeden save...

Mam nadzieję, że kampania w Arma2 będzie pełna takich nieprzewidywalnych elementów.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: SaS TrooP »

Z trailera można wywnioskować, że nasi wpadną.

BTW< w trailerze było czyszczenie pomieszczenia. Jak myślicie - to jest dokłądnie oskryptowny efekt czy będzie można to rozkazać naszym? :P
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Dawidson »

Jeśli się akcji takiej jak na filmie spodziewasz to :dworship
Pewnie się im da rozkazać wejść do pomieszczenia ale zanim to zrobią i jak to 1/2 timu polegnie.
Obrazek
RIDER
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: SaS TrooP »

Nie, nie, mi nie chodzi o akcję. W Armie właśnie tempo akcji jest realistyczne. Ale taki smaczek byłby cudy :P
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Rainbow »

Taka opcja z tego co pamiętam w najnowszych Rainbow Sixach jest "Move & Clear" lub cos takiego. W ArmA nie jest to niemożliwe, ale na pewno wymagało by to sporo pracy - skrypt musiałby być opracowany dla każdego budynku. Moim zdaniem ta akcja to jedynie jakiś urywek przerywnika z kampani ArmA2.
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Artek3333 »

Mam nadzieje, że będzie wchodzenie i czyszczenie budynków, a nie jak w Armie 1 AI nawet nie potrafiło czasem wejść w ogrodzenie przez bramę na pojazd. :lol: A jak już przeszło to po prostu przenikało przez płot jak duch. :roll: Takie coś nie powinno się zdarzyć w Arma 2. :rant A wchodzenie i czyszczenie pomieszczeń w dzisiejszym realnym świecie wojen to 70% akcji. :|
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”